اهدای لپ‌تاپ، تلفن و تبلت به بیماران کووید۱۹ برای "آخرین دیدار"

شبکه خبری سی‌ان‌ان از بنیان گرفتن یک نهاد مردمی جدید خبر داده که تلاش دارد با جمع‌آوری لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تلبت، به بیماران کووید۱۹ که در بیمارستان بستری شده‌اند کمک کند با اعضای خانواده خود را ملاقات کنند.

اهدای لپ‌تاپ، تلفن و تبلت به بیماران کووید۱۹ برای "آخرین دیدار"

شبکه خبری سی‌ان‌ان از بنیان گرفتن یک نهاد مردمی جدید خبر داده که تلاش دارد با جمع‌آوری لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تلبت، به بیماران کووید۱۹ که در بیمارستان بستری شده‌اند و ممنوع الملاقات هستند کمک کند از طریق اپلیکیشن‌هایی چون زوم یا اسکایپ که این روزها عصای دست ادارات شده، اعضای خانواده خود را ملاقات کنند.

این گزارش با داستان مارجی اولمن، زن ۸۹ ساله شروع می‌شود که به قدری سرحال بوده که هنوز به عنوان مشاور مسکن در خرید و فروش خانه کار می‌کرده و اتفاقا آخرین قولنامه را هم برای مشتری‌اش روز پنجم مارس (۴۰ روز پیش) بسته بود.

اما بعد که به علت کرونا در بیمارستان بستری می‌شود خیلی زود کارش به بخش مراقبت‌های ویژه می‌کشد و آنجا به پیشنهاد یکی از پزشکان از طریق زوم (Zoom) موفق می‌شود همه فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌های خود را که هر کدام در گوشه‌ای آمریکا و دنیا بودند به طور دست‌جمعی و یکجا ببیند.

به گزارش بی بی سی فارسی، مارجی اولمن چند روز بعد بر اثر بیماری کووید۱۹ می‌میرد اما داستان او الهام‌بخش سارا رادل می‌شود تا یک سازمان مردمی جدید به نام "کووید تک کانتکت" راه اندازی کند؛ انجمنی که تلاش می‌کند با جمع‌آوری لپ‌تاپ، تبلت و تلفن هوشمند اهدایی، میان بیماران کووید۱۹ و اعضای خانواده آنها ارتباط برقرار کند. دیداری مجازی که از لمس فیزیکی در آن خبری نیست اما برای بسیاری تنها شانس قبل از جدایی است.

منبع: بی‌بی‌سی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها