سفیر پیشین ایران در کره جنوبی:

برای گرفتن طلب خود از کره جنوبی تعارف نداریم

سفیر پیشین ایران در کره جنوبی گفت: برای گرفتن پول نفت خود از کره جنوبی هم تعارف نداریم و از حق مان نمی‌گذریم.

برای گرفتن طلب خود از کره جنوبی تعارف نداریم

فریدون انتظاری درباره بدهی‌های کره جنوبی به ایران، گفت: کره جنوبی از ایران نفت خریداری کرده و به دلیل تحریم های آمریکا نتوانسته است آن را پرداخت کند.

او افزود: پولی که در کره بلوکه شده است پول مردم ایران است، پولی که اکنون مردم و کشور به شدت به آن نیاز دارند، بنابراین ما در این زمینه می‌توانیم از دیپلماسی عمومی قوی و کنترل شده‌ای استفاده کنیم تا این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شوند و کره‌ای‌ها مجبور شوند به اجرای این مطالبه تن دهند.

او افزود: کره‌ای‌ها میلیاردها دلار از نفتی که از سوی ما به این کشور صادر شد، سود بردند و صنایع خود را رشد دادند، لذا کره جنوبی باید پول نفت ما را با بهره و ضرر و زیان به ایران پرداخت کند.

انتظاری ادامه داد: با یک دیپلماسی روابط دوجانبه در پروسه زمانی یک ساله مسئولان کشورمان با کره جنوبی صحبت کنند و چند راهکار ارائه دهند، اگر کره جنوبی به هر دلیلی می خواهد به جای پول به ما کالا دهد باید کالای با کیفیت دهد و در کنار آن دیپلماسی بین المللی شکل گیرد، مسئولان در مجامع بین المللی به دبیرکل سازمان ملل بنویسند تا کره ای ها هرچه زودتر بدهی خود را به ما پرداخت کنند.

سفیر پیشین ایران در کره جنوبی تصریح کرد: اگر این قضیه برعکس اگر بود و ما از کره جنوبی چیزی خریداری کرده بودیم و پول آن را نمی دادیم، آنها صبر نمی کردند، لذا ما هم تعارف نداریم و از حق خود نمی‌گذریم.

این دیپلمات پیشین کشورمان در پایان گفت: دادستان کل کشور باید به عنوان مدعی العموم شکایتی را علیه کره جنوبی تنظیم کند و قوه قضائیه در این عرصه به کمک وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های مسئول بیاید، البته ما می‌توانیم این موضوع را از طریق دیپلماسی بین المللی از جمله طرح شکایت در سازمان‌ها و مجامع بین المللی نیز به پیش ببریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بنده خدا
    0

    تونستی برو بگیر!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها