انگشتان آبی؛ جدیدترین کشف علائم ابتلا به ویروس کرونا

محققان اعلام کردند جدیدترین علائم ویروس کرونا «ویروس کرونایی انگشت» نام دارد که در آن انگشتان پا به رنگ آبی یا بنفش می شود.

انگشتان آبی؛ جدیدترین کشف علائم ابتلا به ویروس کرونا

محققان اعلام کرده که جدیدترین علائم ویروس کرونا «ویروس کرونایی انگشت» نام دارد که در آن انگشتان پا به رنگ آبی یا بنفش می شود.

پزشکان و محققان در تحقیق علائم جدیدی از کووید-19 را کشف کردند که از آن به نام «ویروس کرونایی انگشت» یاد می‌شود.

به گفته دانشمندان از دانشگاه پنسلوانیا، این مظهر عفونت در هر دو بیمار شدید مبتلا به سندرم پریشانی حاد تنفسی و در بیماران جوان با یک دوره بدون علامت بیماری از جمله کودکان یافت می شود. در این حالت، این علائم در همان مراحل اولیه بیماری ظاهر می شود، هنگامی که آزمایش می تواند نتیجه منفی بگذارد.

علائم جدید

لاوتنباخ، معتقد است که انگشتان آبی می توانند یا واکنش التهابی موضعی در اثر عفونت و یا مظهر انسداد رگ های خونی باشند. سوزان ویلکاکس، مدیر خدمات امبولانس درمانگاه‌های ماساچوست، خاطرنشان می کند که این علائم در بیماران مبتلا به آنفولانزای شدید یا ذات‌الریه ویروسی رخ می دهد.

براساس آخرین آمار تا کنون در سراسر جهان شمار مبتلایان به ویروس همه گیر کرونا از 2.8 میلیون نفر و شمار جانباختگان نیز از 197 هزار نفر گذشته و در این بین تعداد بهبودیافتگان با افزایش قابل توجه 53 هزار نفری نسبت به روز گذشته به بیش از 798 هزار نفر رسیده است.

بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان نشان می دهد که شمار مبتلایان تا لحظه تنظیم خبر از 2.8 میلیون نفر فراتر رفته و به رقم 2 میلیون و 830 هزار و 82 نفر، شمار جانباختگان به 197 هزار و 246 نفر و تعداد بهبودیافتگان نیز به 798 هزار و 776 نفر رسیده است.

در این بین آمریکا با افزایش 38 هزار و 329 مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان آن به 925 هزار و 38 نفر و همچنین با افزایش 1942 مورد جانباخته اخیر، شمار کشته های آن به رقم حیرت آور 52 هزار و 185 نفر رسیده و به این ترتیب همچنان در صدر شمار بیشترین افراد مبتلا و جانباختگان این بیماری در میان کشورهای جهان قرار دارد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    حالا هرچی درمیاد بچسبونین به کرونا، ول کنین بابا مسخره کردین ملتو با این اراجیفا، خوب مردمو سرگرم کردین حقیقتن عجب بازیگرای قهارین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها