صادرات ۵٠ درصدی تولیدات فولادسازی ذوب آهن اصفهان در سال ٩٨/ به دنبال کاهش خروج ارز از کشور هستیم

سرپرست مدیریت فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در برنامه ریزی ھای انجام شده در این مدیریت سعی شده باقی قطعات نیز توسط دانش داخلی بومی سازی شود تا ھزینه ھای شرکت کاھش یابد.

صادرات ۵٠ درصدی تولیدات فولادسازی ذوب آهن اصفهان در سال ٩٨/ به دنبال کاهش خروج ارز از کشور هستیم

سیاوش خواجوی سرپرست مدیریت فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه افزایش تولید و بومی سازی قطعات و تجهیزات از دغدغه های مهم در صنعت فولاد است افزود: تلاشگران ذوب آهن اصفهان با کوشش و تلاش در سال گذشته توانستند به اھداف تعیین شده دست یابند و در سال ٩٨ با توجه به کیفیت محصولات تولید شده در این بخش نزدیک به 50 درصد از تولیدات فولادسازی به صادرات اختصاص یافت.

وی دست یابی به بومی سازی تکنولوژی ذوب ریل ملی را یک افتخار برای ذوب آھن اصفھان و کشور دانست و گفت: با تمھیداتی که برای تعمیرات این بخش انجام شد 70 درصد قطعات بومی سازی شد تا نیاز به خارج را کاھش دھیم و ارز کمتری از کشور خارج شود.

سرپرست فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: ریومپینگ ایستگاه ریخته گری شماره ٧ فولادسازی بعد از ٢٨ سال که به تعمیرات اساسی نیاز داشت و توسط تلاشگران این بخش به نحو احسن بومی سازی و راه اندازی شد.

خواجوی ساخت دریچه کشویی پاتیل فولاد را از دیگر دستاوردھای ذوب آھن اصفھان در زمینه بومی سازی دانست و عنوان کرد: دریچه ھای پاتیل فولاد در سنوات قبل از کشور اتریش تھیه می شد که با وجود تحریم ھا، تھیه این قطعه بسیار سخت و ھزینه بر بود که با تلاش و دانش داخلی در شرکت این قطعه نیز بومی سازی شد و مورد استفاده قرار گرفت.

وی بومی سازی قطعات را در راستای کاھش قیمت تمام شده محصولات دانست و افزود: در برنامه ریزی ھای انجام شده در این مدیریت سعی شده باقی قطعات نیز توسط دانش داخلی بومی سازی شود تا ھزینه ھای شرکت کاھش یابد و گام بلندی در جھت بھره وری در صنعت فولاد برداریم.

خواجوی درپایان تصریح کرد: افزایش تولید تا سقف مورد نظر و بومی سازی برخی قطعات و تجھیزات از برنامه ھای آتی این بخش در سال جاری می باشد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها