تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۳۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تعداد مبتلایان مثبت به کرونا را در هرمزگان ۲۳۴ نفر اعلام کرد.

تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۳۴ نفر رسید

حسین فرشیدی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، یک هزار و ۴۲۱ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، که یک هزار و ۲۳۸ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و از تعداد یک هزار و ۱۴۹ نفر به دلیل مشکوک بودن نمونه گیری شده که نتیجه آزمایش ۸۷۰ نفر نیز منفی اعلام شده است.

وی عنوان کرد: آمار کرونایی مثبت در استان هرمزگان به ۲۳۴ نفر افزایش پیدا کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۳ نفر در استان شامل ۸ نفر از بندرعباس، ۵ نفر در میناب بود که به شمار کرونایی مثبت جدید در هرمزگان اضافه شده که ۲۰۰ نفر از این تعداد با بهبود وضعیتشان ترخیص شدند و در حال حاضر نیز ۱۷ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی روز اخیر یکی از بیماران مبتلا به کرونا در بندر لنگه (خانم ۳۴ ساله) جان خود را از دست داد و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در استان به ۱۷ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه متوسط سن مبتلایان به کرونا بالای ۶۰ سال است، اضافه کرد: بندرعباس با ۱۲۰ مورد، کیش با ۴۳ مورد، میناب با ۲۴ مورد، قشم ۲۱ مورد، بندر لنگه ۷ مورد، حاجی آباد ۶ مورد، رودان ۶ مورد، بستک ۳ مورد، پارسیان ۲ مورد، بندر خمیر ۱ مورد و جاسک ۱ مورد نیز توزیع ویروس کرونا مثبت در استان هرمزگان را شامل می‌شوند.

یک بانوی ۵۰ ساله هرمزگانی در جدال ۷ روزه با بیماری کرونا، آن را شکست داد و حالا با بهبودی حالش در آستانه ترخیص از بیمارستان است.

گفت: بیمار ۵۰ ساله بعد از ۷ روز بستری در بخش آی‌سی‌یو کووید مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس و جدال نابرابر با بیماری کرونا در نهایت به زندگی بازگشت.

فرشیدی افزود: بیمار خانم ۵۰ ساده با سابقه بیماری قلبی و کلیوی بود که از ۵ فروردین ماه با تنگی نفس شدید، سطح اکسیژن خون ۸۰ درصد به بیمارستان کووید بیمارستان شهید محمدی مراجعه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد بیمار در بخش آی سی یو کووید بستری و جهت کمک به تنفس و اکسیژن رسانی بیمار به دستگاه تهویه مکانیکی متصل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بیماری‌های زمینه‌ای بیمار شرایط وی را بحرانی‌تر می‌کرد، گفت: در نهایت پس از هفت روز جدال نابرابر با کرونا انجام مراقبت‌های پرستاری و دارو درمانی، ویزیت روزانه توسط متخصصین عفونی، بیهوشی و انجام تنظیمات مؤثر دستگاه تهویه مکانیکی در نهایت این بیمار در ۱۳ فروردین ماه از دستگاه تهویه مکانیکی جدا و جهت ادامه درمان به بخش بستری کووید انتقال یافت که پس از طی دوران نقاهت ترخیص خواهد شد.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها