ربیعی: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به مبارزه با کرونا و پیامدهای آن اختصاص یافت

سخنگوی دولت با اشاره به پیامدهای اقتصادی کرونا و لزوم تجهیز مراکز بهداشتی و پزشکی از اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای این امور در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

ربیعی: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به مبارزه با کرونا و پیامدهای آن اختصاص یافت

علی ربیعی در پیامی روز پنج‌شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: امروز در جلسه اقتصادی کرونا به ریاست رییس‌جمهوری، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت. پایداری بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، تقویت معیشت،‌ کمک به اقشار فاقد درآمد، حمایت از خانوارها، حمایت از کارگران و تجهیز نظام سلامت سرفصلهای مهم این تصمیم بود.

وی از اختصاص ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی برای بنگاه‌های آسیب دیده که اقدام به اخراج کارگران نکنند، خبر داد و نوشت: تقویت تجهیزات، افزایش تخت‌های آی‌سی یو، تامین دارو و... برای بیماران کرونایی در دستور کار قرار دارند.

منابع مالی جدید برای صندوق بیمه بیکاری جهت حفظ اشتغال و همچنین تداوم حمایت معیشتی از دهک‌های پایین اختصاص می‌یابد.

ربیعی تأکید کرد: ما، دولت و مردم، با عقلانیت، سخت‌کوشی، اعتماد و همراهی، قطعا می‌توانیم با تعداد کمتری از مرگ‌های جانسوز هموطنان‌مان و کاهش لطمه به زندگی معیشتی مردم و اقتصاد پویا در پساکرونا، این بحران را پشت سر بگذاریم.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند. با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

جهانپور افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    جناب افای ربیعی خواهشمندیم کارکنان مظلوم شبکه بانکی کشوررانیزدریابید .اینها درمعرض خطرند .طرح یک سوم کاراین عزیزان کارایی ندارد .خانواده های این عزیزان هم کرونا دارند .20نفر فوتی داشته اند. تنها مملکتی که مدیران انها یک بام ودو هوا هستند ما هستیم .باید حتما کنترل از دست ما خارج بشه تا کاری کنیم .تواین ماجرا دیکه خلق حماسه ازطرف مردم نخواهد بود وشما تنها خواهیدماند با اتاق فکرتان

  • دلباز یاسوج
    0

    100هزارمیلیارد تومان تقسیم بر 80 میلیون ایرانی میشود هر نفر 1250000 تومان، اگه یک مرتبه تو عمرتان میخواهید راست بگویید شما که شماره حساب تمام خانوارها با تعداد نفراتشان را دارید بریزید به حساب ملت تا هم خونه بمونن هم کرونا کنترل بشود. ( به ملا نصرالدین گفتند وسط کره زمین کجاست یه نگاهی به اطرافش انداخت و دستش را گذاشت روی یه نقطه ای، مردم اعتراض کردند و گفتند دروغ میگی، ملا در عوض گفتند هر کس شک دارد پا شود و مترش کند ببیند وسط زمین هست یا نه. کجا معلوم هست که این پول اختصاص داده میشه به کی میرسه و .......)

  • معصومه
    0

    حالا چند ماه دیگه میگن از این پول اختلاس شد ویه دادگاه هم فرمایشی تشکیل و پولا کجا میره خدا میدونه ..

  • امیری
    0

    خواب اختلاس و دزدی برتون داشته آره !؟خوب نونی براتون کرونا ایجاد کرده هان !!! انشاالله همین کرونا زمینتون میزنه . غارتگران سفره مردم کارگر و مستضعف!!

  • شهروند
    0

    سلام خبر اختلاس این مبلغ را کی به عرض ملت فهیم میرسانید.کرونا هیچ پیامدی برای جامعه ندارد ولی درآمد خوبی برای شماها دارد.اگر راست میگید به حساب مردم واریز کنید تا در این شرایط حساس در خانه بمانیم .چطور در خانه بمانیم در صورتی که هیچ پولی نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها