فشار مضاعف روی یوفا برای باطل شدن فصل

اتحادیه فوتبال اروپا تحت فشار است تا رای به ابطال تمامی لیگ های اروپایی بدهد.

فشار مضاعف روی یوفا برای باطل شدن فصل

چندی پیش بود که اتحادیه فوتبال بلژیک تصمیم به پایان ژوپلیرلیگ گرفت و کلاب بروژ نیز به عنوان تیم قهرمان معرفی شد. تصمیمی که قرار بود به تایید مجمع برسد ولی پس از تهدید یوفا مبنی بر اینکه کشورها برای اعلام تعطیلی لیگ ها عجله نکنند، در هاله ای از ابهام قرار گرفت. یوفا تهدید کرده است که کشورهایی که لیگ خود را تعطیل می کنند در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا شرکت داده نخواهند بود.

طبق ادعای دیلی استار، مهدی بیات رئیس اتحادیه فوتبال بلژیک این روزها در حال مذاکره با سران یوفاست تا آنها را برای پایان تمام لیگ های اروپایی متقاعد کند. او یوفا را تحت فشار گذاشته و توانسته رضایت روسای چندین لیگ اروپایی دیگر را نیز کسب کند.

این دسته خواهان باطل شدن فصل به دلیل شیوع کرونا هستند اما الکساندر چفرین رئیس یوفا خوشبین است که فوتبال از ماه ژوئن یا آگوست دوباره شروع شود؛ چرا که باطل شدن فصل به منزله ضرر اقتصادی فراوان به کشورهاست.

چند باشگاه بزرگ هلند از جمله آژاکس و آیندهوون، اخیرا از سران اتحادیه اردویژه درخواست نیمه تمام ماندن فصل را کرده بودند. در بوندسلیگا اما تیم ها تمرینات خود را با رعایت پروتکل های ایمنی شروع کرده اند و در انتظار شروع بازی ها هستند.

کوین دی بروین ستاره بلژیکی سیتی چند روز پیش در مصاحبه خود تاکید کرد که بهتر است فصل نیمه تمام بماند چرا که خطر مصدومیت بازیکنان به دلیل دور شدن از فرم خود در صورت از سر گیری فوتبال بسیار بالا خواهد بود. او احتمال ادامه لیگ قهرمانان را نیز غیرممکن دانسته بود.

اتحادیه لیگ انگلیس، چندی پیش تا مدت زمان نامحدودی لیگ را به تعویق انداخت و در صورت کسب مجوز از سوی دولت و وزارت بهداشت بازی ها از سر گرفته خواهند شد اما روز گذشته چند باشگاه لیگ برتری از اتحادیه خواستند تا هر چه زودتر تکلیف لیگ را مشخص کند. ریچارد مسترز مدیر اجرایی لیگ برتر اخیرا هشدار داده بود که در صورت باطل شدن فصل، ضرر یک میلیارد یورویی در انتظار فوتبال انگلیس خواهد بود.

به فاصله 9 هفته تا پایان لیگ جزیره، لیورپول با 25 امتیاز اختلاف نسبت به سیتی در صدر بود و به دو پیروزی برای قهرمانی نیاز داشت.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها