کسادی بازار میوه عیدانه / قیمت ۴ قلم میوه و صیفی کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از رکود بازار میوه و کاهش قیمت سیب درختی، موز، پرتقال و پیاز خبر داد.

کسادی بازار میوه عیدانه / قیمت ۴ قلم میوه و صیفی کاهش یافت

اسدالله کارگر در گفتگویی از رکود بازار میوه طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: تقاضای چندانی برای میوه در روزهای اخیر وجود ندارد و همین مساله باعث رکود و کسادی شدید بازار شده است.

وی افزود: بدلیل شیوع کرونا و کاهش شدید دید و بازدیدهای نوروزی تقاضا برای میوه نیز با افت شدیدی مواجه شده است.

وی گفت: به دلیل خسارتی که امسال به اصناف مختلف از جمله اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی وارد شده از دولت می‌خواهیم در بحث اخذ مالیات از این واحدها تجدید نظر کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه اعضای این اتحادیه سیب درختی و پرتقال تنظیم بازاری را به قیمت هرکیلوگرم ۵,۵۰۰ تومان برای مصرف کننده نهایی توزیع کردند، گفت: امسال استقبال خوبی از میوه‌های تنظیم بازاری هم نشد چرا که تقاضای خرید از سوی مردم بسیار کم بود و تقاضا به گونه‌ای نبود که نیازی به عرضه اقلام تنظیم بازاری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر قیمت پرتقال و سیب درختی بین ۱۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ تومان در هرکیلوگرم کاهش یافته است، افزود: قیمت موز نیز در هرکیلوگرم ۲,۵۰۰ تومان کاهش یافته و هم اکنون نرخ این میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۱۸ تا ۲۰ هزارتومان است.

کارگر گفت: زمانی که شایعه قرنطینه تهران منتشر شد قیمت موز در میدان مرکزی میوه و تره بار به کیلویی ۳۰ هزارتومان رسیده بود.

وی همچنین از کاهش قیمت پیاز خبر داد و گفت: این محصول در هرکیلوگرم بین ۱۵۰۰ تا ۳,۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشته و نرخ کنونی آن در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۶ تا ۷ هزارتومان است. البته دوره گردها در سطح شهر پیاز را با قیمت ارزان‌تر و ۳ کیلوگرم ۱۰ هزارتومان نیز عرضه می‌کنند.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دروغگوها
    0

    چی ارزون شده همین قیمتها بوده دروغ گو...... بعد پیاز گندیده کیلویی 6900 هزار تومان باعث تعجب است؟؟؟؟

  • مجید
    0

    نسبت به قبل از اسفند میوه ها ۴۰ درصد گران تر شده موز که ۱۰۰ درصد گران تر شده هر کی میگه ارزون شده خبر از بازار نداره پیاز خوب هم اگر بخری کیلویی ده هزاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها