سقوط آزاد قیمت مرغ در بازار؛ نرخ مرغ وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد

حجت از افت چشمگیر قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار تومان است.

سقوط آزاد قیمت مرغ در بازار؛ نرخ مرغ وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از استمرار روند نزولی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۹ هزار تا ۱۰ هزار تومان است.

او افزود: هم اکنون قیمت مرغ زنده در برخی استان‌ها به ۵ هزار تومان افت کرده که این نرخ برابر با قیمت یک قطعه جوجه در ماه‌های گذشته است.

حجت با اشاره به اینکه وضعیت بغرنجی در صنعت طیور رخ داده است، بیان کرد: اگر چه پشتیبانی امور دام خرید مرغ مازاد از مرغداران را آغاز کرده است، اما انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر خرید مرغ بر اساس سایز را حذف کنند چرا که به سبب نبود مشتری وزن مرغ‌های تولیدی افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرغداران با کمبود شدید دان مواجه هستند، افزود: در حال حاضر قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد به شدت متغیر است به طوری که فروشندگان با نرخ‌های دلخواه اقدام به عرضه می‌کنند.

او ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام وزن خرید لاشه را باید تا ۲.۲۰۰ گرم افزایش دهد تا مرغ‌های تولیدی در سالن‌ها تلف نشوند چرا که بیش از ۶۰ روز است که مرغ‌ها در سالن ماندند و به وزن ۳.۲۰۰ گرم رسیده است.

حجت از افت ۲ هزار تومانی قیمت مرغ زنده از ابتدای سال در بازار خبر داد و گفت: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، مسئولان امر هر چه سریع‌تر باید تمهیداتی برای این صنعت بیندیشند به طوری که در پرداخت تسهیلات عقب افتاده و تأمین نهاده‌ها تولیدکنندگان را یاری کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه تعریفی ندارد، بیان کرد: با توجه به کاهش استقبال مرغداران برای جوجه‌ریزی، قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۵۰۰ تومان کاهش یافته است که اگر تصمیمات جدی گرفته نشود، واحد‌های مرغ مادر و گوشتی زیان سنگینی را متحمل می‌شوند که با این وجود تأمین غذا از کشور‌های دیگر به شدت سخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه کاهش قیمت جوجه یکروزه و مرغ زنگ خطری برای صنعت طیور به شمار می‌رود، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، ارتباط با دیگر کشور‌ها به شدت افت کرده که در صورت عدم تولید مرغ در داخل، تأمین غذا از کشور‌های دیگر به شدت سخت می‌شود.

ضرورت توزیع نهاده دامی به سن گله‌های بالای ۴۵ روز

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه قیمت‌های دولتی ذرت و سویا تفاوتی نکرده است، بیان کرد: قبل از عید قیمت هر کیلو کنجاله سویا با افزایش ۱۰ درصدی به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

حجت در پایان تصریح کرد: بخش دولتی اعلام کرده که تنها به سن گله‌های ۴۲ تا ۴۵ روز نهاده دولتی تعلق می‌گیرد، در حالی که به سبب نبود تقاضا سن گله‌ها به ۵۰ روز رسیده است که با این وجود انتظار می‌رود به صورت موقت سن گله تا ۴۵ روز حذف شود تا معضلات صنعت طیور مرتفع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهرام
    0

    والله من امروز 12.000 تومن خریدم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها