پژوهشگر فلسفه: در ایران ایدئولوژی صلح نداریم!

 در اولین همایش چیستی صلح؛ مبانی مفهومی- نظری و چشم اندازهای راهبردی ، دکتر «محمدعلی مرادی» پژوهشگر حوزه فلسفه گفت: ایدئولوژی صلح در کشورما وجود ندارد.

پژوهشگر فلسفه: در ایران ایدئولوژی صلح نداریم!

به گزارش خبر فوری ، هشتم آذر ماه انجمن علمی مطالعات صلح ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی اولین همایش چیستی صلح؛ مبانی مفهومی- نظری و چشم اندازهای راهبردی را با حضور اساتید برجسته در این زمینه برگزار کردند.

این همایش که دارای سه پنل با محوریت های سیاست و صلح ، دین و صلح ، زنان و صلح بود با حضور اساتید و علاقه مندان در سه تالار برگزار شد.

محمد علی مرادی به عنوان اولین سخنران در پنل سیاست و صلح صحبت کرد و در خصوص فلسفه سیاسی صلح مسائل خود را مطرح کرد.

mohamad ali moradi 3

فلسفه سیاسی صلح و نیاز به تولید ایدئولوژی

مرادی به عنوان سخنران همایش، عنوان کرد که بزرگ ترین عوارض جنگ این است که جنگ، موضوع فلسفه قرار داده نشد. چرا که فلسفه به طور اساسی در حاشیه است. هر مقوله ای برای عملیاتی شدن نیازمند ایدئولوژی است. صلح نیز نیاز به ایدئولوژی دارد. چیزی که در ایران وجود ندارد.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا ایدئولوژی صلح تولید شود مساله ای که در ایران شکل نگرفته است. فلسفه سیاسی صلح نیز در کنار ایدئولوژی صلح باید بارور شود. جایی که مفهوم وجود نداشته باشد، فلسفه نیز وجود ندارد. ما نیازمند تعریف فلسفه در رابطه با جنگ به طور عام و خاص هستیم.

mohamad ali moradi 4

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها