۴۵ هزار و ۳۰۳ کیلوگرم مواد مخدر در یزد کشف شد

جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف ۴۵ هزار و ۳۰۳ کیلوگرم مواد مخدر در سال گذشته یزد خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال قبل آن ۴۰ درصد افزایش یافته است.

۴۵ هزار و ۳۰۳ کیلوگرم مواد مخدر در یزد کشف شد

سرهنگ محمدرضا هاشمی، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با بیان اینکه بحث مواد مخدر موضوع جدیدی نیست و همیشه مورد بحث و توجه بوده اظهار داشت: اعتیاد اصلی‌ترین و مهمترین آسیب در بین آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌ساز بروز جرایم و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: هر روز سال، روز مبارزه با مواد مخدر است و با توجه به خسارت‌های فراوانی که این موضوع بر جامعه دارد، لازم است اقدامی جهادی در مبارزه با آن داشته باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: استان یزد با توجه به اینکه شرایط خاصی به لحاظ جغرافیایی دارد و در شاه‌راه اصلی کشور قرار گرفته، به‌صورت مستقیم با آسیب‌های جدی در حوزه مواد مخدر رویه‌رو است.

هاشمی با تاکید بر اینکه به‌عنوان یک اولویت اصلی این موضوع در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد تصریح کرد: در این حوزه وضعیت عملکرد خوبی نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته داریم و هر سال عملکرد رو به بهبود بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای تامین امنیت و حفظ کرامت مردم نیروی انتظامی استان در این هفته اقدامات خود را در حوزه ارتقای طرح‌های امنیت اجتماعی، کنترل محورهای مواصلاتی، تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان ولگرد و متجاهر را با شدت دنبال می‌کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: آمادگی داریم که ظرف مدت 24 ساعت نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح استان اقدام کرده و آنها را جمع کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: با استفاده از اشراف اطلاعاتی و گشت هوایی در حال کنترل کویر هستیم و عملکرد خوبی هم در این حوزه داشتیم و وضعیت کویر در استان یزد امروزه وضعیت سفید است و اجازه نمی‌دهیم که قاچاقچیان از این بستر استفاده داشته باشند.

وی بیان کرد: 27 درصد افزایش دستگیری قاچاقچی، 12 درصد توزیع، نگهدارنده 22 درصد و در مجموع 11 درصد با افزایش دستگیری‌ها نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه سال گذشته در کل کشور بیش از 950 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم گفت: این آمار در حالی است که آمار کشت در افغانستان کمتر بوده و با توجه به کنترل‌های خوب مرزی که داشتیم، مسیر زمینی به‌سمت دریایی سوق پیدا کرده است.

هاشمی افزود: در استان یزد هم سال گذشته 45 هزار و 303 کیلوگرم مواد مخدر در استان یزد کشف شد که نسبت به سال 97 با رشد 40 درصدی کشف شد در حالی که افزایش کشفیات کشور 20 درصد بوده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها