خالق بزرگترین مجسمه ایران در کردستان تقدیر شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان معلمان را امید آفرینان جامعه عنوان کرد و خواستار تلاش معلمان هنرمند در کاستن آسیب های وارده به روح و روان جامعه ناشی از ویروس کرونا شد. 

خالق بزرگترین مجسمه ایران در کردستان تقدیر شد

امین مرادی امروز به مناسبت هفته معلم و به منظور قدردانی از تلاش‌های سالیان متمادی استاد هادی ضیاء الدینی در پرورش و آموزش نسلی پویا از هنرمندان متعهد با این معلم و هنرمند نامدار دیدار کرد و با تبریک فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت یاد وخاطره معلم شهید آیت ا... مطهری، اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در سنندج و حتی استان که امروز خود در مقام وکسوت استادی هنر فعالیت می‌کنند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در محضر شما استاد گرانمایه تلمذ کرده اند و خود را وامدار کار و تلاش بی دریغتان در سالیان متمادی فعالیت در کسوت معلمی می دانند.

وی با ارج نهادن به مقام شامخ معلم که به فرموده معمار کبیر انقلاب شغلی انبیایی است، افزود: پیشرفت های امروز ایران اسلامی مرهون تلاش های معلمین و اساتید ارجمندی است که از کودکی تا دوران عالیه تحصیلی و آموزشی در جهت تربیت انسان های متعهد و دلسوز کمر همت بسته و جاودانگی را برای خود و عزت و افتخار را برای ملت به ارمغان آورده اند.

مرادی ضمن اشاره به وضعیت حاکم بر جهان بعد از شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: در این روزها در کنار تلاش‌های صورت گرفته توسط جهاد گران عرصه سلامت و متولیان مربوطه، تلاش های ارزنده معلمین در جبران خلع ایجاد شده ناشی از تعطیلی مراکز آموزشی و فرهنگی در بستر فضای مجازی بسیار شایان توجه است و به نوعی با به روز نگه داشتن دانش آموزان و دانش جویان در ایجاد امید آفرینی اجتماعی و کاستن آسیب های وارده به روح وروان جامعه بسیار مؤثر بوده است.

وی در ادامه گفت: تاریخ بعدها در مورد این دوران قضاوت خواهد کرد و آیندگان خواهند دید ملت سربلند ایران در حالیکه برای به دست آوردن دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز به واسطه تحریم های جنایت پیشه گان آمریکایی با مشکلات عدیده ای مواجه بوده که از بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی از لحاظ امکانات و خدمت رسانی جلوتر و به عنوان یک الگوی موفق مورد ارزیابی قرارگرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با قدردانی از هنرمندان متعهد استان، عنوان کرد: در این ایام و درحالی که تمامی برنامه های فرهنگی و هنری به نحوی تعطیل شده، هنرمندان در راستای امید آفرینی اجتماعی به میدان آمدند و کارهای ماندگاری را به ثبت رساندند.

وی به پیام هنرمندان شاخص کشوری و استان در ایام تشویق مردم به ماندن در خانه اشاره کرد و گفت: در کنار این اقدام شایسته محفل ادبی "ئیواره شیعریک بو ئه م روژانه" که در آن شاعران برجسته استان در سالن شماره 1 پردیس سینمایی بهمن سنندج در مقابل صندلی های خالی سالن سروده های خود را عرضه کردند و تصویری ماندگار از این دوران را به ثبت رساندند که در بستر شبکه های اجتماعی تا کنون بیش از 100 هزار مخاطب را به خود جلب کرده است که بسیار شایان توجه است.

مرادی ادامه داد: سه شب کنسرت آنلاین و رایگان موسیقی کردی با حضور هنرمندان این عرصه "سعدا... نصیری" با گروه "ژوانا" و "عادل نادری" و "کمال صفی خانی" با گروه "ئه وین" در سالن خالی سینما بهمن و تولید ده ها اثر تجسمی از جمله کارتون و کاریکاتور، عکس ، شعر و داستان توسط هنرمندان استان و کشور در قالب مسابقه بزرگ "درخانه هنرمندانه بمانیم" از دیگر برنامه هایی بوده است که توسط حوزه هنری به انجام رسیده است.

وی به جشنواره ملی نمایش های آپارتمانی با عنوان " مان" نیز اشاره کرد و گفت: تمامی این برنامه ها در راستای ایفای نقش هنرمندان در کاستن از آسیب های وارده به روح و روان جامعه است که باید به صورت جد در جهت کاستن تبعات آن به عنوان یک وظیفه مهم هنرمندان به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به نماد ایثار و مقاومت مردم کردستان اشاره و بیان کرد: نصب این نماد در این ایام کرونایی به عنوان بزرگترین نماد سازه ای کشور در سنندج با دستان پر توان استاد هادی ضیاء الدینی یکی دیگر از جنبه های امید آفرینی اجتماعی را به تصور در آورده و در آینده به عنوان یکی از جنبه های توریستی و زیبایی شناسانه کردستان مورد توجه جهانی قرار خواهد گرفت.

مرادی به چالش های امروز جامعه هم گریزی زد و گفت: این ویروس در کنار تهدیدهای فراوانی که داشته است می تواند بهترین فرصت برای رفع بسیاری از نابسامانی های اجتماعی نیز شود.

وی دراین زمینه گفت: سروسامان دادن به وضعیت بسیار ناهنجار حضور دست فروشان در محدوده های شهری و اجاره دادن گذرگاه های عابرین پیاده در سطح خیابان ها توسط عده ای سود جو و وضعیت بسیار آشفته ورودی های شهر و میادین اصلی و اختصاص مکان های مشخص برای افرادی که از این طریق امرار معاش می کنند، می تواند به عنوان یک وظیفه اصلی متولیان شهری به یک فرصت بسیار خوب تبدیل شود.

خالق بزرگترین مجسمه ایران در کردستان تقدیر شد

8 سال کار برای ساخت نماد ایثار و مقاومت مردم کردستان

هادی ضیاء الدینی نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش ها و حمایت های ارزنده حوزه هنری کردستان از هنر و فرهنگ استان گفت: با تلاش های صورت گرفته در حوزه هنری، امید در جامعه هنری استان جاری گردیده و بسیاری از برنامه ها و تولیدات هنری صورت گرفته متأثر از این توجه و تلاش ها است.

وی قدردانی از مقام معلم را مختص به یک دوران و زمان ندانست و در این زمینه بیان کرد: سخنان بسیاری از بزرگان دینی و علمی در باب شأن و جایگاه معلم و استاد وجود دارد که همگی بر ضرورت احترام و تکریم معلمین تأکید دارند و از این جهت است که معلم در جایگاه رفیع انبیاء قرار گرفته است.

وی در خصوص نماد ایثار و مقاومت مردم کردستان، ذکر کرد: این نماد توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به جهت نصب در روستای قلایجه مریوان که مورد بمباران شیمیایی قرار گرفته بود در سال 89 سفارش داده شد.

ضیاءالدینی افزود: پس از انجام کار و با توجه به تغییراتی که صورت گرفت براساس تصمیم متولیان، نصب در مرکز استان به تصویب رسید.

وی در خصوص مشخصات این نماد گفت: جنس این نماد از فلز بوده و ارتفاع آن تا سطح زمین 22 متر با وزنی بیش از 20 تن است که عملیات ساخت پایه و زیر ساخت های لازم آن توسط شهرداری سنندج و با بهره گیری از تیمی از متخصصین مربوطه به انجام رسیده است.

این هنرمند برجسته و خالق اثر "میرعماد قزوینی " افزود: براساس جانمایی تعریف شده این نماد، مشرف بر سنندج است و به زودی به عنوان یکی از مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری سنندج با پارکینگ اختصاصی و فضاهای دیگر آماده بازدید عموم خواهد شد.

وی به ضرورت حمایت مسئولین ارشد استان از ایجاد موزه های شخصی توسط هنرمندان اشاره و خاطر نشان کرد: به صورت جدی پیگیر ایجاد یک موزه شخصی در سنندج هستم که امیدوارم با رفع مشکلات اداری موجود و با نگاه حمایتی مسئولین این موضوع تحقق پیدا کند.

این معلم و استاد برجسته کردستانی در بخش دیگری از سخنان خود به چهره نابسامان شهری در سنندج هم اشاره کرد و یادآور شد: مسئولین و متولیان شهری به راحتی می توانند این وضعیت نابسامان را سامان بخشیده و با اختصاص مکان های مشخص به دست فروشان و افراد واقعی که نیازمند امرار معاش هسستند ضمن کوتاه کردن دست سوءاستفاده کنندگان، این چهره مخدوش شهری را زیبا کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها