اصفهان|رتبه ۴ کنکور ریاضی: تغییر زمان کنکور استرس زیادی به دانش‌آموزان وارد کرد/ کرونا مانع درس خواندنم نشد

رتبه ۴ رشته ریاضی از اصفهان رمز موفقیتش را اراده و پشتکار در شرایط کرونا، اعلام کرد و گفت: تغییر زمان کنکور استرس زیادی به دانش آموزان وارد کرد و عده‌ای از ادامه تلاش دست برداشتند ولی من با شرایط کنار آمدم و درس خواندم.

اصفهان|رتبه ۴ کنکور ریاضی: تغییر زمان کنکور استرس زیادی به دانش‌آموزان وارد کرد/ کرونا مانع درس خواندنم نشد

آرمین ثقفیان با اشاره به زمان درس خواندن برای کنکور، اظهار داشت: بعد از پایان کلاس یازدهم درس خواندن را برای کنکور شروع کردم و ابتدا ساعات زیادی را برای درس خواندن اختصاص دادم.

وی افزود: این افزایش ساعات درس خواندن باعث شد زودتر درس‌های پایه دهم و یازدهم را تمام کنم و باقیمانده زمان را به دوره و تمرین بگذرانم و جاهایی که اشکال داشتم را برطرف کنم.

رتبه 4 رشته ریاضی با بیان اینکه تغییر و تاخیر زمان برگزاری کنکور به علت شرایط کرونا مشکلاتی را رقم زد، گفت: استرس بیشتری به کنکوری‌ها وارد کرد و باعث شد تسلط ما روی دروس کم شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه مطالب کتاب از ذهنمان نرود مجبور بودیم بارها دوره و تمرین کنیم و این کار تکراری شدن و خسته کننده شدن مطالب را به دنبال داشت.

ثقفیان ادامه داد: تاخیر کرونا حوصله بر شده بود و ما منتظر بودیم هر چه زودتر کنکور برگزار شود و از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

وی با اشاره به گذراندن چند ماه کلاس آموزشی، اظهار داشت: مدتی در کلاس‌های ریاضی شرکت کردم تا هم چیزهای بیشتری یاد بگیرم و هم رفع اشکال داشته باشم.

رتبه 4 رشته ریاضی خاطرنشان کرد: شب گذشته هنگامی که خواب بودم دوستانم خبر رتبه تک رقمی‌ام شدنم را با تماس تلفنی خبر دادند و من با بررسی که کردم متوجه شدم خبر صحت دارد و بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: هنوز تصمیم دقیقی برای انتخاب رشته نگرفته‌ام ولی امکان دارد رشته کامپیوتر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم و اگر فرصت ادامه تحصیل در خارج از کشور برایم پیش بیاید حتما اینکار را می‌کنم.

ثقفیان با بیان اینکه علاقه زیادی به رشته ریاضی دارد، گفت: انتخاب رشته ریاضی به علاقه خودم بود و از همان ابتدا دوست داشتم در رشته ریاضی ادامه تحصیل بدهم.

وی ادامه داد: زمان زیادی را به درس خواندن اختصاص می‌دادم و از کارهایی که باعث تلف شدن وقت می‌شد، می‌گذشتم تا به نتیجه دلخواهم برسم، تقریبا روزانه 12 ساعت درس می‌خواندم و آخر هفته را به ورزش، فوتبال و شنا سپری می‌کردم.

رتبه 4 رشته ریاضی تصریح کرد: هر چند کرونا باعث تعطیل شدن مدارس شد ولی بسیاری از کتاب‌های ما تا آن موقع در حال اتمام بود و مابقی را خودم خواندم و مشکلی نداشتم.

وی با اشاره به رمز موفقیتش در کسب رتبه 4 ریاضی کنکور سراسری، اظهار داشت: اراده و پشتکار در شرایط کرونایی و ادامه آن، عامل موفقیتم بود، چرا که تعدادی از کنکوری‌ها به لحاظ وضعیتی که کرونا رقم زده بود ناامید و خسته شدند و ادامه ندادند.


ثقفیان خاطرنشان کرد: خانواده نقش مهمی در موفقیت فرزندان دارند، والدین من هم محیط خانه را برای درس خواندنم فراهم کرده بودند و از هیچ کمکی فروگذار نبودند.

وی افزود: خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام وقتی خبر رتبه 4 من را شنیدند بسیار خوشحال شدند، مادرم شوکه شدند و از اینکه می‌دیدند تلاش‌های من برای درس خواندن نتیجه داده ابراز خرسندی و شادی کردند.

رتبه 4 رشته ریاضی ادامه داد: به کنکوری‌های سال آینده پیشنهاد می‌کنم بدون نیاز به معلم کتاب‌ها و درس‌ها را بخوانند، کتاب درس دارای مطالب خوب و مفیدی است و فکرشان درگیر کتاب‌های بیشتر، کلاس‌های کنکور نباشد و به فکر درس خواندن باشند تا بتوانند موفق شوند.

ثقفیان با بیان اینکه حضور در فضای مجازی وقت زیادی را از دانش آموزان می‌گیرد، گفت: به نظر من گشتن در فضای مجازی وقت بسیاری را از انسان می‌گیرد و بهتر است کسانی که قصد کنکور در سال آینده را دارند با حذف حضور در فضای مجازی، وقت بیشتری را به درس خواندن اختصاص بدهند.

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها