گوگل‌مپ برای آگاهی‌‌رسانی به مسافران اطلاعات مرتبط به کرونا را به‌روزرسانی کرد

گوگل‌مپ در تلاش است با جمع‌آوری اطلاعات روز به مردم سراسر جهان کمک کند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

گوگل‌مپ برای آگاهی‌‌رسانی به مسافران اطلاعات مرتبط به کرونا را به‌روزرسانی کرد

شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مختص تلفن همراه تاثیر زیادی بر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا دارند. این برنامه‌ها با دادن اطلاعات درست و موثق به کاربران می‌توانند از ابتلای آنها به ویروس کرونا جلوگیری کنند. گوگل‌مپ نیز در راستای مبارزه با ویروس کرونا قابلیت‌هایی را به برنامه خود اضافه کرده است.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، گوگل‌مپ روز دوشنبه چندین قابلیت جدید را برای اندروید و آی‌اواس ارائه داد تا مسافران را آگاه کند که ویروس کرونا چطور بر سفر آنان تاثیر می‌گذارد. این قابلیت دربرگیرنده اطلاعاتی چون محدودیت‌های سفر و میزان شلوغی حمل‌ونقل عمومی است. پیش از این نیز TechCrunch این خبر را منتشر کرده بود.

اکنون هشدارهای سفر از طریق پایانه‌های محلی در نقشه‌ها نمایش داده می‌شوند تا مردم از دستورالعمل‌های دولتی مربوط به حمل‌ونقل عمومی مطلع شوند. دستورالعمل‌هایی مثل تعطیلی ایستگاه‌ها یا الزام پوشیدن ماسک در این نقشه اعمال می‌شود. در حال حاضر این هشدارها در ایالات متحده آمریکا، انگلستان، هند، مکزیک، فرانسه، تایلند، اسپانیا، هلند، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، اتریش و بلژیک در دسترس است. به زودی کشورهای بیشتری نیز به این فهرست اضافه می‌شوند.

همچنین گوگل به کاربران اطلاع می‌دهد که در طول سفرشان یک ایست بازرسی بیماری کووید-۱۹ هم وجود دارد که این مورد برای عبور از مرزهای بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح اکنون در ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک اجرا می‌شود.

هنگامی که افراد بخواهند برای تست کووید-۱۹ به آزمایشگاه یا بیمارستان بروند این هشدارها ظاهر می‌شود. داده‌هایی از دولت‌های محلی، ایالتی و فدرال برای این اعمال این هشدارها گرد می‌آید تا مردم از دستورالعمل‌ها آگاه شوند. این ویژگی در ابتدا برای بیمارستان‌های ایالات متحده آمریکا، کره‌جنوبی، فیلیپین و اندونزی در دسترس قرار خواهد گرفت. هشدارهای مرکز آزمایش (Testing center) نیز در ایالات متحده آمریکا در دسترس خواهد بود. گوگل در تلاش است تا این قابلیت‌ها را در کشورهای دیگر نیز به کار گیرد.

علاوه بر این، گوگل در حال تکمیل ویژگی‌هایی است که سال گذشته از آنها رونمایی شده. این ویژگی مشخص می‌کند که قطار، مترو یا اتوبوس چقدر شلوغ است. حالا کاربران هنگام مشاهده مسیرهای رفت‌وآمد می‌توانند به پایین صفحه گوگل‌مپ مراجعه کنند تا میزان شلوغی را بفهمند و مشاهدات خود را نیز به آن بیفزایند.

همچنین کاربران می‌توانند داده‌هایی را در مورد موقعیت ایستگاه‌های شلوغ یا خلوت مشاهده کنند یا می‌توانند در گوگل‌مپ با بالا کشیدن موقعیت مکانی ایستگاه تصاویر زنده آنجا را ببینند. این ویژگی طی چند هفته آینده اجرایی خواهد شد. اطلاعات از داده‌های جمع‌آوری‌شده و ناشناس از کاربرانی که قبلاً به آن منطقه رفته‌اند به دست آمده است.

گوگل‌مپ می‌کوشد که با جمع‌آوری اطلاعات روز به مردم سراسر جهان کمک کند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند. نشان دادن راه‌ها و مکان‌های پرخطر و اعلان هشدارها و دستورالعمل‌هایی که دولت‌ها برای جلوگیری از ویروس کرونا اعمال کرده‌اند روی این برنامه قابل مشاهده است. گوگل‌مپ هنوز نتوانسته تمام اطلاعات مرتبط به همه کشورها را روی برنامه اعمال کند، اما در تلاش است تا به زودی تمام اطلاعات کافی و مورد نیاز شهروندان را در اختیار آنان قرار دهد.

تلاشی که به صورت جمعی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام شده این نوید را می‌دهد که همه با همکاری و عمل به هشدارها و قواعدی که سازمان‌های بهداشتی اعلام می‌کنند می‌توانیم با این بیماری مبارزه کنیم.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها