تیم های ایرانی و تکرار بازی در کشور ثالث 

کنفدراسیون فوتبال آسیا که به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی های لیگ قهرمانان آسیا را به حالت تعلیق در آورده است در حال مطالعه برای چگونگی ادامه ی برگزاری این بازی ها است. 

تیم های ایرانی و تکرار بازی در کشور ثالث 

از آنجایی که این ویروس به این زودی با مردم جهان خداحافظی نخواهد کرد طبیعی است به این نکته اشاره کنیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه های آتی زمان کافی برای ادامه بازی ها به شکل قبلی در اختیار نخواهد داشت و اگر تصمیم بگیرد بازی ها را در آینده هماننده شرایط قبل برگزار کند شروع بازی های فصل بعد با چالش زمانی مواجه خواهد شد. نشریه الاتحاد امارات خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد داده تا ادامه مسابقات لیگ قهرمانان را به صورت متمرکز به میزبانی 2 کشور در غرب آسیا برگزار شود. بنا به پیشنهاد AFC بازی های گروه های اول و دوم به میزبانی یک کشور و بازی های گروه سوم و چهارم به میزبانی یک کشور دیگر برگزار می شود. یعنی تمام بازی ها به صورت متمرکز در 2 کشور برگزار می شوند. بنا به ادعای این رسانه اماراتی AFC اکنون منتظر پاسخ اعضای غرب آسیا است تا این پیشنهاد را اجرایی کند.

نکته ی جالب؛ اگر این پیشنهاد اجرایی شود تیم های ایرانی باز هم مجبور می شوند در کشور ثالث به میدان بروند چون طبیعی است ایران به عنوان یکی از دو میزبان گروه انتخاب نشود؛ چرا که ما در تهران استادیوم حرفه ای برای برگزاری بازی ها در اختیار نداریم. این فصل علاوه بر بازی تیم های ایرانی با تیم های عربستانی بازی ها دور رفت نمایندگان کشورمان در خانه ی حریفان برگزار شود و قرار بود تیم های ایرانی در دور برگشت میزبان تیم های خارجی باشند. در این برهه از زمان اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را اجرایی کند باز هم تیم های ایرانی مجبور خواهند شد امتیاز میزبانی را از دست بدهند. البته این بار تیم های عربستانی و هم چنین مسایل امنیتی بهانه نیست. ویروس کرونا هفته هاست بازی های فوتبال را تعطیل کرده است و برگزاری ادامه بازی ها را هم با چالش جدی مواجه کرده است.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها