توزیع داروی بیماران کرونایی مشهد در داروخانه‌های هلال احمر، امام رضا(ع) و درمانگاه ولیعصر(عج)

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سطح شهر مشهد، ۳ داروخانه هلال احمر، امام رضا(ع) و درمانگاه ولیعصر(عج) کار توزیع و عرضه داروی موردنیاز بیماران کرونایی را برعهده دارند.

توزیع داروی بیماران کرونایی مشهد در داروخانه‌های هلال احمر، امام رضا(ع) و درمانگاه ولیعصر(عج)

به گزارش وب دا، دکتر علی روحبخش اظهار کرد: داروی بیماران کرونایی در داروخانه‌های هلال احمر و امام عرضه می‌گردد و به تازگی نیز داروخانه درمانگاه ولیعصر(عج) سپاه امام رضا(ع) به جمع داروخانه‌های توزیع کننده داروی موردنیاز این نوع بیماران اضافه شده و هم‌اکنون ۳ داروخانه در سطح شهر مشهد در این حوزه فعال است.

وی با اشاره به بحث اضافه شدن ۵ داروخانه جدید در مشهد جهت عرضه داروی بیماران کرونایی، افزود: این موضوع طبق پیشنهادات دریافتی در دست بررسی بوده، اما هنوز اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته، زیرا معتقدیم که ۳ داروخانه ذکر شده‌ای که هم‌اکنون فعال است پاسخگوی نیازمان بوده و مشکلی در این خصوص نداریم و اگر نیازی احساس شد تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه توان نخبگان صنعت داروسازی در کشور به‌حدی بوده که کمترین نیاز را در بحث داروی وارداتی داریم، خاطرنشان کرد: اکثر داروهای کرونایی که در اختیار این نوع بیماران قرار می‌گیرد تولید داخل بوده و تنها برخی موراد محدود وارداتی بوده و کشور تولیدکننده دارو هم مورد تأیید سازمان غذا و دارو بوده است.

دکتر روحبخش تصریح کرد: داروی ضدویروسی Favilavir در درمان ویروس کرونا بسیار موثر بوده و این دارو یکی از سه دارویی بوده که موجب بهبود و مقابله موثر با ویروس کرونا در همان مراحل ابتدایی شده است.

وی تأکید کرد: از جمله‌ داروهای دیگر مؤثر در امر درمان کووید ۱۹ می‌توان به داروهایی همچونBrilacidin ،Remdesivir یا (GS۵۷۳۴) ، Galidesivir یا (BCX۴۴۳۰)، کلروکین و داروهای بیولوژیکی نظیر آنتی بادی‌های متصل شونده به ویروس کرونا اشاره کرد.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها