مراسم شب های قدر در ۳۶ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود

استاندار مرکزی گفت: مراسم شب‌های قدر در ۳۶ نقطه از استان مرکزی برگزار می‌شود.

مراسم شب های قدر در ۳۶ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود

سید علی آقازاده در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در جلسه امروز با مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس ارتباط داشتیم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این جلسه از تلاش های دولت قدردانی کردند چراکه بیماری در کوتاه ترین زمان نسبت به شیوع آن در دنیا کنترل شد.

وی افزود: به رغم تحریم ها و محدودیت های تجهیزات بیمارستانی در کشور، به دلیل همکاری مردم و برنامه ریزی خوب مسئولان مدیریت خوبی اعمال شد و در عرض سه هفته از پیک بیماری عبور کردیم در حالی که در برخی از کشورها پس از گذشت ۶ هفته همچنان پیک بیماری وجود دارد.

آقازاده با اشاره به شب های قدر گفت: در این جلسه مقرر شد در ۳۶ نقطه استان که نماز جمعه برگزار می شود اجازه دهیم با هماهنگی ائمه جمعه شورای تامین و فرمانداران افرادی با اسم و سمت مشخص در مصلی ها دعوت شوند و در شب های قدر حاضر شوند و مراسم با رعایت نکات بهداشتی و طبق ضوابط دانشگاه علوم پزشکی و نظارت این مجموعه برگزار شود.

وی تصریح کرد: از سه شنبه شب در مصلی های سطح استان مراسم خواهیم داشت و در مصلی شهر اراک با همکاری و مشورت نماینده ولی فقیه در استان برنامه مربوطه اعلام خواهد شد

استاندار مرکزی درخصوص وضعیت استان در حوزه بیماری کرونا بیان کرد: خوشبختانه به غیر از پنجشنبه و جمعه هفته گذشته افزایش تعداد مبتلایان را نداشتیم و افزایش بیماران بویژه در شهرستان خنداب مربوط به یکی دو خانواده بود که میزان ابتلا را بالا برد. در حال حاضر در حال بازگشت به نقطه امیدوارکننده قبل هستیم و از نظر ابتلا در جایگاه شانزدهم کشور قرار داریم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده و پایان هفته در رتبه نوزدهم کشور قرار بگیریم.

آقازاده اضافه کرد: در جلسه دیروز با وزیر بهداشت تایید شد که استان مرکزی خود را به سرعت از جمع استان های بحرانی بیرون کشید و با برنامه ریزی انجام شده شرایط هر روز بهتر می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در در حاشیه این جلسه با اشاره به ضرورت حمایت از بازرسان شبکه‌های بهداشت در شهرستان‌ها بیان کرد: براساس تصمیم قرارگاه، فرمانداران موظف به حمایت قضایی و انتظامی از بازرسان هستند.

بهروز اکرمی تعویق دریافت اجاره بهای غرفه‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری توسط شهرداری اراک، رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص حضور افرادی از سایر استان‌ها در مراتع استان مرکزی، بررسی جهت بازگشایی موسسات فرهنگی، هنری و مطالعاتی استان توسط اداره کل ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی، بازگشایی دفاتر خدمات مسافرتی و ممنوعیت ثبت نام تورهای مسافری و همچنین برگزاری مراسم شب‌های قدر در کلیه شهرهایی که قبل از شیوع کرونا نماز جمعه برگزار می‌کردند با مسئولیت امام جمعه، فرماندار و رییس شبکه بهداشت شهرستان با حضور تعداد محدودی از مردم را از جمله مصوبات این جلسه عنوان کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها