۹۰۰ هکتار اراضی ملی در استان بوشهر رفع تصرف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: سال گذشته ۶۸۱ هکتار و امسال تاکنون ۲۲۳ هکتار اراضی ملی در استان بوشهر رفع تصرف شده است.

۹۰۰ هکتار اراضی ملی در استان بوشهر رفع تصرف شد

غلامرضا منتظری، اظهار داشت: در راستای رفع تصرف و خلع ید اراضی ملی که توسط سودجویان تصرف شده است تلاش‌های زیادی داشته‌ایم و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

وی، اضافه کرد: سال گذشته ۷۶ پرونده برای رفع تصرف اراضی ملی در استان تشکیل شد و در مجموع ۶۸۱ هکتار زمین ملی که توسط زمین خواران تصرف شده بود به ارزش ۶۸ میلیارد ریال از دست سودجویان و متصرفان خارج و به دولت بازگشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، بیان کرد: طی سه ماه نخست امسال نیز ۲۲۳ هکتار از زمین‌های ملی استان بوشهر به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در قالب ۱۳ حکم قضائی رفع تصرف شده است.

وی، خواستار همکاری و مشارکت مردم در اعلام گزارش زمین‌خواری شد و ادامه داد: در خصوص حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا از مردم و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود این اداره کل را همراهی و همیاری کنند.

منتظری، ادامه داد: با عنایت به وظایفی که در قانون اراضی مستحدث و ساحلی برای اداره کل منابع طبیعی در نظر گرفته شده است تلاش شده از تصرف‌های غیرقانونی جلوگیری شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها