کمبود گروه خونی A منفی در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به ذخیره خونی ۶ روزه در اصفهان، گفت: در حال حاضر تنها مشکلی که داریم کمبود گروه خونی خون A منفی است.

کمبود گروه خونی A منفی در اصفهان

مجید زینلی، اظهار کرد: با اطلاع رسانی ها و فراخوان های مختلفی که در هفته های گذشته صورت گرفت، هم اکنون وضعیت ذخیره خونی اصفهان خوب است و مشکل خاصی نداریم، اما تنها مشکل کمبود گروه خون A منفی است.

وی، میزان ذخیره گروه های خونی به غیر از A منفی در اصفهان را ۶ روز اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه خون و فراورده های خونی بافت زنده هستند و تاریخ انقضای محدودی دارند از اهداکنندگان می خواهیم به صورت مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، با بیان اینکه میزان ذخیره خونی همیشه باید بیش از ۷ تا ۸ روز باشد، تصریح کرد: میزان ذخیره خونی فعلی کفایت نمی کند و باید بیشتر باشد تا اگر حادثه یا سانحه ای به وجود آمد بتوانیم پاسخگوی نیاز خونی مراکز درمانی باشیم.

زینلی، میزان اهدای خون در استان را مشابه سال گذشته اعلام کرد و گفت: آمار اهدای خون استان اصفهان بالاست و سالانه بیش از ۱۳۳ هزار واحد خون اهدا می شود، بنابراین افزایش یک درصدی این میزان رقم بالایی خواهد بود.

وی، درخصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اهدای خون در استان نیز، گفت: سال گذشته در شروع اپیدمی کرونا در اسفندماه با کاهش اهدای خون مواجه شدیم، ولی از فروردین ماه وضعیت روز به روز بهتر شد و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم، اگرچه همواره نیاز به اهدای خون مستمر و روزانه داریم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون، گفت: تمام مراکز کاملا استریل و بهداشتی است، پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های سازمان انتقال خون اجرا و مرتب محیط های اهدای خون ضدعفونی می شود، همچنین بارعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز، ماسک و دستکش یک بار مصرف در اختیار اهداکنندگان قرار می دهیم.

زینلی، خاطرنشان کرد: بهبود یافتگانی که ۳۰ روز از تاریخ ترخیص آنها گذشته باشد می توانند با مراجعه به مرکز انتقال خون میدان خواجو پلاسمای خود را اهدا کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها