تاکنون ۱۷۳۴ همدانی کرونا گرفته‌اند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اعلام کرد: تاکنون ۱۷۳۴ نفر در استان همدان به کروناویروس مبتلا شده اند.

تاکنون ۱۷۳۴ همدانی کرونا گرفته‌اند

دکتر منوچهر کرمی، توضیح داد: تعداد موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان ۱۷۳۴ نفر بوده و ۱۶۸ نفر نیز متأسفانه فوت کرده اند.

وی، با بیان اینکه وضعیت استان هنوز به مرحله قرمز نرسیده اما روند افزایشی را طی روزهای اخیر داشتیم، ادامه داد: در حال حاضر افراد مشکوک به ابتلا کروناویروس نیز ۴۵۹ نفر هستند که از این تعداد ۱۵۲ مورد قطعاً به کروناویروس مبتلا هستند.

کرمی، درباره اقدامات صورت گرفته برای مواجه با این ویروس اظهار کرد: حساس سازی، آموزش عمومی، تلاش برای تأمین ماسک بیشتر برای دسترسی عموم مردم به ماسک، آموزش قرنطینه خانگی، غربالگری شفاهی اطرافیان فرد مبتلا، آمادگی مراکز ۱۶ ساعته، آمادگی بیمارستان ها در زمینه دارو و تجهیزات مورد نیاز و تشدید بازرسی ها از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است و در برخی از شهرستان ها نیز اقداماتی توسط فرمانداری ها صورت گرفته است.

وی، علت این روند رو به رشد را چنین مطرح کرد: تماس های خانوادگی، شرکت در تجمعات و مراسم ها، مراجعه به مراکز خدماتی بدون استفاده از ماسک و عادی انگاری بیماری از علل افزایش تعداد بیماران است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها