بندر کاسپین واگذار نمی‌شود / نوبخت: کشور با نصف درآمدهای نفتی مواجه است و مالیات باید این کمبود را جبران کند

نوبخت در پاسخ به پرسش واگذاری بندر کاسپین به سازمان بنادر گفت: بندر کاسپین جزو بنادر مهم و بزرگ ماست و قرار نیست به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شود.

بندر کاسپین واگذار نمی‌شود / نوبخت: کشور با نصف درآمدهای نفتی مواجه است و مالیات باید این کمبود را جبران کند

به گزارش خبروفری به نقل از مانا، محمدباقر نوبخت عصر امروز در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گیلان در استانداری این استان از افتتاح راه آهن قزوین_ رشت در سال جاری خبر داد و گفت: پروژه راه آهن قزوین _ رشت تامین اعتبار شده و امسال افتتاح می شود.

وی ایجاد فرصت های شغلی مولد را ضروری دانست و ادامه داد: طی دعوت از مدیران بانک ها مقرر شده است در خصوص واحدهای غیر دولتی اقداماتی انجام شود.

نوبخت با بیان اینکه امروز فروش نفت را به دو میلیون و ۶۳۸ هزار بشکه رساندیم، بیان کرد: سرمایه گذاری های خارجی در کشور در حال انجام است و شرایط آینده می تواند بهبود پیدا کند یا بدتر شود و جهت گیری دولت به سرمایه گذاری خارجی پس از برجام درست بود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رشد سرمایه گذاری به ۷.۱ درصد افزایش یافته است، گفت: باید سالانه ۷۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی توسعه کشور را نیازمند امنیت سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: باید با مشارکت دولت و بخش خصوصی به این هدف برسیم.

نوبخت درباره بسته شدن بودجه سال ۹۶ بیان کرد: کشور با نصف درآمدهای نفتی مواجه است و مالیات باید این کمبود را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ بودجه کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: امسال بودجه کشور ۳۴۶ میلیارد تومان است و این مبلغ محقق نمی شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه کشور از سال ۹۲ تا ۹۶ به میزان ۶۴ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: بودجه جاری ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصویب بودجه را بر پایه قیمت تمام شده عنوان کرد و افزود: تخصیص بودجه هر سه ماه بر پایه عملکرد دستگاه ها و توزیع آن توسط هر استان انجام می شود و این جراحی در بودجه ریزی برای تحول در آن است.

نوبخت سند چشم انداز بیست ساله را حائز اهمیت دانست و گفت: قرار است در این سال کشوری توسعه یافته شویم اما باید به زیربنای توسعه و اهداف آن دست یابیم و استانداران می توانند نقش و جایگاه مهمی در توسعه منطقه ای داشته باشند.

وی به قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل این قانون ستاد تسهیلات است که می تواند با پرداخت تسهیلات موانع تولید و چرخه سرمایه گذاری را رفع کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از رسانه ها می خواهم بنده را رصد کنند، افزود: رسانه ها در راستای توسعه استان و کشور مسائل را مطرح کنند و مصمم هستیم پروژه هایی مانند راه آهن را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

وی از برگزاری آمایش سرزمین در کشور خبر داد و یادآور شد: پیش از پایان امسال آمایش ۳۱ سرزمین کشور برگزار می شود تا از جایگاه برنامه پیش برویم و به اهداف مورد نظر دست یابیم.

سخنگوی دولت با اشاره به دستگیری برخی مدیران گیلان نیز گفت: امیدواریم با برنامه هایی که در آینده اجرا می شود شاهد رخداد چنین اتفاق هایی نباشیم.

نوبخت در پاسخ به پرسش واگذاری بندر کاسپین به سازمان بنادر گفت: بندر کاسپین جزو بنادر مهم و بزرگ ماست و قرار نیست به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شود.

41

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها