قزاقستان نماینده واترپلوی آسیا در المپیک؟

فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو قصد دارد نتایج بازیهای آسیایی را ملاک تعیین نماینده آسیا در بازیهای المپیک توکیو قرار دهد.

قزاقستان نماینده واترپلوی آسیا در المپیک؟

بعد از لغو رقابت های واترپلو قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو قرار است نتایج بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ را ملاک حضور نماینده آسیا در المپیک قرار دهد.

مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود این هفته در قزاقستان برگزار شود که حکم انتخابی مسابقات المپیک آقایان و بانوان را نیز داشت.

قرار بود چین، ایران، قزاقستان و کره جنوبی در بخش مردان و چین، ژاپن، قزاقستان، کره شمالی، سنگاپور و ازبکستان در رقابت های بانوان به رقابت بپردازند اما قزاقستان به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزبانی این رویداد جدا شد.

قزاقستان یکی از چندین کشور است که در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت های مسافرتی را برای افرادی که از چین سفر می کنند ، وضع کرده است.

به گفته مقامات چینی آمار تلفات این ویروس به ۱۳۸۰ نفر رسیده است، در حالی که نزدیک به ۶۴۰۰۰ عفونت در این کشور گزارش شده است.

ادعا می شود حدود ۴۵۰ نفر در ۲۴ کشور و سرزمین دیگر آلوده شده اند.

بر این اساس قزاقستان پس از کسب مدال طلا در بازی های آسیایی جاکارتا، حضور خود را در رقابت های آقایان تضمین می کند. تیم آنها در مسابقات المپیک در کنار ژاپن، صربستان ، ایتالیا ، اسپانیا ، ایالات متحده ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و مجارستان رقابت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها