معتادان خیابانی در استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از جمع‌آوری معتادان متجاهر و خیابانی در استان خبر داد.

معتادان خیابانی در استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری می‌شود

سید قدیر مرتضوی با اشاره به تعطیلی مراکز ترک اعتیاد از جمله کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ از اسفندماه سال ۹۸ به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و تضمین سلامت افرادی که برای ترک به این مراکز مراجعه می‌کنند، افزود: طرح تعطیلی این مراکز هنوز ادامه دارد و تاکنون هیچ پذیرش جدید در این مراکز انجام نشده است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه حضور معتادان خیابانی در این روزها به عنوان یک چالش تبدیل شده است و این افراد در معرض ابتلا بیشتر قرار دارند، طرح شناسایی، جمع‌آوری، غربالگری، قرنطینه و نگهداری این افراد در استان آغاز می‌شود.

به گفته وی این طرح با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرا می‌شود.

مرتضوی افزود: پس از شناسایی و جمع‌آوری معتادان خیابانی و متجاهر در استان، غربالگری اولیه از آنها انجام و در صورت ابتلا به بیماری خاص و یا ویروس کرونا این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و بعد به مراکز خاص ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: در صورت نداشتن بیماری خاص و ویروسی، معتادان به مراکز نگهداری معتادان متجاهر و خیابانی ارجاع داده می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه معتادان متجاهر و خیابانی در استان انگشت‌شمار هستند، اظهار داشت: شناسایی و جمع‌آوری معتادانی که در پاتوق‌ها زندگی می‌کنند، نیز در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۵کمپ اقامتی و ۷۲ مرکز درمانی ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی را دارند، که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند.

مرتضوی افزود: مراکز ماده ۱۶ و کمپ‌های ترک اعتیاد استان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان این ستاد بنا به توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اسفندماه ۹۸ تعطیل شدند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهروندی ازشهرستان مبارکه اصفهان
    0

    طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر از طرحهای موفقی بوده که در راستای سالم سازی اجتماع ومبارزه باسودگران مرگ توسط نیروی انتظامی هرچند وقت یکبار در حال انجام میبوده ضمن تقدیر وتشکر از نیروی انتظامی در برخورد با آنان امید آنست که این طرح در سطح شهرستان مبارکه اصفهان با قاطعیت هر چه بهتر وبیشتر انجام گیرد در این میان مدت زمانی است در شهرستان مبارکه اصفهان در کوچه جنب اداره پست کوچه دکتر صفایی انتهای کوچه بطرف مسجدالزهرا(س) شیخ آباد فردی منزلش را پاتوق خرید وتوزیع مواد مخدر نموده وآسایش وامنیت ورفاه مردم را دچار حدشه نموده ضمن تقدیر وتشکر از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مبارکه ومواد مخدر نیروی انتظامی امید آنست که مورد رسیدگی قرار گیرد با تشکر وسپاس شهروندی از شهرستان مبارکه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها