کلوپ، مسی را به «رونالدوی بی‌عیب و نقص» ترجیح داد

سرمربی تیم فوتبال لیورپول با مقایسه دو ستاره برتر حال حاضر فوتبال جهان، مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا را به همتای پرتغالی‌اش در یوونتوس ترجیح داد.

کلوپ، مسی را به «رونالدوی بی‌عیب و نقص» ترجیح داد

یورگن کلوپ می‌گوید با اینکه کریستیانو رونالدو را یک بازیکن تقریباً کامل و بی‌عیب و نقص می‌بیند اما اگر قرار به انتخاب او یا لیونل مسی باشد، ستاره آرژانتینی بارسلونا را برمی‌گزیند.

سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول در مقایسه دو بازیکن که در مجموع 11 توپ طلا برده‌اند، به کانال «فریکیکرز» در سایت یوتیوب گفت: انتخاب من مسی است اما فکر می‌کنم تا جایی که امکان داشته از رونالدو تعریف و تمجید کرده‌ام. مقابل هر دوی آنها بازی کردیم و مهار هر دوی‌شان هم تقریباً غیرممکن است. مسی برای فوتبال بازی کردن قابلیت‌های فیزیکی کمتری دارد. اگر می‌شد برای خودمان یک بازیکن بی‌عیب و نقص مجسم کنیم، آن بازیکن کسی بود که قامت و قدرت پرش رونالدو و همینطور شتاب و سرعت بالای او در استارت‌ها را داشت و اگر یکسری چیزها هم به رویکرد کلی‌ بازی‌اش اضافه می‌شد، آن وقت چیزی که ساخته می‌شد یک بازیکن کاملاً بی‌عیب ‌و‌نقص و حرفه‌ای بود که بهتر از آن وجود نداشت.

کلوپ ادامه داد:در طرف دیگر یک مسی ریزنقش هست که با شیوه بازی کردنش باعث می‌شود همه چیز ساده به نظر برسد و به همین دلیل او را به عنوان یک بازیکن در زمین بازی بیشتر دوست دارم. البته باید بگویم که رونالدو هم بازیکنی بی‌نهایت باورنکردنی است. به همین دلیل مقایسه کردن آنها واقعاً سخت است اما چیزی که هر دوی آنها به صورت مشترک دارند این است که میراثی طولانی از خود برجا گذاشته‌اند. بعضی بازیکنان جوان هستند که آنها هم پتانسیلی مشابه به این دو دارند اما مدت زمان طولانی در اوج بودن مسی و رونالدو کار آنها را باورنکردنی‌تر می‌کند.

کلوپ 52 ساله در مصاحبه‌ای که پیش‌تر به شبکه BT اسپورت انجام داده بود، در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد یکی از اسطوره‌های باشگاه لیورپول را در دوران اوجش به این تیم برگرداند،‌ کدام یک را انتخاب می‌کرد، گفت: اینکه خیلی ساده است،‌ استیوی (جرارد)! اما او هم باید برای رسیدن به ترکیب اصلی با دیگر بازیکنان رقابت می‌کرد. نکته خنده‌دار این است که من و او 4 سال و نیم در یک شهر زندگی کردیم و من موفق نشدم او را ببینم اما از زمان شروع قرنطینه (به دلیل شیوع کرونا) او را شش یا هفت بار دیده‌ام. در این مدت من از هر زمان دیگری بیشتر جرارد را دیده‌ام. ما با هم برای قدم زدن یا دویدن یا انجام کارهای دیگر بیرون می‌رویم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها