فرانسه پرتاب ماهواره سپاه را محکوم کرد/آلمان ابراز نگرانی

وزیر خارجه فرانسه پرتاب ماهواره جدید ایران متعلق به سپاه (نور) را در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد توصیف کرد

فرانسه پرتاب ماهواره سپاه را محکوم کرد/آلمان ابراز نگرانی

فرانسه هم پرتاب ماهواره سپاه پاسداران به فضا را به شدت محکوم کرد. وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اقدام سپاه پاسداران را در تضاد با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواند.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پیش از این وزارت خارجه آلمان هم از پرتاب این ماهواره ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه آلمان گفت: «ما درباره گزارشات ایران مبنی بر پرتاب ظاهراً موفقیت‌آمیز یک ماهواره نظامی نگران هستیم. رویکرد ما کاملاً مشخص است: برنامه موشکی ایران، تأثیر ثبات‌زدایی بر منطقه دارد و از نقطه نظر منافع امنیت اروپا نیز غیرقابل پذیرش است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم امروز پنجشنبه گفت که پرتاب ماهواره نظامی ایران هیچ تناقضی با تصمیمات سازمان ملل در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور ندارد.

یش از وی نیز رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاپ ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سعید
    0

    فرانسه گی خورد

  • محمدی
    0

    غربیها اگه زورشون برسه میگن حق نفس کشیدن هم ندارید.به قول حافظ: گرحسودی سخنی گفت ورفیقی رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم.

  • ناشناس
    0

    اخه بتووووووووو چچچچچچچه

  • فانی
    0

    آلمان و فرانسه از غصه بمیرید. تا دیگر نگران نباشید. چون مرده ها نگران و عصبانی نمیشوند.

  • محمدی
    0

    سابقه دو کشور مذکور در دشمنی با مردم ایران در جنگ تحمیلی از یاد نرفته ، اجاره هواپیما های سوپر اتاندارد فرانسه که چند فروندش را ساقط کردیم و فروش سلاح شیمائی آلمانی ها به ارتش صدام که از حافظه هیچ انسانی پاک نمیشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها