رئیس سابق سازمان انرژی هسته ای کشور در گفت‌وگو با خبرفوری:

قعطنامه شورای حکام آژانس اتفاق جدیدی نیست /سایت‌های مورد ادعا، هسته ای نیستند / تا زمانی که طایفه برجامی روی کار است، نمی توان از NPT خارج شد

رئیس سابق انرژی هسته ای کشور تاکید دارد که طایفه برجامی در کشور اجازه خروج از برجام و NPT را نمی دهند و با عوض شدن دستگاه اجرایی کشور می توان برای خروج از این توافقات بین المللی اظهار نظر دقیقی داشت.

قعطنامه شورای حکام آژانس اتفاق جدیدی نیست /سایت‌های مورد ادعا، هسته ای نیستند / تا زمانی که طایفه برجامی روی کار است، نمی توان از NPT خارج شد

فریدون عباسی که اکنون یکی از نمایندگان مجلس است و در دولت احمدی‌نژاد در راس سازمان انرژی اتمی قرار داشت، در گفت‌وگو با خبر فوری ، با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران ، گفت: صدور این قطعنامه اتفاق جدیدی نیست.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور در خصوص تاکید شورای حکام آژانس برای بازدید از دو سایت هسته ای ایران، اظهار داشت: دو سایتی که مورد نظر آژانس بین المللی است، سایت های هسته ای نیستند، قبلا سایت های هسته ای ایران به آژانس اعلام شده است و به غیر آنها در ایران هیچ مکانی به عنوان سایت هسته ای شناخته نمی شود.

وی داد: از این رو طبق پروتکل، ایران اجازه دسترسی اماکن غیر هسته ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی نخواهد داد.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و خروج از NPT گفت: ایران کما فی سابق به همکاری با آژانس در موارد قانونی و تعریف شده باید ادامه دهد، تا زمانی که عضور NPT هستیم، تعهد سپرده ایم که مطابق مقررات آژانس عمل کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر بودن ما در NPT منفعتی برای کشورمان نداشته باشد، آژانس بخواهد با مقررات سیاسی با ما برخورد کند و ایران را تحت فشار قرار دهند مناسب است از NPT خارج شویم، اما نباید خروج از این کنوانسیون شعاری باشد بلکه باید در کشور برای خروج به اجماع رسیده باشیم و بعد اقدام کنیم تا دوباره جناح های سیاسی به جان هم نیافتند.

عباسی در این باره که این قطعنامه برای رسیدن به اجماع و خروج از کنوانسیون منع گسترش جنگ افرازهای هسته ای کافی هست یا خیر، بیان داشت: تصور نمی کنم برخی جناح های سیاسی که دنیا را فقط غرب و سه کشور اروپایی و آمریکا می دانند اینقدر به عقلانیت دقیق رسیده باشند که خطراتی که ازطرف کشورهای غربی متوجه ایران است و در دو سده گذشته وجود داشته را درک کنند، این زمینه را هنوز در رسانه هایشان و تریبون هایشان ندیده ام.

رئیس سابق سازمان انرژی هسته ای کشور در خصوص خروج از برجام با بیان اینکه برجامیان اعتقادی برای خروج از توافق هسته ای ندارند، اظهار داشت: در کشور طایفی داریم که نام آنها را برجامیان گذاشته ام، تا زمانی که وزارت خارجه و دستگاه اجرایی کشور دست این طایفه است، انتظاری نداشته باشیم که بحث خروج از برجام مطرح شود.

وی تصریح کرد: ما باید خیلی جلوتر از این ها زیر موافقتنامه هسته ای می زدیم، برجام واقعا موافقتنامه نیست، طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است، نظر ما این بود که از ابتدای شکل گیری توافق هسته ای، تعهدات در برجام گام به گام صورت گیرد، یعنی در مقابل برداشتن تحریم بانک مرکزی، ایران فقط چندتا از زنجیره های سانتریفیوژ را قطع کند یا سطح غنی سازی 20 درصد را کاهش دهد. ما گام ها را مشخص کرده بودیم تا کل پله پله تحریم ها برداشته شود.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه تیم مذاکره کننده ما تمام دستاوردهای کشور را یکجا گذاشت و به تعبیری شکلات گاز زده را در سال 92 گرفت، فکر کرد خوب است و بر تبل پیروزی کوبید. مسئله کاملا سیاسی بود نه فنی و تخصصی، اما دوستان همه چیز را داده اند و شده اند قهرمان، ما با همچینن طایفه ای نمی توان از برجام یا NPT خارج شد.

عباسی تاکید کرد: باید دستگاه اجرایی عوض شود، تا این دیدگاه و تفکرات قدرت اجرایی نداشته باشند، آن زمانی می توان اظهارنظر دقیقتری برای خروج از برجام داشت.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • سام
    0

    ناراحت نباش .سال دیگر برو سرکار ..واز آن پی تی خارج بشو ...مثل کره شمالی ریشه درخت بخورد مردم بده

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      ترس برادر مرگ است وترسو همیشه عذاب وحشت است

    • سعید
      0

      نه اینکه الان دارندبهمون کباب بره میدن‌!!دلارنزدیک هجده هزارتومن سکه هفت میلیون پرایدحالا میگن ارزون شده بالای هفتادمیلیون‌ قیمت خونه واجاره اینها هم دیگه بماند!

    • محمد
      0

      ببخشید که اینجوری میگم شما یا خیلی ساده هستید یا خیلی احمق مگه الان داریم زندگی میکنیم از برکات درخت برجام استفاده میکنیم؟ این چند سال متعهد به برجام بودیم چه دردی از مردم دوا شد؟

    • علی
      0

      اخه احمق ما چیمون به کره شمالی می خوره ریشه درخت خوردی تا حالا یا با پول ملت تو خونه لاکچری زندگی می کنی برجام نه تنها سفره ای مردم کوچک کرد،مانع از پیشرفت کشور نیز شد،انرژی هسته ای که مایه افتخار و قدرت ما بود داد رفت روحانی تیمش تا این انقلاب با تمام وجود تخریب نکنند کنار نمی کشد

    • تینا
      0

      خاک بر سرت که کشورتوو با کره شمالی مقایسه میکنی اینقدر بدبخت شدی هرچند لایق کره شمالی هم نیستید بعضیاتون به اندازه جیبوتی هم نمی ارزید تا افکاری مثل شماها هست کار ایران ساخته است

  • ح
    0

    جناب آقای عباسی بهمراه نمایندگان انقلابی از صدر تا ذیل برجامی های خاسر به کشور و ملت را استیضاح متعاقبا پرونده آنان را تقدیم جناب آقای رئیسی نمایید ملت منتظرند..

    نظرات شما -
    • آسف
      0

      مخالفین داخلی برجام هیچ منطقی ندارند و فقط مخالفت میکنند چون دلیلشان منفعت بردن از تحریم‌ها است و افزایش بابک زنجانی ها در سایه دور زدن تحریم ها ‌فروش نفت برای خودشان وگرنه در آن شرایط بهترین کار انجام شد واگر همکاری عوامل ضد برجام با آمریکا که باعث خروج آمریکا از برجام نشده بود در شرایط خوب بودیم در همان مدت کم ابتدای برجام نتایج خوب آن بر اقتصاد ‌زندگی مردم مشهود بود حالا هم این برجام نیمه جان که امثال ایشان و امریکا میخواهند کاملا از بین برود می‌تواند حداقل تحریم تسلیحاتی را بردارد اگر دشمن داخلی و خارجی ریشه اش را نزنند.

    • ناشناس
      0

      هزاران دلیل هست اما کسی که نخواد بفهمه .....

  • علی محمد صادقیان
    0

    دمت گرم , برجامیون یا جاهل یا خائن .

    نظرات شما -
    • ا س ف
      0

      ترامپ مخالف برجام است و موافق شما و اتفاقا در خط شما اثرش هم بیشتر از شما بوده نتیجه اش هم وضع فعلی اقتصادی است حالا فهمیدی کی خائنه

    • محمد
      0

      اسف . خارج شدن ترامپ از اول جزئ برنامه امریکا در مورد برجام بود . ما هم میگفتیم که مرحله به مرحله اجرا بشه و تضمین مناسب گرفته بشه که نشه زد زیرش . که بجاش رفتن ترکمانچای بستن اومدن .

  • ایمان
    0

    موقعی دولت پاکدست سر کار بود چه گلی سراین کشور زدید

    نظرات شما -
    • یکی از این مملکت
      0

      حداقل هم هسته ای بود هم دلار ۲۸۰۰ تومنی الان نه هسته ای وجود داره و ما موندیم با دلار ۱۹ که روز به روز هم قیمتش میره بالا. من موندم امثال شما بعد از ۷ سال خفت و خواری برای کشور با چه رویی میاید این حرفا رو میزنید البته اینو میگم که یه شخص سیاسی هیچ وقت نمیگه تقصیر من بود وای انصاف و اخلاق هم خوب چیزیه

  • اسد
    0

    چه زود تحلیلهایتان رنگ باخت.اگر رای نمی اوردید و نماینده مجلس نمیبودید بازهم همین تحلیل را داشتید و ماند در برجام را در این شرایط توصیه میکردید و یا؟!!این سیاست چقدر در کشور ما نجس و ناپاک شده. جدا تاسف اوره اینهمه فریبکاری مگر شما از منتقدین سر سخت و دو اتشه برجام نبودید و ... جه شد جز اینکه حالا نماینده مجلس شده اید و وقت اقدام و شما هم تو زرد از اب درامدید.ای قربان خدا بشم که چه زود طبل رسوایی برخی را بصدا در میاورد.

  • رضا
    0

    این آقای عباسی رو من میشناسم مولتی میلیاردره به فکر خودش و دور و بریاش هست تحریم مساوی با تورم و تورم مساوی با درآمد هنگفت برای اینا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره تو راست میگی . اصلا تو پسر خاله کریستف کلمب ...

  • اسف
    0

    مخالفین داخلی برجام هیچ منطقی ندارند و فقط مخالفت میکنند چون دلیلشان منفعت بردن از تحریم‌ها است و افزایش بابک زنجانی ها در سایه دور زدن تحریم ها ‌فروش نفت برای خودشان وگرنه در آن شرایط بهترین کار انجام شد واگر همکاری عوامل ضد برجام با آمریکا که باعث خروج آمریکا از برجام نشده بود در شرایط خوب بودیم در همان مدت کم ابتدای برجام نتایج خوب آن بر اقتصاد ‌زندگی مردم مشهود بود حالا هم این برجام نیمه جان که امثال ایشان و امریکا میخواهند کاملا از بین برود می‌تواند حداقل تحریم تسلیحاتی را بردارد اگر دشمن داخلی و خارجی ریشه آش را نزنند

  • محمد
    0

    به نظر من بود و نبود برجام دیگه فرقی نداره و اروپاییا خیلی وقیح شدن علاوه بر اینکه تحریم‌ها رو بر نداشتن پرونده ایران رو به شورای حکام بردن. تحریم ها هم به قوت خوت باقیست فقط این وسط صنعت هسته ای ما چند سال به عقب رانده شد به نظر من باید از برجام خارج بشیم چون هیچ سودی برای ما نداره

  • آسف
    0

    مخالفین داخلی برجام هیچ منطقی ندارند و فقط مخالفت میکنند چون دلیلشان منفعت بردن از تحریم‌ها است و افزایش بابک زنجانی ها در سایه دور زدن تحریم ها ‌فروش نفت برای خودشان وگرنه در آن شرایط بهترین کار انجام شد واگر همکاری عوامل ضد برجام با آمریکا که باعث خروج آمریکا از برجام نشده بود در شرایط خوب بودیم در همان مدت کم ابتدای برجام نتایج خوب آن بر اقتصاد ‌زندگی مردم مشهود بود حالا هم این برجام نیمه جان که امثال ایشان و امریکا میخواهند کاملا از بین برود می‌تواند حداقل تحریم تسلیحاتی را بردارد اگر دشمن داخلی و خارجی ریشه اش را نزنند!!!

  • ایرانی
    0

    اگر اونها قاطعیت ترا قبول داشتند مریض نبودند که تقاضای بازدید داشته باشند و الان در برجامیم و این همه مکافات بعد اگر برجام شیر تو شیر بشه وضع که از این به مراتب بدتر میشه .شاید شما باور دارید که آب چه یک وجب چه ده وجب فرقی ندارد.

  • .
    0

    متاسفم برای این اقا که نماینده مجلس شده. ایا نظر ملت را برای تداوم این برنامه خانه خراب کن جویا شده اید. نفست از جای گرمی بلند شده . می خواهید از رفقای کوبایی و کره شمالی عقب نمانید . اوف بر شما . پس دنیا فقط دوست و رفقای گدا گرسنه و جنگ زده شما هستند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      امثال شما لایق کره شمالی که هیچ لایق جیبوتی هم نیستید خاک بر سر این مملکت که هفت سال فرمونش رو داد به دست امثال شما که همچین گند زدید به همه چی. یه جا رو بگید که اونجا رو با خاک سیاه نکشونده باشید.از رو هم نمیرید.

  • ح ع
    0

    سلام دکتر مجلس باید با تدبیر پس از مشورت با ملی فقیه دولت را وادار به خروج از برجام وان پی تی کند پس نماینده انقلابی به چه درد میخوره محکم بایستید و منفعل نفوذیهای دولت واداده نباشید اینها ممکن است تو این چند ماهه خواب‌هایی برای ملت در سر داشته باشند

  • حسن
    0

    انشالله عمر یکساله دولت روحانی بشود یکساعت .

  • مانا
    0

    با این صحبتهایی که شما دارید می کنید وضع از این بدتر نشه به هیچوجه بهتر نخواهد شد خواهیم دید

  • امیر
    0

    روحانی و دولتش باید جواب خون شهدای هسته ای و مردمی که تو این فقر و نداری از بین رفتنو بدند

  • sk
    0

    نظر آسف که خیلی به مزاق شما جوره 3 بار نشر داده اید . ولی نظرات دیگران که مطابق میل شما رو نمی زارید . این هم سیاسی کارهای روزنامه ها و سایت ها

  • ایرانی
    0

    اقای عباسی چه مصرف می کنی که اینطور هذیان می گویی! از نماینده 10درصدی بیشتر از این توقع نمی ره...

    نظرات شما -
    • هوشنگ
      0

      برجامیان میروند و ساندیسیان می ایند و ما ملت تماشاگریم

  • کاربر ناشناس
    0

    هیچ چیزی جدید نیست ملت عادت کردن از اموال همین آقایان مرفع بی عار و درد حمایت کنند تا آسایش آینده آنان تأمین کردد ودر نهایت تمام این فقر واختلاف طبقاتی طبیعی واز آن ملت میباشد

  • ا
    0

    چه خبراز دوستان زندانیت مشایی رحیمی بقایی زنجانی و..........دولت پاک

  • ایمان
    0

    دراین کشور خائن کسی است که دراوج فروش نفت 140دلاری 800میلیارد دلار را هاپلی پاپو کرد و10تا کارخانه بزرگ نزد تا این ملت شاغل شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها