میمون‌ها در تایلند حکومت نظامی اعلام کردند

یک دسته بزرگ از میمون‌های گرسنه که به دلیل شیوع ویروس کرونا و در غیاب گردشگران غذایی برای خوردن پیدا نمی‌کنند با حمله به یکی از شهرهای تایلند مردم را وادار به خانه‌نشینی کردند.

میمون‌ها در تایلند حکومت نظامی اعلام کردند

شهر توریستی لوپبوری تایلند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تدابیر قرنطینه از یک سو و نبود گردشگر از سوی دیگر به شهر اشباح تبدیل شده، این روزها صحنه تاخت‌وتاز دسته‌های گوناگون میمون‌های گرسنه است.

یکی از ساکنان این منطقه به خبرگزاری فرانسه گفته است: مجبور شدم برای حیاط‌خلوت خانه حفاظ بگذارم. ما خود را در قفس محبوس کرده‌ایم در حالی که میمون‌ها در بیرون مشغول پرسه زدن هستند.

او عنوان کرده که دیگر نمی‌تواند به فروشگاهش در مرکز لوپبوری واقع در ۱۵۰ کیلومتری شمال بانکوک برود، زیرا فضله‌های این میمون‌ها و بوی بد و زننده لاشه‌هایی که با خود به این طرف و آن طرف می‌برند خیابان‌های شهر را پر کرده است.

در همسایگی این زن، صاحب یکی از مغازه‌ها، مجسمه‌ ببر و تمساح پارچه‌ای در اطراف فروشگاهش قرار داده شاید از این طریق بتواند میمون‌های مزاحم را از محل کسبش دور نگه دارد، در حالی که همواره یک چوب هم در دست دارد تا در صورت لزوم به وسیله آن میمون‌های مزاحم را از اطرافش دور کند.

گفتنی است بر اساس آمارهای موجود، در این شهر ۲۷ هزار نفری بیش از ۶ هزار میمون زندگی می‌کنند و در حال حاضر اکثر خیابان‌های شهر را به تصرف خویش درآورده‌اند.

تا پیش از شیوع ویروس کرونا، میمون‌های این شهر یکی از جاذبه‌های توریستی آن محسوب می‌شدند و درآمد قابل توجهی برای شهروندان همراه داشتند.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها