سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

نگرانی ها از شیوع کرونا همچنان باقی است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه چهارمحال و بختیاری در کنترل ویروس موفق عمل نموده است، اما همچنان خطر شیوع کرونا باقی است.

نگرانی ها از شیوع کرونا همچنان باقی است

فریدون رحمانی با اشاره به ابراز نگرانی ها از آمار کمتر مبتلایان در روزهای ابتدایی شیوع کووید ۱۹ و ایجاد احساس آرامش کاذب در این روزها علی رغم تعداد قابل توجه آمارمبتلایان جدید و مثبت اعلام شدن حداقل یک چهارم نمونه افراد مشکوک به این بیماری، افزود: برداشته شدن برخی محدودیت های رفت و آمدها و فاصله گذاری اجتماعی به معنای رفع نگرانی ها نیست.

وی اظهار داشت: افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه ای همچنان در معرض خطر کرونا هستند و حتی افراد بدون علایم مبتلا به کرونا می توانند انتقال دهنده بیماری باشند.

وی اضافه کرد: اگر چه اکنون تجربه هایی در درمان مبتلایان به کووید ۱۹ توسط کادر درمانی کسب شده و گوشه هایی از جنبه های نهان این ویروس نوپدید روشن تر شده است ، اما همچنان رفتار مردم تعیین کننده شرایط شیوع کرونا می باشد.

رحمانی گفت: رفتار مردم می تواند احتمال شروع پیک دوم بیماری با شدت بیشتر را افزایش دهد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله فیزیکی بین افراد و خودداری از تجمع افراد و خودداری از حضور در اماکن عمومی پر جمعیت برای قطع زنجیره انتقال کرونا ضروری است.

رحمانی از مردم خواست، همچنان در مواجه با سایر افراد از ماسک استفاده نمایند و همچنان تا حد امکان در خانه بمانند و از تردد غیر ضروری به خارج از منزل خودداری نمایند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها