انتقادات عجیب علم الهدی از تعطیل شدن فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی به‌خاطر کرونا

خطیب جمعه مشهد گفت: امروز متأسفانه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و دینی جامعه به‌صورت منفعلانه، به تعطیلی کشیده شده است و مسؤولان اداره این امور، مدیریت خود را با تعطیل کردن و دربستن‌های انفعالی اجرا کرده‌اند.

انتقادات عجیب علم الهدی از تعطیل شدن فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی به‌خاطر کرونا

آیت الله سید احمد علم الهدی خطیب جمعه مشهد امروز به دنبال تداوم تمهیدات بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در شهرها و استان‌های کشور و برگزار نشدن نمازجمعه این هفته مشهد، در قالب دومین خطبه مکتوب، نکاتی را بیان کرد.

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه این هفته، دومین هفته‌ای است که نماز جمعه با اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تعطیل شده است، بنده بر خود لازم می‌دانم نکاتی را به نمازگزاران همه هفته عرض کنم.

وی با بیان این موضوع که پیشامد و گسترش بیماری کرونا در کشور، نمایشی از ایثارگری عزیزان انقلابی را در برابر بینش جهانیان قرار داد، افزود: جهادگران عرصه‌های پزشکی و بهداشتی در ابعاد مختلف، در جبهه مبارزه با این ویروس خطرناک فراگیر فداکاری می‌کنند و با اخلاص، در درگاه خدا ارزشمندترین عبادات را در روزها و شب‌های ماه رجب به‌جا می‌آورند. امید است این عزیزان در تبار مخاطبان «این الرجبیون» قرار گیرند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: با انتشار عرایض بنده در مصاحبه با صداوسیمای خراسان رضوی، در رسانه‌ها و فضای مجازی اشتباهی برای برخی افراد ازجمله آشنایان گذشته بنده، پیش آمد که از این مطالب به تغییر روش تعبیر کرده‌اند؛ درحالی‌که نظر و شیوه حقیر تغییری نکرده است و آنچه در گذشته مورد انتقاد من بوده و هم‌اکنون هم بر آن ثابت هستم، این است که درپی پیشامد و گسترش این بیماری، عکس‌العمل مسؤولین، بی‌تفاوتی و حذف صورت مسئله در مدیریت‌های فرهنگی و اقتصادی کشور است.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: امروز متأسفانه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و دینی جامعه به‌صورت منفعلانه، به تعطیلی کشیده شده است و مسؤولان اداره این امور، مدیریت خود را با تعطیل کردن و دربستن‌های انفعالی اجرا کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه مورد نظر کارشناسان و متخصصین پزشکی و بهداشتی است، مبدأ انتشار این ویروس، اجتماعات و ارتباطات اشخاص است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: اما این به معنی توقف همه فعالیت‌های اجتماعی که مردم غیور و انقلابی ما را پای این نظام و انقلاب نگه می‌دارد، نیست؛ بلکه می‌شود این قبیل برنامه‌ها را در قالب پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی اجرا کرد.

امام جمعه مشهد گفت: نمونه این فعالیت‌های هماهنگ، احیا و اقامه بیش از یک هزار مسجد در شهر مقدس مشهد و اجرای برنامه‌های حساب‌شده در مدیریت حرم مطهر و صحن‌های عتبه مقدسه امام هشتم (ع) است.

وی افزود: چه خوب است مدیران مسؤول کشور نسبت به‌تمامی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی کشور از جهادگران مخلص جامعه پزشکی پیروی کرده مجاهدانه در احیای فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی فعالیت نمایند و الگویی برای تمام جوامع درگیر با این عارضه در جهان شوند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: قابل توجه عزیزان انقلابی عرصه مقاومت در استکبارستیزی، استکبار جهانی به سرکردگی شیطان کبیر، آمریکا، از موج فراگیر اسلام در جهان به وحشت افتاده و از کنترل آن عاجز مانده است.

خطیب جمعه مشهد گفت: بنابراین به آخرین طرح شیطانی خود که نسل‌کشی مسلمانان است، دست زده و در اجرای این طرح شوم، درصدد استخدام مزدورانی سرسپرده برآمده است.

وی با بیان ایکه کشور گسترده هند با سابقه ریشه‌دار در فرهنگ‌سازی به‌وسیله دستگاه حاکمه مزدور، میدان جولان این توطئه شیطانی قرار گرفته است، اظهار کرد: این ننگ و عار برای ملت فرهنگ‌دوست و فرهنگ‌ساز هند که روزی الگوی استعمارستیزی با پیشوایی قهرمانی نامدار همچون گاندی بوده‌اند و امروز کشورشان به‌وسیله حکام کافر و بیگانه‌پرست غرب‌زده، بازیچه اسلام‌ستیزی شیطان بزرگ بشریت قرار گرفته و کشتارگاه پیر، جوان، زن و کودک بی‌گناه مسلمان واقع شده، مایه بسی تأسف است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • کاربر ناشناس
    0

    به ایشان بفرمایید برای روحیه بیماران کرونایی به عیادت آنان در بیمارستان های مشهد بروند و فیلم هم تهیه کنند .

  • پوری
    0

    همون 22 بهمن و انتخابات کافی نیست ؟؟؟؟؟

  • اکبر
    0

    کی این کرونا می گیره

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      کرونا از اینها فرار میکنه!!!!

  • محسن
    0

    بلاخره دولت چکار کنه مشکل شما اقامه نماز است و زیارت امام رضا مگر میشود نماز و زیارت برگزار کرد و به پیشگیری اعتنا نکرد تجمع به هر عنوان خطر ناک است بگزارید متخصصین پزشکی کار خودشان را بکنند اگر از روز اول جلوی پرواز های بی خود وقرنطینه شهر اولین را گرفته بودیم این مصیبت کل کشور را نمی گرفت

  • محمد بهنام
    0

    حاج آقا، همین جهادگران عرصه جهاد پزشکی گفته اند که بایستی اجتماعات تعطیل شود، مگر اینکه جهادگران مد نظر شما با جهادگران ما فرق کند. ضمنا چرا این تعطیلی را یک موهبت الهی ندانیم؟شاید فرصتی برای فکر کردن بیشتر، در تمام اوقات سال که فقط حرف زدیم

  • محمد بهنام
    0

    حاج آقا، در واکنش به حرکت مجاهدانه گروه پزشکی، آیا احساس وظیفه نمی کنید که از آنان و بیماران کرونایی عیادت بفرمائید.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      ای ناقلا میخولی مریضش کنی؟؟؟!!!

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    حاج اقا تقبل الله

  • علیرضا
    0

    خبرگزاری محترم لطفا از برنامه دورهمی هم که این روزها داره علیرغم توافقات وزارت بهداشت ضبط میشه یه گزارش تهیه بشه

  • امیری
    0

    بابا خیلی رو دارید ! اگه همون موقعی که گفتند قم قرنطینه بشه اینکار رو میکردید شاید الان اینهمه مردم گرفتار و بیمار و مرده نداشتیم !

  • نانشناس
    0

    اللهم اشف کل مریض علی الخصوص هذه الرجل

  • هم وطن
    0

    میشه شما تو کار بقیه دخالت نکنید طبق دستور مدیریت بحران تجمع ممنوع شما که وضعتان خوبه ماسک و لوازم بخرید برای بیمارستانها

  • یکی
    0

    اول خودش هر روز بره تو جمع مردم(ازدحام) اگه بعد از 14 روز حالش خوب بود بعد حرف بزنه!

  • برادر تعادل هستم
    0

    بابا طرف هفته ای یکبار مرفت سر کار آن هم شما تعطیل کردید البته آقا کرونا کرونا کرونا که میگن همونه که مسافر قمه؟؟؟؟؟ بپا یک وقت نگیری البته کرونا قلط کنه که طرف شما رهبر مشهد بیاد.

  • ناشناس
    0

    با سلامت مردم بازی نکنید

  • خمان
    0

    حاجی برو با افرادی که مبتلا شدن به صورت کنترل شده 4رکعت نماز بخوان بعد بیا فرمایش کن. از کی مدرک پزشکی گرفتی که چنین نظر فرضیه میدی؟ شک ندارم ازترس روزی 10 با می پری تو بشکه الکل 101درصد یعنی چی 1درصد از موجود بیشتر و خودت را استریل میکنی وبعد برای ما بیچاره ها که 5سی سی روغن سوخته هم پیدا نمیشه که دستمان رااستریل کنیم دل می سورانی. این حکایتی همان کسی هست از بیرون گود میگه لنگش کن.

  • امیدوار
    0

    استاد گرامی که کاسه داغ تر از آش شدی کسی که خدا ترس باشه به صورت فردی هم خداراعبادت میکنه. شرایط اینطور شده فعلا باید اجتماعات ترک بشه تا ازگسترش ویروس وفناشدن جان مسلمین جلوگیری بشه. حالا شما نظر پزشکان را قبول نداری این گوی و این میدان برو بیمارستان مسیح دانشوری وبرای افراد مریض کرونایی نماز جمعه جماعت برگزار کن. تابه حرف و عملت ایمان بیاریم. کاش اینقدر صداقت داشتی. رهبر هم حرف و نظر پزشکان را کامل قبول داره ولی شمای...... نه.

  • پیام
    0

    کاسبی خرابه ؟

    نظرات شما -
    • امیر صمدی
      0

      سلام علیکم بنده متاسف از این نوع ادبیات با یک عالم دینی هستم البته مشخص هست این افراد دنبال فرست هستند که عقده خود را خالی کنن وگر درست اینه که دولت تدابیری بیندیشد که فعالیت‌ها تعطیل نشه که اینگونه مورد تشویق وخوشاحالی این افراد نشه واینگونه بی شرمانه به عالمان دینی حتاکی نکنن

  • یک ایرانی
    0

    جناب علم الهدی خواهش میکنم در اموری که بدان مشرف نیستی مخصوصا بهداشت جامعه که کوچکترین اشتباه اثار مخرب دارد وارد نشوید و به همان شغل خودت کهرمالی و فال گیری هست بپردازید

  • عبدالمجید سجادیان
    0

    برو بابا سرکارت هرسال وهرماه بحران دراین کشور پایانی ندارد خجالت دارد بااین کشوردارایتان

  • بنده خدا
    0

    اقای رییسی با پدر خانم صحبت کنید،فیلم لیس زدن شاید با اطلاع ایشان بوده،چون هنوز به عمق فاجعه پی نبرده اند.حالا که امار درست را به ما نمی دهید ولی امار مرگ و میر واقعی را به این اقا بدهید شاید از کرونا ترسید.

    نظرات شما -
    • 1
      0

      بنده شیطان- چه ربطی به فیلم لیس زدن داشت؟ طرف از ملیجک های شیعه انگلیسی بود فیلم هاش هم هست-

  • احمدی
    0

    کاسه از اش داغ تر که می گویند یعنی این اقا ، تمام مراجع ودر راس انها رهبری نظام فرموده اندکه دراین ارتباط به توصیه های جامعه پزشکی عمل شودضمن این که رئیس شورای سیاست ائمه جمعه منصوب رهبری است وقطعا با اذن رهبری دستور تعطیلی نماز های جمعه را داده ولی این اقا بر اساس مشی و سیره ای که برایش عادت شده فقط به دولت نق می زند. نتیجه همین افراطی گری هاست که درصد شرکت در انتخابات به یک چهارم واجدین رای رسیده است.

  • موشک انداز
    0

    خدایا این بنده زبان دراز خودتو زبانشو کوتا کن ویا اگر صلاح دانستی به کرونا مبتلاش کن از نوع چینی نه ایرانی

  • ناشناس
    0

    حاج اقا از کارهای نیک وپسندیده عیادت از بیماران و روحیه دادن به این عزیزان است که با بی تدبیری امثال جنابعالی به این روز افتادن پیشنهاد می کنم برای اینکه از گناه خودتون کم کنید برید عیادتشون و طلب حلالیت کنید باشد که مورد لطف و بخشش این عزیزان قرار بگیرید و یا مورد لطف این ویروس معروف کرونا قرار بگیرید در هر دو مورد خدمت به خلق خدا برای شما ثبت می شود اگر ویروس نگرفتید که ثواب عیادت بیمار نصیبتان شده اگر هم ویروس گرفتین که جمعی از خلق خدا از دست زبان و اعمال شما راحت می شوند که کمتر گناه کردن عین ثواب است

  • ا
    0

    ایشان نگران پر نشدن هفتگی افکار مردم بیچاره آن دیار از حرفای شلم شوربایش می باشد ...کرونا پراکنی کافیه دست بردارین دیگه

  • ایرانی
    0

    یکی اینو از برق بکشه

  • دکتر تهرانی
    0

    اقای علمالهدا بنده با نظر شما موافقم ....لطفا تشریف بیاورید تهران بیمارستان انصار ...جهت اقمه نماز جماعت با هموطن هایی که الوده به ویروس کرونا هستند ... . بیماران احتیاج دارند به شما جهت ارامش روح و روان ....... جون عزیزت بیا .. منتظر شما هستیم .باتشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها