ریزش‌های اخیر بورس تعجب آور است/ کاهش قیمت نفت نمی‌تواند بر بازار سرمایه ایران اثر گذار باشد

علی مهرآور، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: ریزش چندروز اخیر بازار به قدری عجیب است که کارشناسان همچنان دنبال علت برای خروج این حجم از نقدینگی و افت شاخص بورس هستند.

ریزش‌های اخیر بورس تعجب آور است/ کاهش قیمت نفت نمی‌تواند بر بازار سرمایه ایران اثر گذار باشد

علی مهرآور، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: ریزش چندروز اخیر بازار به قدری عجیب است که کارشناسان همچنان دنبال علت برای خروج این حجم از نقدینگی و افت شاخص بورس هستند.در چند وقت گذشته صحبتی در زمینه حجم مبنا مطرح شد که در کنار آن با مساله ای مانند استعفا یا برکناری رییس سازمان بورس همراه بودیم، این مساله واکنش های شدیدی را در بازار با خود به همراه داشت که به شدت بر تغییر روند بازار تاثیرگذاربود.

وی اضافه کرد: ریزش هفته گذشته شاخص بورس را می توان ناشی از نگرانی سهامداران در خصوص صحبت های مطرح شده ربط داد که در نهایت مشخص شد این مسایل شایعه ای بیش نبوده و قابل تحقق نیست. بعد از برطرف شدن این مسایل شاهد گسترش شیوع کرونا بودیم که این موضوع بر کاهش چشمگیرقیمت جهانی نفت تاثیرگذار بود.

مهرآور ادامه داد: با توجه به محدودیت موجود در صادرات، کاهش قیمت نفت نمی توانست تاثیر چندانی را بر بازار داخلی داشته باشد درحالی که بورس سایر کشورها به شدت از این موضوع تاثیر پذیرفتند. بازار ایران ارتباط مستقیمی با بازار بین المللی ندارد وعواقب آن بازارها با تاخیر بر بازار داخلی تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به حجم نقدینگی موجود در کشور بازاری بهتر از بورس برای جذب سرمایه های در اختیار مردم وجود ندارد و اینکه اکنون به چه دلیل بازار سرمایه این حجم از نقدینگی را پس زده است جای تعجب دارد.

منبع: نود اقتصادی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ممم
    0

    چونکه شایعه پ اکنی کردین و منفی عمدی زدی همه رفتن بیرون و رفتن سمت دلار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها