بیمارستان کرونای استان بوشهر راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه برای مقابله با کرونا در استان همه امکانات و تجهیزات به‌کارگیری شده است گفت: در این راستا بیمارستان کرونای استان بوشهر برای درمان بیماران در بیمارستان شهدای خلیج فارس راه‌اندازی شد.

بیمارستان کرونای استان بوشهر راه‌اندازی شد

سعید کشمیری ظهر امروز با بیان اینکه از زمان بروز بیماری کرونا تعداد زیادی برای بررسی وضعیت بیماری خود به مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه کرده‌اند اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود تاکنون 300 نفر از مردم که دچار مشکلات تنفسی بودند به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیماری‌های شبه آنفلوآنزا همیشه در جامعه وجود داشته است افزود: از 300 نفری که به مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه کرده‌اند 60 نفر برای درمان به بیمارستان‌ها منتقل و عده زیادی از آنان مرخص شده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه اکنون نزدیک به 30 نفر در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری هستند گفت: بر اساس نتیجه آزمایشات تا 3 روز پیش هیچ کدام از نمونه‌ها دچار بیماری کرونا نبودند و مثبت نشده ولی مفهوم آن این نیست که بیماری کرونا در استان بوشهر وجود ندارد.

وی با تأکید بر جلوگیری از شیوه بیماری کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: برای اینکه ویروس کرونا در استان بوشهر شیوع پیدا نکند باید زنجیره انتقال آن قطع شود که در این راستا پرهیز از تجمعات مورد تاکید قرار گرفته که تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، کاهش ساعت کار ادارات و منع تمام تجمعات فرهنگی، ورزشی و مذهبی در همین راستا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اوج گیری بیماری کرونا را دو هفته آینده دانست و تاکید کرد: از مردم تقاضا می‌شود در یکی دو هفته آینده که اوج بیماری کرونا است تمام مراعات بهداشتی تشدید کنند و مراسم‌ها از جمله ترحیم‌ها را کاهش دهند.

کشمیری با بیان اینکه تمام مهمانسراهای ادارات در استان بوشهر تعطیل شد گفت: بر اساس مصوبه شورای پدافندغیرعامل ابلاغ شد اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر از پذیرش مسافر جلوگیری کند و هیچ گونه کمپینگ و یا چادری در هیچ نقطه‌ای ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با کرونا در استان همه امکانات و تجهیزات به‌کارگیری شده است گفت: در این راستا بیمارستان کرونای استان بوشهر برای درمان بیماران در بیمارستان شهدای خلیج فارس راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: اگر فردی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرد و پزشکان در هر نقطه‌ای از استان بوشهر بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت به این نتیجه برسند که احتمال وجود کرونا است پزشک مقیم دستور انتقال آن به بیمارستان کرونای استان بوشهر که همان بیمارستان شهدای خلیج فارس است می‌دهد و پس از آزمایشات لازم در صورتی که شرایط وجود داشته باشد بستری می‌شوند.

کشمیری با بیان اینکه منفی بودن آزمایش‌ها دلیل بر نبود آلودگی کرونا در استان بوشهر نیست گفت: تا الان پاسخ آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در استان بوشهر منفی بوده است اما این دلیلی نیست که در استان ما هنوز آلودگی وجود نداشته باشد.

کشمیری با تأکید بر توجه به شستشوی دست‌ها با آب و صابون افزود: برای مقابله با بیماری کرونا باید بهداشت فردی همواره مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها