مدرس پیشکسوت موسیقی درگذشت / مروری بر زندگی هنری استاد دلشب

مرتضی دلشب (مدرس پیشکسوت موسیقی) شنبه دهم اسفندماه در سن 73 سالگی دارفانی را وداع گفت.

مدرس پیشکسوت موسیقی درگذشت / مروری بر زندگی هنری استاد دلشب

مرتضی دلشب اسفندماه سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۴۶ از هنرستان موسیقی ملی فارغ‌التحصیل شد و سپس در سال ۱۳۴۹ ادامه تحصیلات موسیقی خود را در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پی گرفت و در سال ۱۳۵۲ مدرک کارشناسی موسیقی را دریافت کرد. وی از همان سال به تدریس موسیقی مشغول شد. او دارای گواهی‌نامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد بود.

زمان و مکان خاکسپاری پیکر این هنرمند پیشکسوت متعاقبا اعلام می‌شود.

زندگی هنری دلشب

در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۵ در دومین دوره سال نوای موسیقی ایران از مرتضی دل شب (مدرس تئوری موسیقی و سلفژ) تقدیر به عمل آمد و تندیس «سال نوا» و لوح تقدیر به وی اهداء شد.

مرتضی دلشب سابقه تدریس در مدرسه هنر اداره ارشاد مشهد، دانشگاه علامه طباطبایی مشهد، مرکز موسیقی بین‌المللی وابسته به مرکز آموزش صدا و سیما، هنرستان صدا و سیما، هنرستان موسیقی دختران و پسران، دانشگاه تربیت معلم، جهاد دانشگاهی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی را داشت.

وی همچنین مسئول کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان صدا و سیما مرکز مشهد (تا سال ۱۳۵۹) و مسئول هماهنگی رادیو تهران (۱۳۶۶) بوده‌است و نیز سابقه عضویت در اولین دوره کانون مدرسان خانه موسیقی به عنوان برنامه‌ریز آموزشی و عضویت در شورای موسیقی وزارت ارشاد (۱۳۷۹-۱۳۸۱) را داشت.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها