بحث داغ توییتر درباره یک بازیگر مشهور

محمدرضا فروتن تغییر جنسیت داده است؟

برخی کاربران در فضای مجازی مدعی تغییر جنسیت محمدرضا فروتن شده‌اند. هنوز هیچ منبعی رسماً این خبر را تأیید نکرده است و خبرفوری نیز نمی‌تواند مستقلاً اخبار منتشر شده در این رابطه را تأیید کند.

محمدرضا فروتن تغییر جنسیت داده است؟

از ساعاتی پیش برخی کاربران فضای مجازی درباره تغییر جنسیت محمدرضا فروتن، بازیگر مشهور مطالبی را منتشر کرده‌اند.

ماجرا از توییتی آغاز شد که به نقل از یکی از بستگان این بازیگر، خبر تغییر جنسیت او را تأیید می‌کرد.

به دنبال انتشار این خبر، پناه فرهادبهمن، خبرنگار نیز در توییتی این خبر را رسماً تأیید کرد و مدعی شد که اسم جدید محمدرضا فروتن، "سحر" است.

زهرا کشوری فعال رسانه هم نوشت: «محمدرضا فروتن دکترای روانشناسی داره و توی ۵۲ سالگی تصمیم می‌گیره تغییر جنسیت بده! حتی عجیب‌تر از تغییر جنسیت ..... بازیگر فیلم های قرمز و شب یلدا! البته سال‌هاست که فروتن بازی خوبی نداشته. شاید یکی از دلایلش همین وضعیت روحی‌ش بوده.»

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توییتی با اشاره به ادعای منتشر شده درمورد فروتن، نوشت: «تغییر جنسیت آن سوپر استار، با این سطح از معروفیت و مشهوریت، یک انتخاب شخصی نیست. یک انقلاب تک نفره است.»

با این حال شاهین فلاح وکیل محمد رضا فروتن در استوری صفحه شخصی خود در اینستاگرام تغییر جنسیت وی را رد کرد و نوشت: اخیرا شایعاتی مبنی بر تغییر جنسیت آقای فروتن در فضای مجازی و برخی از خبرگزاری ها پخش شده که در تماس تلفنی با ایشان تکذیب گردیده است.

فروتن کیست؟

محمدرضا فروتن بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است، که در آثار کارگردان‌های معروف و بزرگی چون مسعود کیمیایی، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد و… بازی کرده‌است. فروتن چندین بار از جشنواره‌های مختلف ایرانی موفق به دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر مرد شده‌است.

محمدرضا فروتن دانشجوی دکترای روان‌شناسی سلامت از دانشگاه آزاد است. بازی او در یکی از قسمت‌های سریال سرنخ (قسمت تماشاخانه) به قدری تأثیرگذار بود که چند دقیقه بعد از پخش از تلویزیون، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی به او می‌شود.

فروتن با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض به شهرت رسید و سپس فیلم‌های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر و شب یلدا، زن دوم او را به یک بازیگر مطرح در سینمایایران تبدیل کردند. او برای بازی در قرمز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر و برای بازی در شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. زوج هنری فروتن و هدیه تهران ی در فیلم قرمز پس از زوج خسرو شکیبایی و بیتا فرهیدر هامون دومین زوج سینمایی تاریخ سینمای ایران بوده‌اند که برنده سیمرغ بلورین نقش اول مرد و زن سال شده‌اند. در سال ۱۳۷۷ دو فیلم پرفروش اول سال فیلم‌های قرمز و دو زن با بازی فروتن بودند که هر دو فیلم در شمار آثار پرسروصدا و جریان‌ساز دهه بوده‌اند.

بعد از اکران مرسدس در سال ۱۳۷۶ تا پایان دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ او سوپراستاری سینمای ایران را نیز توأمان با مورد توجه بودن از سوی مردم و البته منتقدان تجربه کرد و عنوان موفق‌ترین بازیگر مرد اواخر این دهه بدون شک در اختیار محمدرضا فروتن بود، که مجموعه‌ای از بهترین و مطرح‌ترین فیلم‌های آن سال‌ها را به عنوان جوان اول سینما خصوصاً در نقش‌های عاشق عصیانگر یا بازی سراسر ستایش‌شده‌اش در جاودان فیلم شب یلدا تجربه کرد.

فروتن توانسته در طی سال‌های اخیر مورد تشویق جشنواره‌ها و جوایز نیز قرار بگیرد و همچنان خودش را با وجود نزدیک شدن به سومین دهه فعالیتش در سینما به‌عنوان یکی از ستارگان مطرح سینمای ایران با کارنامه‌ای از بازی‌های خوب و قابل توجه که می‌تواند همچنان بدرخشد نگه داشته‌است. بنا به گفته خودش: «از اولین سال‌های فعالیتش تا به امروز همواره سعی کرده درست انتخاب کند، فیلم‌های گیشه‌ای بازی نکند و با انتخاب‌های خاص، سنجیده و حساب‌شده برای حرفه و کارش ارزش قائل شود.» محمدرضا فروتن با مسیر و هدف مشخصی وارد سینمای ایران شد که همواره این مسیر رو به رشد را حفظ کرده و به دور از حواشی و با پشت‌کار و جدیت به راهش ادامه می‌دهد. او در سال ۱۳۹۰ در اولین سریال تلویزیونی خود به نام از یاد رفته سه نقش متفاوت را ایفا کرد. این سریال توانست بینندگان زیادی را به خود جلب کند.

او که سابقه خوانندگی نیز دارد، جوایز هنری بسیاری را به خود اختصاص داده و همین شهرت خبری، شایعه تغییر جنسیت او را به بحث داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

تغییر جنسیت محمدرضا فروتن اگر صحت داشته باشد، اولین تغییر جنسیت بین هنرمندان ایرانی نیست.

فرزانه ارسطو نیز با سختی های بسیار و حمایت تعدادی از هنرمندان توانست بعد از ۲۰ سال به سامان ارسطو تغییر کند.

انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر، فروتن به شایعات منتشر شده درباره عمل تغییر جنسیت که ادعا شده دو ماه قبل در آلمان صورت گرفته، پاسخ دهد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • لنگرودی
    0

    بجای پخش خبر تا فردا ( الان ساعت شش بامداد است ) تا ساعاتی دیگر صبر میکردید و بعد با خودشون صحبت میکردید ، سر تیتر کردن خبری که ازآن خبر ندارید درست نیست ، خیلیها فقط تیتر خبری رو میخونن

    نظرات شما -
    • منم
      0

      آه از حق الناس

  • فضول
    0

    یا للعجب از این سلبریتیها

  • تکذیب
    0

    خوب حالا خودش چرا نمیاد تکذیب کنه؟

  • کاربر ناشناس
    0

    خجالت بکشید بیت المال نابود نکنید این خبرها پخش کنید

  • مسعود
    0

    یا خدا ,بااین قیافه زن بشه چه حال بهم زنی بشه

  • حمید
    0

    دکترای روانشناسی سلامت؟؟!!!!!! 52 سال سن!!!!! انقلاب تک نفره!!!! چه تعابیر و تفاسیری. چه دنیایی شده. زن ها مرد می شوند و مردها زن. اینها همه نشان تزلزل شخصیت ، پوچ بودن زندگی این افراد و مشکلات اعتقادی می باشد. حالم بهم خورد ازش. خاک بر سرش

    نظرات شما -
    • Mmd
      0

      ببین برو یکم مطالعه کن خدایش...همه چی که منطق و فکر و دین و ... نیستن اصلا جوابی نمیشه بهت داد ...هیچی

  • ناشناس
    0

    ای کاش خودش صحبت می کرد واگر خللی بوده باید به او تبریک گفت که توانسته به زندگی عادی بر گردد ودرود به پزشکان

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خودت فهمیدی چی گفتی !!!

    • منم
      0

      من کاملا فهمیدم چی گفت تو که نفهمیدی نیازی نیست نظر بدی

  • رضا.
    0

    خیلی باعث تاسفه کسانی که با این پدیده با توهین و ناسزا برخورد می‌کنند. این قضیه تغییر جنسیت در واقع از روی تنوع طلبی یا زیاده خواهی نیست بلکه نوعی بیماری یا نقص و یا اختلال در انسان که از تولد با انسان است و در دنیا هم با این مسئله کنار آمده اند و راه علاج آن هم در اغلب موارد عمل جراحی و هورمون درمانی و کار روانشناسی است و حتی بعضی مراجع هم در این مورد فتوی هم دادند. اینکه صورت مسئله این معضل بزرگ را بخواهیم پاک کنیم راه چاره نیست.خانواده ایی را می‌شناسم که درگیر همین داستان هستند و برای آنها خیلی خیلی زجر آوره که فرزندشان دچار این اختلال هست و تمام زندگی این خانواده تحت الشرایط این مسئله قرار گرفته.خیلی خیلی سخته.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      زن و مرد بودن مهم نیست مهم اینه که هر جنسی باشه انسان باشه و انسان زندگی کنه اگه امروز با جنسیتش مشکل داره فردا با نوعش هم مشکل پیدا می کنه یعنی مثلا می خواد حیوون باشه تا آروم بگیره تازه اونم معلوم نیست کدوم حیوون یه روز دیگه هم شاید بخواد گیاه بشه ولی فکر نکنم هیچ وقت به رضایت برسه برای این که یک مشکل درونیه و با خود خودش مشکل داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها