ساخت بیش از ۱۵۰ پروژه با تعهدات میلیاردی خیران در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه امسال بیش از 10 میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز جذب شده که هم اکنون در بیش از ۱۵۰ پروژه در حال هزینه کرد است.

ساخت بیش از ۱۵۰ پروژه با تعهدات میلیاردی خیران در خراسان جنوبی

محمود چاوشان، امروز شنبه ۳۱ خرداد به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: تفاهم‌نامه ساخت یک باب مدرسه ابتدایی سه کلاسه به همت موسسه خیریه پویندگان مهراندیش به امضا رسید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: مدرسه خیرساز با مشارکت موسسه خیریه پویندگان مهراندیش به نام جواد نیک‌بین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی در شهرستان درمیان ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه مقرر به ساخت مدرسه سه کلاسه با زیر بنای ۱۷۳ مترمربع در روستای فیض آباد شهرستان درمیان به صورت مشارکتی خیر و اداره کل نوسازی شده است، ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این فضای آموزشی ۶۰۰ میلیون تومان است که تا مهر ماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

چاوشان، میزان مشارکت خیر در ساخت این پروژه را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: مابقی اعتبار از محل اعتبارات دولتی تامین می شود و هم اکنون عملیات اجرایی این مدرسه آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این اقدام خیر و انسان‌دوستانه باعث می‌شود تا ۸۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در این روستای شهرستان درمیان بتوانند به تحصیل ادامه دهند.

وی بیان کرد: در سه ماهه اخیر بیش از 10 میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز جذب شده که هم اکنون در بیش از ۱۵۰ پروژه در حال هزینه کرد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت سیستم گرمایش مدارس استان، گفت: در بحث گرمایش به زودی شاهد حذف سیستم‌های گرمایش غیر استاندارد در سطح استان خواهیم بود که امیدوارم تا مهر ماه سال جاری این مهم محقق شود.

چاوشان بیان کرد: با شروع سال تحصیلی جدید بیش از ۹۱ پروژه آماده بهره برداری خواهد بود که با تکمیل این پروژه‌ها بیش از 200 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر این پروژه‌ها با مشارکت خیرین بوده و شاهد رد پای این عزیزان نیک اندیش در ساخت پروژه‌های آموزشی خراسان جنوبی هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از تمامی هم استانی‌ها خواست در طرح آجر به آجر مشارکت کنند و یادآور شد: امیدوارم با مشارکت خیرین مدرسه ساز شاهد رفع نیاز به فضای آموزشی به خصوص در سایت‌های مساکن مهر و شهرک‌های اقماری باشیم و استانداردهای آموزشی لازم در این زمینه را کسب کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها