خبرفوری بررسی می کند

غائله روستای ابوالفضل چطور شروع شد؟ / پای انتخابات 1400 در میان است؟

خوزستان استانی سرنوشت ساز برای انتخابات سال آینده است. شاید برای همین است که هر روز خبری از این استان، جنجال به راه می اندازد، فعلا آخرین مورد، ماجرای روستای ابوالفضل است.

غائله روستای ابوالفضل چطور شروع شد؟ / پای انتخابات 1400 در میان است؟

غائله روستای ابوالفضل پای بسیاری از چهره های مطرح در انتخابات سال آتی را به رسانه ها باز کرد. مهمترین آنها فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان است که لودرها را برای تخریب ساخت و سازهای روستا به میان مردم فرستاد و بحران را آغاز کرد ( اینجا بخوانید ).

خیلی زود، رقبای سیاسی فتاح او را هدف قرار دادند. تندترین انتقادات از سوی مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی مطرح شد که هشدار داد، بنیاد مستضعفان، بنیاد مستکبران نشود!

فتاح در دفاع از خود گفت که گفته بودند اینها زمین خوارند . همین اطلاعات غلط بنیاد مستضعفان، مردم روستا را به خیابان کشاند و درگیری با نیروی انتظامی در رسانه ها بازتاب پیدا کرد ( اینجا بیشتر بخوانید ).

امروز معاون امنیتی وزیر کشور تایید کرده که بخشی از اراضی روستا متعلق به بنیاد مستضعفان است ( اینجا ) اما حالا دیگر پرونده این روستا فراتر از مالکیت زمین ها شده است.

از دیگر سو، انتقاد شدید پناهیان از استاندار خوزستان و اظهارنظر او درباره اینکه استاندار را باید به گاری بست، با واکنش استانداری و آیت الله جزایری روبرو شد که این روحانی را عافیت طلب و عوام فریب نامیدند. ( بیشتر بخوانید )

به این ترتیب، به جز فتاح، نام شریعتی هم که از استانداران خبرساز دولت روحانی است، به اخبار روستا باز شده است.

از دیگر چهره هایی که فرصت را مهیا دیده است تا به خوزستان سفر کند و از مردمی که هم استانی اش به شمار می رود، دلجویی کند، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی است. ( اینجا ببینید ). او که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 1380 بود، بعید نیست بار دیگر بخواهد برای سال 1400 شانس خود برای حضور در انتخابات را امتحان کند.

اما شمخانی تنها کاندیدای احتمالی نیست که به خوزستان سفر کرده، محمدباقر قالیباف هم از امروز سفر به این استان را آغاز کرده است. قالیباف هم از چهره هایی است که با وجود تکیه زدن بر کرسی ریاست مجلس، ممکن است بخواهد برای پاستور هم نامزد شود.

سفر قالیباف برای افتتاح پروژه آب غیزانیه درحالی صورت گرفته که آخرین سفر استانی علی لاریجانی رئیس سابق مجلس و دیگر کاندیدای احتمالی انتخابات 1400 هم برای افتتاح همین پروژه به خوزستان بود!

به این ترتیب ماجرای روستای ابوالفضل مانند داستان هفت تپه یا جنجال غیزانیه که بهانه ای برای سفر نمایندگان منتقد دولت به این استان شد، به انتخابات 1400 گره خورده است. کاندیداهای احتمالی برای کسب محبوبیت و تخریب رقیب، به سرعت به خوزستان سفر می کنند و هر سخن آنها با موجی از انتقادات رقبا روبرو می شود.

آیا انتخاباتی شدن مشکلات کشور به نفع مردم است؟ شاید آری، شاید هم خیر؛ هرچه هست، فعلا خوزستان استانی خبرساز است. استانی که شاید در ماه های آینده اخبار بیشتری هم از آن منتشر شود.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • شارع
    0

    اصلا آقایان فکر انتخابات را نکنید ...گرانی .دزدی .فساد درکشور غوغا می کند .اینها باید ریشه کن شود .تا مردم بصیر .شوند

    نظرات شما -
    • محمدحسنی
      0

      محمدحسنی.بهترین راه اینه که رای ندیم تازمانیکه کشورسروسامان بگیره.ایناهمه بی عقل ودزدند.

    • امین
      0

      درود ب شرفت

    • یکی از مردم
      0

      رای بی رای ...انتخابات مجلس رو دیدند انتخابات بعدی بدتر از اون!!!

  • فرهاد
    0

    بنیادی که نام مستضعفان را یدک میکشد بیزحمت یک گزارش بدهد توی این مدت طولانی چه کاری برای قشر محروم ومستضعف جامعه برداشته است؟ استانی که ثروت عظیم !!! نفت دارد چرا باید اینهمه مشکلات داشته باشد؟ ای مسئولان به خود آیید.عاقبت آه مظلوم گریبان شما را خواهد گرفت!!! تا کی میخواهید اینقدر به مردم خصوصا خوزستانی ها ظلم کنید؟ به فکر آخرت خود باشید. جهنم بد جایگاهی است.

  • .
    0

    رای بی رای..فقط و فقط رفراندوم آزاد بین المللی و حکومت سکولار به امیدویاری پروردگار

  • هرمز
    0

    درخوردن حق خوزستان همین بس ک ب اصطلاح مهندسین پروازی باحقوقهای چندده میلیونی ک ازناکجا آبادها با هزینه بیت المال رفت وآمد میکنند و با هزینه بیت المال درهتلها اقامت میکنند وبعضا هم برای رفاه بیشتر با هزینه بیت المال خانه های لاکچری با تمام امکانات ویژه اجاره میکنند تا.. . اینها گوشه ای ناچیز از حیف و میل بیت المال در دولت تزویر و ناامیدی هست.البته دردولتهای قبل هم همین بوده... براستی خوزستان تحصیلکرده بیکار ندارد ک بایستی دراین مشاغل بکارگیری میشدند که اینگونه بیت المال تاراج نشود !؟؟؟ منطقه غیزانیه و روستاهایی چون ابوالفضل بسیارند در خوزستان درد کشیده ک براقیانوس نفت و گاز هستندولی تا بحال هنوز کشف نشده اند ک پله ای برای ترقی و صعود تهران نشینها شوند. خوزستان تا خوزستانی نخواهد خوزستان نمیشود...

  • سیدحسین میر نجاتی
    0

    بنام الله فکر دگر باید کرد روحانی ضربه کاری وایجاد بی اعتمادی ملت را فراهم کرده دیگر نیاز به دشمن دیگر نیست حیا را خو ر ده هنوز وعده پوچ میدهد کسی جلودار وی نیست ای لعنت خدا و پیامبران وفرشتگان وجن وانس به منافق دورغگو ووعده دهند وبی حیا

    نظرات شما -
    • بیدار شو
      0

      تو هنوز تو یه فاز دیگه ایی!!! تو فاز این اسم و اون اسم رفتیم عاقبتمون این شد!!!!

    • سید حسن
      0

      عزیزم را نجات است استیضاح،،قبلا هم از این مکانیسم استفاده شده لکن نمی خواهند برای مردم کاری کنند

    • ahmad
      0

      سگ زرد برادر شغاله حالا حسن اگه نبود و حسین بود فرقی نداشته و نداره ! هر کسی بعد حسن کلید بیاد بد تر هم میشه چون اعتماد مردم از دولت سلب شده و برگشت آن بسیار مشکل شده ، بنده اخبار رو گوش میکنم تو مغزم سریعا عکس آن رو در نظر میگیرم و درستش هم همینه فقط شعار تو خالی از نه شرقی نه غربی که در عمل میبینیم با سر رفتن خدمت شرق و عاقبت بهتری هم نیست مثلا کره جنوبی که با غرب تعامل داره رو با کره شمالی در نظر بکیرید الان فکر و ذکر سران مملکت ما شده ساخت سلاح جنگی و مانور و .... در حالی که توانایی چاپ کارت هوشمند که پولش رو هم گرفتند رو ندارند ، وهمین سران مملکت باید شوروی رو که نصف کره زمین بود و بجز ساخت ادوات جنگی به فکر مردمش نبود چی شد ؟ تجزیه نشد ؟ کره شمالی چکار برای مردمش کرده ؟ اینا دارند با سیاست غلت جلو میروند . راستی شعاری بود راه قدس از کربل میگذرد !!! چی شد ؟ چاله چوله زیاد داشت یا از روی باد معده یه چیزی گفته شد.

  • مهری
    0

    هم زودقضاوت نکنین ،هم احساسی برخوردنکنید،فقط به چندتا خونه مجوز میدن برای ساخت یه روز میرن می بینندیه روستادرست شده!!! مثل این ویلاها که غیر قانونی است پس فکر نکنین چون اسم روستا و روستای است بی گناهند!!! باید طبق قانون برخوردشود

  • ایمان
    0

    من نمیدونم این همه نهاد و بنیاد و شورا برا چی وجود داره و کلی بودجه هم بهشون تعلق میگیره،همین ستاد نماز خاصیتش چیه؟ی دیوار نوشته ساده هم ازشون پیدا نمیشه بعد کلی هم پول میگیرن چرا همه میان کارارو میریزن سر رییس جمهور؟شما خودت بعنوان ستاد مستضعفین چکار کردی برای مردم کرمانشاه و سرپل تو این سالهای چادر نشینی؟ نماینده ای ک مجلسو با خونت اشتباه گرفتی،ب عنوان ی قمی میگم شما غلط میکنی از شهر دیگ میای نماینده شهر من میشی و پول مردم قمو میریزی جیبت و دورع بعد میشی نماینده شهر دیگ بخدا ک پنجاه درصد مشکلات کشور گردن همین مجلس و ستاد ها و نهاد هاس بخصوص شورای احمقان با این تایید صلاحیتاشون ک گل سرسبدش اومده برای کودکان تو خونه ما گل های خندانیم میخونه تا همه اینا اصلاح نشه و جمع نشن و پول ها عادلانه تقسیم نشه وضع همینه بدترم میشه فقط یاد گرفتن بگن هر اتفاقی افتاد مردم کمک کنن بهم دیگ و پتو خرما بدن ب سیل زده ها و زلزله زده ها والا الان مستضتف تر از چادر و کانکس نشینای سر پل ذهاب نداریم تو کشور با ۲۸ سال سن پنج ساله بیکارم هر کاری میخام شروع کنم شنگ میفته جلوش،من شخصا از حقم اون دنیا نمیگذرم از ستاد ها و نهاد هایی ک حق منو امثال منو میریزن تو شکماشون

    نظرات شما -
    • ahmad
      0

      شاید این همه نهاد و پهاد یه زره در حد بکارگیری آبدارچی بدرد بخورند و لا غیر همه مصرف گرا و بیخودند ، ماندم این ستاد رویت هلال ماه رمضان که هر سال هم اشتباه ماه رو میبیند و حقوق نجومی میگیرند برای این کار مضخرف ، اون رو کجای دلم بزارم

    • چرا سکوت کردیم؟؟؟؟
      0

      افرین...دقیقا به نام همین نهادها و بنیادها همه داروندار مردم ایران رو اول ضبط بعد هم مال خود کردند! باورکنید چند سال پیش دیدم زمینهایی که از یه عده بنام زمین خواری گرفته بودند بین خود تقسیم کرده بودند حتی به کارمندان پایینتر هم رسیده بود!!!

  • ایرانی
    0

    درودبرقالیباف مردجهاد وعمل .وننگ برکدخداپرستان پشت میزنشین دستوربده وجیب ملت خالی کن که الان نوچه هایشان باهرکس که اشرافی گری نکند وبامردم همراهی کندیه برچسب می چسبانند.دوصدنقرین برانانکه بامدیریت منافقانه شان به مردم فشارواردکرده اندو...

  • ی ط
    0

    قالیباف میخواد با ی حرکت گازمبوری افتتاح کنه.

  • ahmad
    0

    دولت و سران مملکت که همه دنیا و کهکشان راه شیری رو کافر میدانند و خود رو نماینده تام الختیار خدا روی زمین و اشرف و سرور مردم ستمدیده ایران نگون بخت ، امیدی به بهبود بعد حسن کلید هم نیست ! در عمل تا چنین مسئولانی داریم نیاز به دشمن نداریم و تنها دژمن مردم همانا خودشان هستند و الا آمریکا و فلان وبهمان همه پشم دولت بی بخار دلار بالا میره قیمت پشکل صد برابر میشه و در چاپ کارت هوشمند ملی مانده اند ، دم از ساختن موشک میزنند برو جمع کن باد بیاد به جای موشک پوشک تولید کن و زر اضافه نزنید کلا

  • ج
    0

    هرجا که ثروت خدا دادی بیشتر باشه فقر و فلاکت هم بیشتره چون اگه مردم اونجا تو رفاه باشن اجازه دزدی به مسئولان نمیدن

  • دانا
    0

    یک زمانی در همین تهران ،شهرداری آب را برای اهالی منطقه ی خلیج فارس بست .چون بدون مجوز قانونی ساختمان هایشان را ساخته بودند.این مردم هم ناراحت شدند و در اقدام دسته جمعی به شهرکی که نزدیک به آن منطقه بود و متعلق به ارتش بود حمله کردند و با بی رحمی به خانمها و بچه ها در ورودی شهرک حمله کردند و دختری را که نامزد داشت کور کردند و باعث جدائی این دختر از نامزدش شدند ولی ارتش تنها کاری کرد بستن ورودی شهرک بود حتی از تیر هوایی استفاده نکرد .هیچگاه کسانی که به مردم شهرک تعرض کردند گرفتار قانون نشدند.البته همان شب مشکلات منطقه ی خلیج فارس بر طرف شد و آب به رویشان باز شد.ولی اینکه چرا شهرداری در هنگام ساخت جلوی آنها را نگرفت بماند،چرا افرادی غیر قانونی ساخت و ساز می کنند و چون جز قشر کم در امد جامعه هستند حق دارند هر طور که می خواهند رفتار کنند بماند ،چرا مسئولان قبل از اجرای حکم با مردم صحبت نمی کنند و مشکلاتشان را برطرف نمی کنند ،بماند.بعضی ها دوست دارند آب گل آلود باشد چون ماهیگیری راحت تره.

    نظرات شما -
    • ahmad
      0

      یه کارشناس خارجی گفته بود ایرانی ها هشتاد میلیون دزد هستند که در آرامش کنار هم زندگی میکنند

  • ازاد
    0

    آقای فتاح بعد از چند سوتی وجنجال خوراک برای رسانه های غربی درست کردن اعلام کرده اطلاعات بنده ناقص بوده با این دست فرمان نمی دانم ما را به کجا خواهد رساند این هم از شاهکارهای جناب فتاح

  • اشنا
    0

    هر کس برای خودش ۱۷ رکعت نماز می خواند این دیگه ستاد اقامه نماز نمی خواهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها