دستگيری كلاهبردار اينترنتی

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فردي كه نيروی شرکتی يكی از بانک‌هاي بخش اوز شهرستان لارستان بود به بهانه كمك كردن به افراد سالخورده برای انجام عمليات بانكی، مبلغ 4 ميليارد ريال كلاهبرداری اينترنتی كرده بود، دستگير شد.

دستگيری كلاهبردار اينترنتی

سردار رهام‌بخش حبيبی فرمانده انتظامی استان فارس بيان كرد: در پی ارجاع بيش از 30 فقره پرونده با موضوع برداشت غير مجاز از افراد سالخورده به صورت اينترنتی، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتا شهرستان لارستان قرار گرفت.

سردار حبيبی افزود: ماموران در اظهارات اوليه از مال باختگان مطلع شدند فردی كه خود از نيروی شرکتی يكی از بانک‌های بخش اوز شهرستان لارستان بوده است به بهانه كمك كردن به افراد سالخورده در انجام عمليات بانكی، رمز دوم را فعال و از کارت بانکی و کارت شناسايی آنها عکس گرفته و اقدام به خالی كردن حساب آنها می كرده است.

سردار حبيبی تصريح كرد: كارشناسان پليس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد كلاهبردار را شناسايی و در يک عمليات ضربتی آن را دستگير كنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اينكه در بررسي‌‌های بيشتر مشخص گرديد متهم بيش از 32 فقره كلاهبرداری انجام داده است، گفت: متهم در بازجويی فني و تخصصی به برداشت 4 ميليارد ريال كلاهبرداری اقرار كرد.

اين مقام انتظامی با تاكيد بر اينكه متهم برای سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصيه كرد: در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز مراقب اطراف خود باشيد و اعتماد بی مورد به افراد ناشناس و غريبه برای انجام عمليات‌های بانكی، زمينه اصلي وقوع بسياری از جرایم مرتبط با سرقت و كلاهبرداری را ايجاد می كند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها