حشدالشعبی عراق این بار در قم!

دیدگاه یک روزنامه‌نگار درباره حضور حشدالشعبی عراق برای ضدعفونی کردن خیابان‌های قم را بخوانید.

حشدالشعبی عراق این بار در قم!

احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبرگزاری فارس از ضد عفونی کردن معابر شهر قم علیه ویروس کرونا توسط جمعی از نیروهای حشدالشعبی عراق در روز 16 فروردین خبر داده و در همین رابطه عکس‌هایی را نیز منتشر کرده است ( اینجا ببینید ).
سال پیش هم نیروهای حشدالشعبی برای کمک به مهار سیل در خوزستان وارد ایران شده بودند که انتقادات و شایعات بسیاری در پی داشت.
اما منظور از حضور نیروهای حشدالشعبی در قم برای ضد عفونی کردن معابر و اعلام خبر آن واقعاً چیست؟
اینکه نیروهای ایرانی خودشان توانایی ضد عفونی کردن معابر را ندارند و مجبور به استفاده از نیروهای عراقی شده‌اند؟
اینکه جمهوری اسلامی اصالتی برای مرزهای سیاسی بین کشورها قائل نیست و تنها مرزهای عقیدتی و ایدئولوژیک را به رسمیت می‌شناسد؟
اینکه نشان داده شود کمک به شکل‌گیری و تداوم حشدالشعبی خارج از قلمرو منافع ایرانیان نبوده و در وضعیت‌های اضطراری این نیروها می‌توانند برای کمک به جامعۀ ایرانی به خدمت گرفته شوند؟
و یا اهداف دیگری از نوع آنچه روزی رئیس پیشین دادگاه‌های انقلاب بر زبان رانده بود؟
هر کدام از این موارد که باشد، موجه نیست!
این در حالی است که می‌دانیم در روزهای اخیر تشنج بین آمریکا و حشدالشعبی در عراق بالا گرفته و دو طرف به تهدید نظامی علیه یکدیگر مشغول‌اند. در این میان، دونالد ترامپ و برخی از مقام‌های نظامی و سیاسی دولت او هم تأکید کرده‌اند که اصولاً جمهوری اسلامی را مسئول هرگونه حملۀ حشدالشعبی به مراکز و منافع آمریکا در عراق می‌دانند و هر نوع حمله‌ای از طرف آنان را با ضربه به ایران پاسخ خواهند داد.
درمقابل این نوع تهدیدها، ستاد کل نیروهای مسلح و مقام‌های وزارت خارجۀ جمهوری اسلامی چند بار تکرار کرده‌اند که حشدالشعبی نیروی عراقی مستقلی است که از ایران دستور نمی‌گیرد و بنابراین، آمریکا حق ندارد حملات احتمالی آنها را به پای جمهوری اسلامی بنویسد!
حالا در این شرایط، اعلام حضور نیروهای حشدالشعبی در قم برای ضدعفونی کردن معابر شهر، آیا جز ارسال این علامت است که "آنها از خودمان هستند"؟
بارها گفته‌ام و اینجا باز هم تأکید می‌کنم که بزرگترین ضعف و نقصان حکمرانی در کشور ما ناآشنایی و یا بعضاً مخالفت با الزامات و ضرورت‌های امر سیاست در عصر ملت - دولت است و قریب به تمامِ هزینه‌های تحمیل شده به کشور در هر دو حوزۀ سیاست داخلی و خارجی هم از همین ناحیه برمی‌خیزد!

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ارجمند کرمان
    0

    سلام برخبرنگارگرامی. صددرصد باحرفای شما موافقم. خداحفظتون کنه.

  • ایرانی
    0

    جمعش کن.عراق نیازمندتر لست.

  • ک ح
    0

    عجب کمک ۵۰۰دلاری یک کشور به ایران با به به چه چه حضرات مورد تقدیره کمک یک گروه که حتی برای حفظ خودشان ودر خاتمه برای کشور ما جان میدهند غیر موجه شده شرم به این تفکر شرم به ریا کاران بی وطن

  • سید احمد ازخرمشهر
    0

    نمیدانی بگویم که کمک کردن حدو مرزی نمیشناسد 2 عراق یکی از ولایتهای ما است اینقدر شائبه فرا فکنی نکنید

    نظرات شما -
    • خانواده شهید
      0

      یادتون رفته جنگ 8ساله با عراق رو وشهید شدن بسیاری از جوونهای غیور ایران را که برای دفاع از وطن شهید شدند ما نیاز به کمک عراقی ها نداریم لطفا با این بهانه ها پای اونها رو به این مرز وبوم باز نکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    مرز همان مرز عقیدتی وایدولژی میباشد حضور این برادران را دررجمهوری اسلامی گرامی میداریم به امریکا وازناب داخلی بگوئید از ما عصبانی باشید واز این عصبانیت بمیرید .ترسوهای تاریخ همیشه بازنده بوده و هستند به دنبال عافیت طلبی خود در دامن آمریکا وایادیش نباشید تحلیل شما درست نیست جهان اسلام باید سربلند و یک پارچه باشد که انشا...بزودی همینطور خواهد شد

    نظرات شما -
    • کاربر شناخته شده
      0

      شرح مطلب گفته ام احسنت زه -گر تو بهتر میدهی شرحش بده -یا به قول شاعر شیرین سخن -گر تو بهتر میزنی بستان بزن -ابوالفظل زرویی (رفوزه ها)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها