برخی آقازاده‌ها «انقلابی‌گری» را مقوله‌ای وراثتی می دانند

قائم مقام دبیرکل هیئت موسس دانشگاه آزاد با انتقاد از برخی مسئولان و آقازاده‌ها که انقلابی گری را مقوله ای در ژن افراد می دانند، گفت: انقلابی گری به طبقه‌ای خاص محدود نمی شود.

برخی آقازاده‌ها «انقلابی‌گری» را مقوله‌ای وراثتی می دانند

صالح اسکندری قائم مقام دبیرکل هیئت موسس دانشگاه آزاد در برنامه « گفت‌وگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگوبا طرح این پرسش که انقلابی کیست و انقلابی گری چه مختصاتی دارد، گفت: آیا فردی انقلابی است که ضرورتا در یکی از انقلاب ها حضور فیزیکی داشته یا قدری فراتر است و باید نسل های دیگری را انقلابی کند که لزوما در آن مقطع تاریخی حضور نداشتند؟

وی افزود: وقتی می‌گوییم یک نفر انقلابی است، آیا بدین معناست که ساختار ستیز و به تعبیری ساختار گریز است یا با نظم و انضباط زاویه دارد؟

اسکندری تصریح کرد: برخی می‌گویند بعد از انقلاب اسلامی که نظام تشکیل شد، عده ای که مدافع نظام شدند محافظه کار و غیرانقلابی‌اند یا در برابر همه ساختارها موضع می‌گیرد؛ آیا یک انقلابی نمی تواند مدافع یک نظم و ساختار باشد. آیا انقلابی‌گری در ژنوم افراد است یا مقوله ای اکتسابی است، آیا یکسری افراد در انقلابی گری ژن برتر دارند؛ یعنی باید آقازاده باشی تا انقلابی باشی!

وی با بیان اینکه انقلابی گری به طبقه ای خاص محدود نمی شود، افزود: انقلابی گری نمی تواند مولد یک طبقه ممتاز شود و یک اشرافیت جدید شکل گیرد که به مرور عامه مردم را کنار بزند و دایره ای محدود به دور خود ایجاد کند.

اسکندری با بیان اینکه همه مردم پای این انقلاب ایستاده اند و خواستار آن هستند، گفت: انقلابی گری متعلق به یک طبقه ممتاز و متفاوت نیست بلکه در زمانی که دفاع مقدس پایان یافت و سرداران بعنوان افرادی در منسب ها حضور یافتند، در حقیقت فرصت ۸ ساله باعث شده بود افراد از طبقات مختلف بعنوان کارگزار و [خدمتکار مردم] در نظام حاضر شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: وقتی تعاریف رهبر را می نگریم و شاخص های حضرت امام(ره) ر در حوزه انقلابی بودن را بررسی می نماییم، می بینیم این دایره بسیار وسیع است و در بسیاری مواقع بدلیل تنگ نظری های افرادی سطح پایین حکومت، انقلابی بودن سایرین را نمی بینند.

اسکندری با طرح موضوعی از نسل های چهارم و پنجم انقلاب اسلامی با طرح این مسئله که آیا به واقع شاخص استقلال خواهی یا اخلاق مداری و معنویت گرایی و عدالت طلبی و عقلانیت سالاری کمرنگ شده است؛ گفت: یک اتفاق عجیب و غریب در دهه ۹۰ داریم که بسیاری موضوعات را وارونه می سازد.

وی ادامه داد: امروز جوانان ۱۹ تا ۲۰ ساله و متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ مدافع حرم در سوریه هستند؛ فردی که بدین جا می رسد و برای دفاع از حرم در [حوزه تمدنی ایران بزرگ] حضور پیدا می کند، شاخص پایبندی به انقلاب اسلامی است.

اسکندری در بخشی دیگر از این گفتگوی رادیویی با اشاره به رویش شاخص های انقلابی گری اظهار کرد: در مقوله جهاد علمی که حضرت آقا بعنوان یکی از شاخصه های اصلی بدان اشاره می کنند، در دهه پنجم انقلاب باید روی آن تمرکز کرد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها