رئيس اتحاديه خياطان زنانه و مردانه تهران:

حال صنف خياطان رو به راه نيست/ ۵۰ درصد توليدکنندگان صنف کاملاً تعطيل هستند

رئيس اتحاديه خياطان زنانه و مردانه تهران اظهار داشت: متاسفانه با شرايط اقتصادي که در کشور حاکم است، به طور ميانگين از ۱۰۰ درصد توليدکنندگان اين صنف، ۵۰ درصد کاملاً تعطيل هستند.

حال صنف خياطان رو به راه نيست/ ۵۰ درصد توليدکنندگان صنف کاملاً تعطيل هستند

حبيب اله طهماسبي نيک در ادامه با ابراز تاسف از عملکرد سازمان امور مالياتي بيان داشت: درصد بالايي از افراد شاغل در اين صنف در مکان هاي استيجاري کار و زندگي مي کنند؛ لذا به جهت وضع بد اقتصادي توان اداره زندگي را از کف داده اند. سبد خريد روزانه ايشان روز به روز کوچکتر وکوچکتر مي شود. در اين شرايط که توان افراد براي تامين اولين نيازهاي زندگي رو به اتمام است، سازمان امور مالياتي که از سازمان هاي مهم دولت است به جاي دستگيري و همراهي با صنوف بيکار تنها به مطالبات خود مي انديشد، طوري محاسبات را دارد که انگار هيچ اتفاقي براي اقتصاد و کسب و کار رخ نداده، درحالي که اصناف هميشه همگام با دولت در تمامي جبهه ها بوده اند ، چگونه است که امروز که اصناف را بايد مدد رساند و همراه باشد، سازمانش را به سراغ اصناف مي فرستد تا از نادرآمدي، مطالبه ماليات کند؟

وي اضافه کرد: بانک ها از ديگر اداراتي است که به جاي مدد از توليدکننده، سنگ بر سر راه توليد مي اندازد. با دريافت سودهايي بالا، توليد را به جاي تقويت، نابود مي کند. نظام بانکي در سراسر دنيا ، حامي توليد کننده است در حاليکه در اينجا سودهاي نجومي کمر توليد را شکسته و هيچ حامي و مدد رساني وجود ندارد. دولت افرادي که فرار مالياتي دارند را شناسايي کند. بسيارند آدم هايي که سال هاست با درآمدهاي نجومي، حتي يک ريال ماليات نداده اند و دولت سراغشان نمي رود؛ اما براحتي از کاسبي که تنها يک مغازه کوچک توليدي دارد، مطالبه مالياتي سنگين مي کند، کاسب مي ماند و يک دنيا بدهي.

منبع: اتاق اصناف ایران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها