شایعه یا واقعیت/ دنیا در آستانه ورود به موج دوم کرونا و ایران در آستانه ورود به موج سوم است / بازگشایی مدارس فاجعه آفرید؟

شاید همانطور که چند ماه قبل ایران از اولین کشورهایی بود که وارد موج دوم همه گیری کرونا شد این بار هم اولین کشوری باشد که وارد موج سوم می‌شود.

شایعه یا واقعیت/ دنیا در آستانه ورود به موج دوم کرونا و ایران در آستانه ورود به موج سوم است / بازگشایی مدارس فاجعه آفرید؟

به گزارش خبر فوری ، افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ایران همه را نگران کرده است. این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا هم درگیر این بیماری بوده و تعداد مبتلایان هر روز در حال بیشتر شدن است.

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح 15 سپتامبر حدود 29 میلیون و 730 هزار و 66 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 939 هزار و 192 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 21 میلیون و 544 هزار و 716 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 38 هزار و 858 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 788 هزار و 148 نفر رسیده است. کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد.

بعد از هند، برزیل و روسیه و کلمبیا به عنوان کشورهایی با بیشترین مبتلا در این فهرست حضور دارند. جدول زیر کشورهای آسیب دیده از کرونا را در تاریخ 26 شهریور 1399 نشان می‌دهد:

آمریکا در حال عبودر از پیک اول، اروپا در آستانه ورود به موج دوم

نمودار کرونایی نشان می‌دهد سیر کرونا در طول این دو ماه به شدت در حال افزایش است. با بررسی نمودار ابتلاهای روزانه مشخص می‌شود که کشورهای گرفتار عمدتا به 3 گروه تقسیم می‌شوند:

الف. کشورهایی که تازه وارد موج اول شده اند:

کشورهایی مانند هند و آرژانتین از جمله این کشورها هستند که هنوز در پیک اول بیماری قرار دارند و به اوج خود نرسیده اند.

ب. کشورهایی که موج اول را رد کرده اند:

کشورهایی مانند ایالات متحده و برزیل و روسیه از جمله این مناطق هستند. این کشورها از پیک کرونا رد شده و روند کاهشی یافته اند.

ج. کشورهایی که وارد موج دوم شده اند:

بیشتر کشورهای اروپایی در این دسته قرار دارند. ایتالیا، فرانسه و به خصوص اسپانیا در حال ورود به موج دوم هستند.

این در حالی است که چندی پیش بسیاری از این کشورهای اروپایی هنوز وارد موج دوم نشده بودند. بررسی نمودار بیماری ایتالیا و اسپانیا در دو یا سه ماه قبل و اکنون به خوبی این قاعده را اثبات می‌کند( اینجا بخوانید). در حالیکه تا چندی قبل نمودار کرونا در اروا سقوطی بود بار دیگر شیب صعودی یافته است.

ایران روی موج سوم؟

با این نتیجه، به نظر می‌رسد که دنیا (به خصوص اروپا) در حال ورود به پیک دوم همه گیری کرونا است. این در حالی است که وضعیت ایران متفاوت است.

ایران خیلی زودتر از کشورهای دیگر وارد پیک دوم بیماری شد( اینجا بخوانید). با این حال، سیر بیماری در کشورمان بعد از مدتی طولانی و از سه هفته قبل شروع به پایین آمدن کرد. با آغاز تعطیلات عاشورا و تاسوعا و نیز بازگشایی مدارس اما مجددا روند بیماری افزایش یافت.

در تاریخ 31 اگوست، تعداد مبتلایان در ایران به 1642 نفر رسید. تعداد روزانه بیماران کرونایی در 4 سپتامبر به 2026 نفر، در 8 سپتامبر به 2302 نفر، در 11 سپتامبر به 2313 نفر و در تاریخ 15 سپتامبر به 2705 نفر رسید. این امر بسیاری را نگران کرده است که شاید همانطور که چند ماه قبل ایران از اولین کشورهایی بود که وارد موج دوم همه گیری کرونا شد این بار هم اولین کشوری باشد که وارد موج سوم می‌شود.

با وجود این شواهد، قضاوت هنوز زود است. باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقاتی افتاده و چه تغییراتی بر این نمودار اعمال می‌شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • mojtaba
    0

    مراسم عزادرای محرم نباید برگزار میشد و مدارس هم نباید باز میشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مسافرت شما ها دلیل اصلی هستش

    • جمالی
      0

      مسافرتهای شمال هم که ازواجبات است وبه هیچ عنوان نباید تعطیل شود

    • ناشناس
      0

      اگر مغرص نیستی یه چرخ تو شهر بزن ببین این غربگراهای خودباخته بیشتر رعایت می کنند یا مردم عادی اما کینه جوییتان را به هر نحوی ابراز می کنید ولی از مسافرتها هیچی نمی گویی

    • مهدی
      0

      حرف مفت نزن ،محرم چه ربطی داره ،اونایی که رفتن شمال و مسافرت باید جوابگوی بی مبالتیشون باشن آقا مجتبی یا هرچی اسمته ،بفهم در مورد محرم حرف مفت نزن ،محرم در هر حال برگزار میشه

    • محمد
      0

      زیارتتان قبول هموطنان از شمال و کیش برگشته

    • یا حسین
      0

      شعور حسینی مهم تر از شور حسینی است.. حاج آقا انصاریان هم رفت شمال؟؟ هر دو گروه مقصرند اونی که رفت شمال با خانواده رفت و با خودرو ولی هیات ها چند صد خانواده در انتقال شریک بودند.. همین تندروی های خشک مذهبی ها هست که امروز جامعه ما گرفتار دین ستیزی شدند.. طبق نظرسنجی خرداد امسال ۷۰ درصد مردم ایران بی دین شده اند.. اگر میخواهیم تبلیغ امام حسین را بکنیم خون اهدا کنیم تا جهان بفهمه چه دین زیبایی داریم با این روش های فعلی به جهالت ما میخندن.. کمی تفکر

    • فاطمی
      0

      چه کسی گفته حاجاقا انصاریان تو مراسم عزاداری درگیر کرونا شده،و برام جالبه اگه شیخ انصاریان بیمار نمیشدن امثالهم چه کسی را بهونه این بیماری به خاطر مراسم محرم میکردید؟متاسفانه شماها اعتقاد را قربانی عقده ها کرده اید...

    • ......
      0

      واقعا بعضی ها نمیفهمن یا خودشونو به خریت زدند!!! یارو با خانوادش تو ماشین شخصیش رفته ویلای شخصی یا اجاره ایش، این بیشتر تاثیر داره یا چند صد نفر جمع بشن تو یه محیط و رو سر وکلشون بزنند.... واقعا التماس تفکر!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    راه راست رو از کج بشناسیم رهبری در محرم با برگزاری انفر ادی عزاداری به گفته خود که هرچه پزشکان بگویند من به آن عمل خواهم کرد عمل کردند ولی عده ای از احساسات م دم استفاده نمودند وعزاداری را تبلیغ کردند که اگر امام حاضر بودند حکم منع وجلوگیری موقت را قطعأ می دادند وحالا جامعه وکادر پزشکی تاوان یک دندگی همان عده را می دهند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بله

  • ناشناس
    0

    راست ميگوييد حالا براي قضاوت زود است. اين دولت كثيف ، مردم را موش آزمايشگاهي قرار داده ، همينطور بايد به كشتار خود ادامه بدهد تا بعد دنيا قضاوت كند.

  • عباسی
    0

    به نظر میرسد چند موضوع را در شیوع ویروس کرونا درنظر باید گرفت 1- شیوع بیماری کرونا ابتدااز شرق به غرب صورت گرفت واین درحالیست که وسیله اصلی سفر بین کشورها هواپیماست ولی این نظم شیوع نشان از طبیعی بودن آن دارد.یعنی ابتدا چین بعدکره وژاپن بعد ایران سپس اروپا وبعد آمریکا ونهایت روسیه که همه درغرب کشور قبلی هستند. 2-این ویروس درست پس از آتشسوزیهای نامتعارف دراسترالیا ،کالیفرنیا،آلمان،وآمازون شایع شد که نشان از جهش ویروس به سبب تغییرات اقلیمیست که نشان دهنده خرابکاری انسان در استفاده مفرط ازسوختهای فسیلیست که بیش از 50درصد اقتصاد دنیا به آن وابسطه است. 3-کشورهایی مانند آمریکا ،هندوایران که تنوع اقلیمی متنوعی دارندنمیتوانند مانند کشورهای اروپایی که ازاقلیم تقریبا یکسانی برخوردارند در کل دارای نظم درشیوع کم یا پیک داشته باشند که در نمودارها مشخص شد 4-کشورهایی که از تنوع نژادی و تلفیقی تشکیل شده اند مثل آمریکا واروپا وتاحدودی ایران میزان مرگ ومیر آنها بیشتر از سایر کشورها با یکپارچگی نژادی با قدمت کهن مثل چین خواهند داشت. 5- روش گرفتاری افراد به این ویروس حتی در یک خانواده مانند روش بیماری افرادیست که خانوادگی به سفر میروند یعنی عده ای کم بیماری شدید ،بعضی با علایم خفیف واغلب بدون علامت .این نشان میدهد که تمامی انسانهای کره زمین بخصوص مناطقی که تغییرات اقلیمی درآنها سریعتر صورت میگیرد مثل آمریکا وبرزیل باتوجه به گستردگی آتشسوزی جنگلی در معرض یک سفر اقلیمی بدون جابجایی فیزیکی هستند.حال کسانی که در این شرایط به سفر فیزیکی از یک اقلیم به اقلیم دیگر میروند به طور مضاعف خود را درمعرض جهش این ویروس قرارمیدهند. 6- با توجه به مطلب فوق این نتیجه رامیتوان گرفت که این ویروس دربدن تقریبا تمامی انسانها دروحله اول بصورت غیر اکتیو وجود دارد ولی بسته به تغییرات شدید اقلیمی جهش یافته وتکثیر میشود حال اگر بدن شخص ایمن باشد با آن سازگار در غیر اینصورت مخرب وبیماریزاست.درست مانند تیمی که به یک سفر جمعی میروند وازشرایط یکسان تغذیه وآب وهوا برخوردارند .ولی میبینیم شرایط بیمارشدن افراددر سفر متفاوت است 7-یک تجربه عینی : بیش از بیست سال پیش تالاب هورالعظیم هویزه سالانه پذیرای میلیونها قطعه پرنده مهاجر بود ولی به سبب زدن چاههای نفتی وخشکسالی ویا زدن سد این تالاب کوچک شد ومسیر پرندگان که با این اقلیم ساز گار بودند عوض شد وبه ناچار به دلیل آلودگی وکمبود غذا مسیر خود را به سمت اقلیمهای دیگر عوض کردنند وجالب آنکه بلا فاصله آنفلانزای مرغی شایع شد که یک بیماری تنفسی مانند کرونا ویروس است.

  • ...
    0

    برای ایران باید گفت حرکات الاکلنگی یا زیگزاگی!!!!!با منطقی که وزیر آموزش و پرورش پیش گرفته اند که البته شبیه سخنان رییس جمهور است کرونا از بین نخواهد رفت درمان و واکسن هم فعلا ندارد. ومتاسفانه به نظر می‌رسد همان نظریه ایمنی گله ای را پنهانی پیش می برند وتوجه ندارند که ایمنی ۳-۶ماه بیشتر نخواهد بود فعالیت مدارس با ظرفیت کمتر از نصف والبته در برخی مناطق کمتر ۱۵درصد اعلام شده توجیه عقلانی ندارد باید زیر ساخت مجازی را بهتر کرد که متاسفانه بعضی مدارس فرصت سوزی کردند

  • امید
    0

    مدارس رو باز کردند تا از مردم چه در بخش دولتی و چه غیر انتفاعی پول بگیرند و هیچ نگرانی از بابت کردنا نداشتند و ندارند

  • مهری
    0

    من هیچی نمی دونم فقط اینو فهمیدم تمام پزشکان دنیاهم نمی داننداین چیه و چکار کنند چون ویروس طبیعی نیست وجهش یافته دست انسانه مثل ایدز؟؟!!!! اما مهم ترازهمه این حرفها اینه که ما بدبختانه معلوم نیست تاکی باید اینو تحمل کنیم میگن احتمالا تا دوسه سال دیگه !!!!! واکسن آمریکا که معلومه تبلیغ انتخاباتی مال بقیه هم تاییدنشدن چون خود پزشکان میگن ساخت واکسن خیلی سخته وحال حالها کاردار ( الهی به امید تو)

  • ناشناس
    0

    دولتی که خودش رعایت نمیکنه و شرایط شیوع رو فراهم میکنه چه انتظاری از مردم داره

  • م
    0

    یک نفر عاقل تو کشور نداریم که جلوی بی عقلی های یه عده مسئول نما رو بگیره...

  • حسن
    0

    امام علی :بشارت میدهم شما را در سالی که مرگ سفید (کرونا) و مرگ قرمز(جنگ)،جهان را فراگیرد ،منجی شما از نسل من بر شما ظهور خواهد کرد و جهان را از عدل و عدالت پر کند،از خداوند متعال میخواهم که امسال همان سال ظهور باشد،واقعا مردم گرفتار واز همه بدتر اینکه کاری از دست کسی برنمی آید ،رحم و مروت از دل مردم رخت بسته،به امید سلامتی و ابادانی ایران

  • مهدی
    0

    چه توقعی داری از مسولینی که خودشونو بالاتر از مردم میدونن با ویدیو کنفرانس بازگشایی مدارس را اعلام و خودشونو پشت کاخ هاشون قایم کردن ،

  • علی
    0

    مردمی که مسافرت رفتند و مردمی که عزاداری کردند، در هر صورت غیر قابل کنترل بودند. اما مدارس قابل کنترل بودند، کسانی که با بازگشایی مدارس سبب افزایش بیماری و مرگ شدند خائن هستند و انتظار مردم از قوه قضائیه مجازات سریع خائنین در هر مقامی است.

  • هموطن
    0

    ما مردم ایران خوب آموزش ندیدیم مثال یک نفر خودش به تنهایی در حال پیاده روی در هوای باز ماسک میزنه بعد از اون طرف وقتی وارد یک مغازه یا کافی نت میشی انبوهی جمعییت بدون فاصله و بدون ماسک ما ایرانیهاهنوز متوجه نشدیم این ویروس از انسان به انسان هست نه از هوا به انسان حتی میشه مسافرت رفت ولی در تجمعات نبود میشه خرید کرد و .... به این ویروس مبتلا نشد به شرط فاصله و زدن ماسک و بهداشت فردی فقط

  • کاظم
    0

    مسئولان که تو کاخشون قایم شدن فقط مردم در معرض فاجعه قرار دارند

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام. دلیل شیوع کرونا البته موج سومش دولته اولا مدارس رو باز کرد با اینکه میدونست موج سوم در راهه دوم اجازه داد مردم به مسافرت برند میتونست ورودی و خروجی هر شهری رو ببنده و مثل فروردین و اردیبهشت جلوی شیوع آن را بگیرد و سوم به مردم کمک نکرد که در خانه بمانند تا کرونا شیوع پیدا نکنه و آخر اینکه اجازه عزاداری داد .

  • علی
    0

    درود تمامی نظرات دوستان رو خوندم و به این نتیجه رسیدم که اولا عزاداریدر این برحه واجب نبود و دوستانی هم که لطف کردن و عزاداریشون رو در کنار دریای خزر انجام دادن اون به مراتب واجب تر بود و همینطور شروع مدارس هم کاری نابخشودنی و نابخردانه بود که اون هم با بی عقلی جناب رئیس جمهور روحانی و کلید اسرارش بود خخخخ

  • سارا
    0

    کسانی که می گویند ربطی به محرم ندارد به کرونا گرفتن حاج آقا انصاریان توجه کنند..ایشان فرد معروفی هستندکه گفتم وگرنه من فقط دراطرافیان خودم چندین نفر را می شناسم که خودشان هم معترفند در مراسم ها کرونا گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها