خداداد: مبارزه با دلالی خودرو مهمتر از دلالی در فوتبال است/ درخواست خداداد از وزیر ارتباطات

خداداد عزیزی می‌گوید برای فوتبال ما زشت است قرارداد سرمربی تیم بزرگسالان ۲میلیون دلار باشد، اما سرمربی تیم جوانان ۱۰۰میلیون که همان را هم به او نمی‌دهند.

خداداد: مبارزه با دلالی خودرو مهمتر از دلالی در فوتبال است/ درخواست خداداد از وزیر ارتباطات

حماسه‌ساز ملبورن مذاکره غیرمستقیم با فدراسیون فوتبال برای سرپرستی تیم ملی را تأیید کرد. با خداداد عزیزی مرد دوست‌داشتنی و صادق فوتبال ایران گفت‌وگو انجام دادید که می‌خوانید.

۳ مدیر کارشناس در بدنه فوتبال نداریم

مدت زمان تعطیلی لیگ برتر به ۲ ماه رسیده اگر بنا به ادامه مسابقات باشد این تعطیلی حدود ۳ ماه به طول خواهد انجامید که یک وقفه بلندمدت محسوب می‌شود. هفته‌هاست درباره ادامه لیگ یا تعطیلی مسابقات هر کس نظری می‌دهد و متأسفانه ۳ مدیر کارشناس در بدنه فوتبال نداریم که یک راهکار مناسب و یک تصمیم قاطعانه اتخاذ کنند و به همین دلیل شاهد انواع و اقسام اظهارنظرها هستیم. اکثر باشگاه‌های ما چه در لیگ برتر و چه در لیگ دسته اول دولتی هستند و نیمه‌کاره ماندن فوتبال آسیب خاصی به جیب این باشگاه‌ها نمی‌زند. اگر مهم سلامتی بازیکنان است مسئولان باید توجه داشته باشند، اگر به تیم‌ها کمتر از ۶ هفته فرصت تمرین داده شود یک سونامی مصدومیت‌ها در انتظار باشگاه‌ها و بازیکنان خواهد بود. نباید طوری رفتار شود که به اصطلاح بخواهند ابروی طرف را درست کنند، اما چشمش را کور کنند. فوتبال ما بنا به دلایل زیادی ظرفیت برگزاری بازی‌های فشرده‌ای را ندارد حال اگر بخواهند هر ۴ روز بازی بگذارند و به تیم‌ها کمتر از ۶ هفته زمان آماده‌سازی بدهند هر تیم ۳، ۴ مصدوم خواهد داشت. سیاسی‌بازی را باید در بحران کنار گذاشت و عاقلانه‌ترین تصمیم را گرفت و توجه داشت حق با اکثریت است.

وقتی مربی شعور ندارد تقصیر دلال چیست

مبارزه با دلالی در فوتبال خوب است، اما مبارزه با دلالانی که شب عید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌ها را احتکار کردند را تا با قیمت بالاتر به این ملت مظلوم بفروشند یا دلالانی که خودروهایی با کیفیت ۵۰ سال قبل را به قیمت خودروهای روز دنیا می‌فروشند یا آن‌هایی که باعث می‌شوند قیمت اقلام یک‌شبه سر به فلک بکشد خیلی مهم‌تر از فوتبال است. دلالی از چه زمانی وارد فوتبال شد؟ کدام مدیران پای دلال‌ها و بوقچی‌ها را در فوتبال باز کردند؟ من سال‌ها مربیگری کردم فکر می‌کنید دلال‌ها به من بازیکن معرفی نکردند؟ آیا دلالان مقصرند؟ اگر مربی چشم ندارد ببخشید از این واژه استفاده می‌کنم، اما اگر مربی شعور ندارد که بازیکن بی‌کیفیت را تأیید نکند تقصیر دلال است یا مدیری که در باشگاه می‌خواهد پای برگه قرارداد را امضا کند؟ اگر سهمی نمی‌گیرد چرا حاضر می‌شود پول بیت‌المال را ریخت‌وپاش کند؟ در سال‌های گذشته بازیکنان خارجی خوبی وارد فوتبال ما شده‌اند ولی سهم بازیکنان ضعیف خیلی بیشتر بوده است هم پول بیت‌المال را تلف کردند و هم حق جوانان ایرانی را پایمال کردند وقتی یک تیم می‌تواند مثلاً ۱۸ بازیکن داشته باشد با جذب یک بازیکن خارجی بی‌کیفیت جا را برای یک استعداد داخلی پر می‌کند و این اجحاف است در حق این مملکت

مربیان درصدبگیر را محروم کنند

در همه دنیا بازیکنان و مربیان ایجنت دارند که تعریف مشخصی دارد، اما تعریف مدیربرنامه یا به زبان عامیانه دلالی در فوتبال ما چیست؟ این‌ها می‌آیند به مربیان بازیکن معرفی می‌کنند. مربی باید ببیند این بازیکن چه کیفیتی دارد نه اینکه بپرسد سهم من چند درصد است اگر قرار است با دلالی نامتعارف برخورد شود باید تعارف را کنار بگذارند و اعلام کنند این مربیان از این واسطه‌ها سهم گرفته‌اند و در بحث مالی قرارداد بازیکنان ذی‌نفع بوده‌اند و چنین افرادی را برای همیشه ممنوع الکار کنند. مربی یعنی معلم و نیازی نیست بنده درباره معلمی به جزئیات بپردازم. در همین فوتبال چه مدیرانی داشتیم که فاجعه به بار آوردند، اما از این باشگاه به باشگاه دیگر یا به سمت دیگر منصوب شدند، چون لابی دارند و تا زمانی که انتخاب مدیر یا مسئول براساس لابی و پارتی باشد فوتبال ما به جایی نمی‌رسد، اما در دو دهه اخیر عزمی برای درست کردن شرایط دیده‌اید؟ چیزی که من دیده‌ام بالا رفتن ثروت و منصب و گردن کلفت شدن این دست افراد بوده است.

گفتم سرپرست برگ چغندر نیست

تأیید می‌کنم صحبت‌هایی با من شد تا سرپرست تیم ملی شوم، اما هنوز هم نمی‌دانم چرا تمایل خاصی نداشتم. با شخصی که صحبت می‌کردم گفتم با قرارداد کم کار نمی‌کنم و باید بدانید مدیر تیم یا به قول شما سرپرست برگ چغندر نیست و باید حوزه اختیاراتش مشخص باشد نه اینکه در کار فنی دخالت کنم بلکه باید بدانم حوزه اختیاراتم چیست؟ مبلغی هم که پیشنهاد دادم کم نبود ولی می‌دانم هر مدیری نمی‌تواند با من کار کند، چون بلد نیستم مجیز بگویم یا اگر اشتباهی دیدم بتوانم بگویم کارتان درست بود. پارسال هم با من صحبت‌هایی جدی انجام شد تا سرمربی تیم ملی امید شوم به خود آقای استیلی هم گفتم وقتی قرارداد سرمربی تیم بزرگسالان دو میلیون دلار است انتظار نداشته باشید سرمربی تیم امید به عنوان دومین تیم کشور با ۲۰۰ میلیون کار کند. بحث پول نیست‌شان جایگاه و افراد را باید حفظ کرد

به مربیان ملی پیشنهاد رشوه می‌دهند

برای فوتبال ما زشت است قرارداد سرمربی تیم بزرگسالان ۲ میلیون دلار باشد، اما سرمربی تیم جوانان ۱۰۰ میلیون که همان را هم به او نمی‌دهند. کار در تیم امید برای مربیان بسیار سخت است، چون باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را در اختیار نمی‌گذارند و مربی با دردسر زیادی مواجه است باید برای ۳، ۴ روز تیمش را آماده بازی کند که این زمان برای هماهنگی یا بحث تاکتیکی تیم کافی نیست یکی از مسائل که تأسف‌برانگیز است بحث دلالی در تیم امید جوانان و نوجوانان در سال‌های اخیر بوده است همین که برچسب ملی روی اسم بازیکن می‌آید ۲۰۰-۳۰۰ میلیون روی قیمتش می‌رود. ماشاءا... الان هم حتی بازیکنان نونهالان مدیر برنامه و دلال دارند و آن‌ها سراغ مربیان ملی می‌روند و می‌گویند که اگر بازیکن ما را به یک اردو دعوت کنی فلان مبلغ را به تو می‌پردازیم یا اگر او را به فلان تورنمنت ببری ۱۰۰ میلیون به شما می‌دهیم. این‌هاست که در فوتبال ایجاد فساد می‌کند و با این‌ها باید مبارزه کرد که جدا از بحث دلالی بحث پایمال کردن حق شایسته‌هاست.

از وزیر ارتباطات درخواست دارم

شنیده‌ام آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات فوتبالی هستند. می‌خواستم از ایشان بخواهم فکری به حال شبکه تلفن همراه اول مشهد بکنند، چون از مسئولان استانی که اقدامی ندیدم. خانه من در بلوار وکیل‌آباد است و پدرم در بلوار طلاب. باور کنید در مسیر ۳۵ کیلومتری از خانه تا منزل پدری حداقل ۱۰ مرتبه موبایلم قطع می‌شود. ما در فوتبال اصطلاحی داریم که می‌گوییم نقطه کور را پوشش دهید. مربیان یک یا دو نقطه کور را مشخص می‌کنند، اما انگار شهر ما در بحث موبایل کلاً کور است و کار از نقطه کور گذشته است.

منبع: خبر ورزشی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رضا
    0

    یکی نیست به اینها بگه مگه چیکار میکنین که ۱۰۰ میلیون تومن بهتون بدن والا دنبال توپ بودن و فوتبال چه بدرد میخوره که توقع این همه پول دارین.یه کارگر تو این مملکت صبح تا شب کار میکنه.یه دکتر تو این مملکت کار میکنه اونها موثرن برای این مملکت نه یکی مثه فوتبالیست که خون ملت و میمکند تا کی میخان این مسولین اینقد به این فوتبالیستها و بازیگران بها بدن.جمع کنید لطفا بساط اینهارو

  • م
    0

    تو دهانتو ببند باباااااا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها