محدودیت دو سوم استفاده از کارکنان ادارات استان مرکزی برداشته می‌شود

استاندار مرکزی گفت: پیشنهاد داریم که محدودیت دو سوم استفاده از کارکنان ادارات را که در ابتدای سال ۹۹ و پس از تعطیلات داشتیم برداریم و مصوب شود که ادارات الزام انجام وظیفه تمامی کارکنان را صادر کنند و به فعالیت‌های عادی و طبیعی خود برگردند.

محدودیت دو سوم استفاده از کارکنان ادارات استان مرکزی برداشته می‌شود

سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت اماکن مذهبی و مساجد در شب‌های قدر اظهار داشت: از مردم خوب استان مرکزی که با توجه به اینکه اجازه دادیم اماکن و مساجد برای فعالیت‌های مذهبی در روزهای ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز شود خیلی خوب رعایت کردند تشکر می‌کنیم، هیئت‌های امنا هم بسیار خوب مدیریت کردند که جای تشکر دارد و این نشان‌دهنده این است که می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده کم کم فعالیت در مساجد را داشته باشیم.

وی افزود: پیشنهاد داریم که محدودیت دو سوم استفاده از کارکنان ادارات را که در ابتدای سال 99 و پس از تعطیلات داشتیم برداریم و مصوب شود که ادارات الزام انجام وظیفه تمامی کارکنان را صادر کنند و به فعالیت‌های عادی و طبیعی خود برگردند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز در ستاد ملی در رابطه با روز قدس و راهپیمایی مراسم روز قدس مفصل صحبت شد، در نهایت تصمیم بر این شد که راهپیمایی را در شهرهای کشور نداشته باشیم و در شهرهایی که سفید و کم‌خطر هستند مراسم به صورت نمادین در مصلی‌ها هم‌زمان با نماز جمعه برگزار شود.

آقازاده بیان کرد: در استان مرکزی هم تنها شهرستان خنداب را با وضعیت سفید داریم و در دو نقطه از این شهرستان نماز جمعه برگزار می‌شود که قرار شد یک مراسم نمادین روز قدس در همان مصلی‌ها البته با رعایت الزامات بهداشتی داشته باشیم و در سطح کشور مصوب شد که راهپیمایی نداشته باشیم، در واقع امسال به سبب شرایط ویژه متاسفانه این راهپیمایی را بعد از 4 دهه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اما در تهران قرار بر این شد که به صورت گشت موتوری یا با خودرو این راهپیمایی را به صورت نمادین و در مسیری بسیار کوتاه داشته باشند.

برگزاری مراسم نمادین روز قدس در مصلی‌های دو شهر خنداب و جاورسیان

استاندار مرکزی عنوان کرد: بنابراین در استان مرکزی در دو نقطه، مصلی شهر خنداب و مصلی شهر جاورسیان مراسم روز قدس را در داخل مصلی داریم و متاسفانه در سطح استان این مراسم را نداریم، البته از طریق فعالیت‌های مجازی و کانال‌ها در این فضا می‌توانیم شعائر خود در روز قدس که دوری جستن از جنایات صهیونیست‌ها است را اعلام کنیم.

نماز عید فطر در هیچ یک از مصلی‌های کشور برگزار نمی‌شود

آقازاده افزود: در مورد نماز عید فطر هم تصمیم گرفته شد که در هیچ یک از مصلی‌های کشور نماز برگزار نشود و در مساجد همه شهرها نماز با رعایت مسائل بهداشتی اقامه می‌شود، اینکه در داخل باشد یا در بیرون بنا شد که اگر مسجدی فضای کافی داشته باشد می‌تواند نماز را در داخل اقامه کنند اما در غیر این صورت حدود 25 تا 30 درصد از فضای شبستان‌های مساجد به موضوع اقامه نماز عید فطر اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت استان در زمینه درگیری با کرونا تصریح کرد: خوشبختانه میزان مبتلایان استان نسبت به کشور هر روز رو بهبود بوده و رتبه استان بهتر می‌شود، اگر حدود 115 هزار مبتلا در کشور داشته باشیم، به طور متوسط 3 هزار و 700 نفر در استان می‌شود اما ما نیمی از میانگین کشوری هستیم که بیانگر شرایط نسبتا خوب در استان بوده که ناشی از مدیریت و هماهنگی مردم است.

استاندار مرکزی بیان کرد: باید موضوعاتی مانند استان خوزستان را مد نظر داشته باشیم و ارتباطی که با استان مرکزی می‌تواند داشته باشد را در دستور کار قرار دهیم، دانشگاه علوم پزشکی برای این موضوع تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی از جمله کنترل بیشتر بر عبور و مرور ریل آهنی که استان مرکزی را به استان خوزستان وصل می‌کند و رفت و آمدهایی که برخی از اهالی و مناطق این دو استان با هم دارند اندیشیده تا اگر لازم است محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

برگزاری مسابقات ورزشی به شرط نبودن تماشاچی پس از تعطیلات نیمه خرداد

آقازاده ادامه داد: در رابطه با اماکن ورزشی هم قرار بر این شد که ابتدای خردادماه یعنی بعد از ماه مبارک رمضان تمرینات تیم‌های ورزشی را داشته باشیم و بعد از 17 خردادماه پس از تعطیلات نیمه خرداد برخی از مسابقات ورزشی در استان به شرط نبودن تماشاچی برگزار شود که دستورالعمل‌های لازم به ورزش و جوانان استان مرکزی ابلاغ می‌شود.

بازگشایی رستوران‌ها پس از تعطیلات عید فطر

وی عنوان کرد: رستوران‌ها هم قرار شد که بعد از تعطیلات عید فطر شروع به کار کنند، یکی از دلایل شیوع این بیماری در خوزستان بازگشایی رستوران‌ها بود که لازم است گام به گام پیش برویم.

احتمال افزایش شهرهای سفید استان مرکزی وجود دارد

وی عنوان کرد: ممکن است تا پایان هفته شهرهای سفید استان بیشتر شود که در آن صورت می‌توان برنامه‌های روز قدس را در آن شهرها هم اجرا کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها