رضا منصوری، فیزیکدان سرشناس ایرانی درباره کرونایاب سپاه: احتیاج نیست تقیه کنیم، جهان به ما می‌خندد

رضا منصوری، فیزیکدان سرشناس ایرانی، در یادداشتی وسیله‌ای را که سپاه به عنوان کرونایاب نمایش داده زیر سوال برده و از

رضا منصوری، فیزیکدان سرشناس ایرانی درباره کرونایاب سپاه: احتیاج نیست تقیه کنیم، جهان به ما می‌خندد

رضا منصوری نوشته: "دیگر می‌ترسم حرفی بزنم. حرمت نیروهای نظامی ما کجا رفته؟... ویروس دو قطبی؟ از فاصلهء صد متری؟ در ۵ ثانیه؟ چه حکمتی در این ۵ ثانیه است؟ خارق‌العاده است؟ بله تقیه می‌کنم، تقیه‌ای خارق‌العاده! می‌ترسم. نگران ایرانم!"

" بله! آموزش عالی می‌ترسد. دانشگاهی می‌ترسد. دانشگاهی مانند اهل علمِ حوزوی تقیه می‌کند. دانشگر هم که نداریم تا مانند دانشگران جهانی اجازه ندهد کسی شیادی علمی بکند."

این فیزیکدان برجسته، که مدتی معاون پژوهشی وزیر علوم هم بود، ضمن نقل خاطراتی از برخورد مقام‌های حکومتی با مقولات علمی، گفته وظیفه جامعه دانشگاهی گفتن واقعیت است.

او گفته: "چه راحت شیادان در دنیا و ایران کلاه بر سر قدرت‌مداران ما گذاشته‌اند. بسیار! کلاه تتلو بر سر روحانیت یک جور و کلاه شیادان علم و فناوری بر سر اهل قدرت جور دیگر. من که خوب یادم هست در تمام دوران انقلاب چه کسانی چه کلاه‌ها بر سر اهل مذهب و اهل قدرت گذاشته‌اند! وظیفه اصلی ما به عنوان دانشگر یادمان نرود که گفتن واقعیت است به اهل قدرت! می‌ماند مدعیان بسیج علمی. کجایند؟"

آقای منصوری ادامه داده: "اما خیالتان را راحت بکنم. کرونا بسیار جنبه‌های مثبت برای تحولات اجتماعی ایران داشت. این فقط نوع‌دوستی مردم ما نبود که دوباره مانند دورهء جنگ ظاهر شد. این مصادرهء احمقانه همین حس نوع‌دوستی توسط قدرت‌مداران هم لازم بود ظاهر شود. نترسید! تحولات عمیق و بنیادی در ایران در حال رخ دادن است. احتیاج هم نیست تقیه کنیم. بخندیم. همه می‌خندند، و جهان به ما می‌خندد. آن کس که نفهمیده همان مدعی است!"

او در بخش دیگری از یادداشتش از طرح جامع انرژی دولت هم انتقاد کرده و گفته "من شک ندارم هیچ کس در دولت آن را به قصدِ نقد نخوانده است، مگر کارشناسان یا قدرت‌هایی که آنها هم به این منظور که ببینند کجا چقدر دلار برای آنها تَهَش می‌ماند".

سرلشکر سلامی وسیله‌ای را در تلویزیون ایران نشان داده و گفته این دستگاه بدون آزمایش خون ویروس کرونا را شناسایی می‌کند و "ویروس را داخل خشاب دستگاه می‌گذارند و... با ایجاد میدان مغناطیسی و استفاده از ویروس دوقطبی درون دستگاه، هر نقطه‌ای از محیط که تا شعاع ۱۰۰ متر آلوده باشد، آنتن این دستگاه در مقابل آن نقطه قرار می‌گیرد و در عرض ۵ ثانیه می تواند نقطه آلوده را کشف کند."

منبع: بی‌بی‌سی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • رحیم اب منگل
    0

    این فیزیکدان مثلا سرشناس چقدر عقده ای تشریف دارند

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      شما قبل از بررسی ، نباید زود قضاوت کنید. این کار شما هم که مدعی علم و دانش هستید بسیار غیر علمی و از روی بغض و کینه است.

    • کاظم
      0

      عقده ای خودتی

    • پزشک سهمیه ای
      0

      مرگ مغزی.بهتره اندام قابل مصرفت را اهدا کنی شاید بروی بهشت

    • وجدان راحت
      0

      خداشفات بده

    • -
      0

      تا احمق در جهان است مفلص در نمی ماند .

    • علی
      0

      سطح جزوه های این استادانقدربالاست که امثال تواصلانمیتونی ازروش بخونی،چه برسه درکش کنی.ایشون دردانشگاه شریف هستن وبسیارباسواد. شماهاکه علیهش مینویسیدنهایتاسنتون بیست ساله.

    • پارسی
      0

      امان از جهل و جاهلان تهی مغز و بی تفکر و طوطی صفت و تقلید گر که کارشان تقلید است و اطاعت بی چون و چرا خلق را تقلیدشان بر باد داد ،،،، ای دوصد لعنت بر آن تقلید باد.

    • دانشجو
      0

      نه تنها ایشان خیلی فهمیده و متفکرو باسواد علمی بالا هستند بلکه خیلی متواضع اند و از بهترین انسان هایی هستند که تابه حال دیده ام... شاید هم بهترین بهترین کسی که تا الان دیده ام...

  • عبدالله
    0

    خدا می داندچه فشار سوزناکی به این بنده خدا وارد کردن؛ از کینه ای که به نیروهای نظامی داره معلومه ...

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      خاک برسرنفهمت

  • جلیل
    0

    دقیقا مثل فیلمای کارتونی هست ایجور چیزی،واقعا مضحکه عالم کردید ملت ایران رو،هر دری هم بزنید تا علم؟پیدا نکنید هیچی نیستید،کشورای خارجی که دنیا رو گرفتن بخاطر پاکی و درستکاری و نیت درستشون هست ،یه ابمیوه رانی آناناس ایرانی گرفتم صدبار لعنت سازندش کردم فقط اب و شکر قاتی کردن بخدا اب لوله خوشمزه تره از این اما یه رانی خارجی گرفتم یعنی ادم لذت میبره ، اونا هرچی رو بسازن بهترین آلیاژها و مواد اولیه رو استفاده میکنن اما مال ایران هرچی آشغال رنگ میکنن میدن دست ملت،این دستگاتون رو یواشکی برید قایمش کنید رو منطق کار کنید دنیا خیلی بیشتر از اونی که فکرش میکنید پیشرفت کرده ولی ما خوابیم خواب بد غفلت

  • علی
    0

    حرفات درست ولی بشین توی تشت آب سرد، یه وقت از فشار خون سکته نزنی اخوی.

  • علی فاتح
    0

    باعث افتخاراست اختراع چنین دستگاهی ومیتوانیم به همه جهان خدمات انساندوستانه بدهیم وبرای کشورنیز دررآمد زایی ذاشته باشیم.ولیکن حتما ازنظرمتخصصان علمی کشورفارغ ازعقاید فقط جهت بهره وری ازمعلوماتشان استفاده کنیم .شاید مستنداتی داشته باشند .امیدوارم همه تلاشها جهت پیشرفت کشورباشد

  • رتبه 4 کنکور
    0

    استاد عزیز.خودتو ناراحت نکن.بیا باهم مدارک تحصیلی و مقالاتمان را اتش بزنیم.صفحه جدیدی از علم رونمایی شده.و ما سالها دنبال مزخافت رفته ایم.دوران انقلاب علمی شده و خداوند پرده های جهالت را کنار زده و به ایشان درهای نور و رحمت را گسترانیده.استاد جهل ما از ندانستن ما نیست.از نپذیرفتن خلاف باورهایمان است.پس بیاید از دوقطبی الکترومغناطیسی استفاده کنیم و توبه نماییم

  • مهدی
    0

    بچسب به زندگی ات .جوگیر نشو

  • ازاد
    0

    اگر این اختراع از سوی ترامپ اعلام می شد این آقایان براش هورا می کشیدند همان اختراعات غربی ها هم توسط دانشمندان ایرانی انجام می پذیرد مرغ همسایه غازه چه می شود روز اول ترامپ گفت واکسن کرونا را پیدا کردم یک دفعه هم ما خالی می بندیم شما چرا ناراحتی از دست این خواص بی خاصیت خیلی دلم گرفته

  • باعلی
    0

    سلام واقعا این فیزیکدان فکر میکند خدای علم وفیریک خودش هست واربابان غربیش چقدر هم از خود راضی!!!! حالا کاری نداریم که این فناوری درست هست ونیست اما مسخره کردن نیروهای ارزشی کشورش واقعا اوج حماقت انسان را میرساند

    نظرات شما -
    • اه اه
      0

      نیروهای لرزشی چه صیغه است

    • پارسی
      0

      گر نداری معرفت بنشین کنار و دم نزن ،،،، پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود وقتی متخصص و فیزیکدانی مانند استاد منصوری نظر می دهد بهتر است سکوت کنی و کمی تفکر.

  • سیمین اسداللهی
    0

    اگر خدا بخواهد نقمت تبدیل به نعمت میشود برادر شوهر وپسر بدارشوهر پس از مردن خانمشان بر اثر کرونا هردو نجدید فراش کردن مامانی خوشگل سه ماه خانم برادر شوهر ش در بستر بود

  • رضا
    0

    من تاييد ميكنم كه كساني با ادعاهاي عجيب و غريب سر بعضي از مسولين دلسوز را كلاه ميگذارند و قبلا هم سابقه داشته است البته جالب است بدانيد مشابه اين موارد در كشف مواد مخدر و مواد محترقه در ايران و در اروپا و در آمريكا هم ديده شده است و شيادي عجيبي است كه واقعا درآمد دارد!

  • لاله های سرخ
    0

    فقط باید گفت درود بر صداقت و یکرنگی و ننگ بر دروغ و ریاکاری

  • علی
    0

    فکرکنم این یک نمونه ازدستگاه های گنج یاب باشه.

  • یا علی
    0

    اگه واقعا کار این دستگاه درست هست چرا بصورت وسیع ازش استفاده نمیشه ؟ همینکه تو بازار موجود بشه مردم عادی هم عقل دارن بدونن قضیه چی هست و حق به حق دار برسه . البته جناب سردار سلامی هم که شخصا میاد از این دستگاه رو نمایی میکنه نشان دهنده علاقه ایشون به انجام کاری مثبت هست ولی میبینیم برای مثال سازمان ناسا هم با اون همه بودجه و اختراع و دانشمندای درجه یک دنیا اشتباهات زیادی هم میکنه چون اشتباه لازمه انجام کار بی نقص هست به شرطی که قبولش کنن و از دانشمندان دلسوز کشور استفاده بشه.

  • فرهاد دادخواه
    0

    فرهاد دادخواه ۱۷ ساله از تبریز.استاد منصوری یک استاد باسوادی هستند که چند سال هم در اتریش تحصیل کرده اند و سطح دانش فیزیک ایشون فوق العاده بالاست ،اگه ایشون این طوری واکنش نشون دادن، حتما از روی دانش و تجربه چیزی رو میگن.ارزوی موفقیت برای همه ی اساتید علمی کشور.

  • حیدرعلی بنائیان جهرمی
    0

    آقای دکتر منصوری که در دانش وبینش مردم دوستانه ایشان کمتری شکی نیست بار ها به وجود وحضور کلاه بردای شیادان علمی در نظام حکومتی هشدار داده اند ازجمله به حضور موشک سازی در زمان جنگ که میخواست موشکی بسازد که حتی اگر پشه ای به فضای ایران وارد شد با این موشک هدف قرار گیرد .تواهل دانش وفضلی همین گناهت بس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها