قاتل مسلح در عید غدیر خبر عجیبی شنید!

بخشش اولیاء دم در آستانه عید ولایت منجر به رهایی محکوم به قصاص شد.

قاتل مسلح در عید غدیر خبر عجیبی شنید!

رییس کل دادگستری استان فارس در آستانه عید سعید غدیر و عید ولایت، از بخشش کریمانه اولیاء دم و رهایی محکوم به قصاص خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه اقشار و قومیت‌های مختلف استان فارس ظرفیت بالای فرهنگی بخصوص در احیاء شعائر اسلامی دارند؛ اصلاح ذات البین و فرهنگ صلح و سازش در میان قومیت‌های مختلف استان را به عنوان یکی از نکات برجسته فرهنگی مردم استان نام برد و بیان داشت: نمونه بارز این امر بخشش‌های کریمانه اولیاء دم در پرونده‌های است که باعث نامی شدن استان فارس در این زمینه طی ۶ سال اخیر شده است.

وی با تأکید بر اینکه در پرونده مذکور نیز پس از واقع شدن قتل در سال ۸۳ طی درگیری مسلحانه و طی شدن روند قانونی، مرجع قضایی حکم بر قصاص نفس به عنوان حق خصوصی اولیاء دم صادر کرد گفت: پس از این شورای حل اختلاف با همراهی خیرین و معتمدین با ورود به پرونده و برگزاری جلسات متعدد زمینه ایجاد صلح وسازش و فصل خصومت را فراهم کردند و این پرونده در آستانه عید غدیر منجر به رضایت شکات و رهایی محکوم به قصاص گردید.

وی ضمن تقدیر از کرامت انسانی در نتیجه بخشش کریمانه اولیاء دم گفت: این اقدام خانواده شاکی پرونده عمل به آیه ۲۲ سوره نور «وَ لْیعْفُوا وَ لْیصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ یغْفِرَ اللَّهُ لَکمْ» و فرمایش مولی متقیان حضرت امام علی (ع) است که می‌فرماید: «سزاوارترین مردم به عفو کردن، تواناترین آن‌ها به هنگام کیفر دادن است».

وی اظهار امیدواری کرد مردم جامعه به تأسی از این خانواده در شرایط سخت کنونی شیوع ویروس منحوس کرونا وهمچنین وضعیت سخت گذشت، ایثار و بخشش را سرلوحه تعاملات اجتماعی خود قرار دهند.

منبع: رکنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یعقوب
    0

    قاتل مسلح رو بخشیده؟ فردا یکی دیگر و میکشه.

    نظرات شما -
    • ایران .سرافراز
      0

      خداوکیلی راست میگه نباید قاتل هاروبخشید باید نابود شن ۲روزدیگه میره سراغ خانواده دیگری قتل میکنه .کاردرستی نکردی به خداباید ارازل اوباش هاازبین برن ناموس مردم خیلی درخطرن .حجت الاسلام مردم رواینگونه تشویق نکن .به آقای روحانی توصیه کن به داد قشرفقیر وکارگربرسه ازاین جور دسته گلا به آب بده

  • ا. ص
    0

    با بخشیدن قاتل اشتباه ترین کار زندگیشونو کردن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها