کلاهبرداری «پدر ماساژ درمانی» از زنان و بیماران

مرد فریبکار که با معرفی خود به عنوان «پدر ماساژدرمانی» از زنان و خانواده بیماران کلاهبرداری کرده‌ بود، سرانجام شناسایی و پس از ورود به کشور در فرودگاه بازداشت شد.

کلاهبرداری «پدر ماساژ درمانی» از زنان و بیماران

تحقیقات کارآگاهان پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی تهران برای بازداشت متهم که تحت تعقیب پلیس قرار داشت از ۱۹‌فروردین‌ماه امسال بار دیگر به جریان افتاد.

شاکی که زن جوانی بود در توضیح شکایت خود گفت: مدتی قبل هنگام جست‌وجو در فضای مجازی با تبلیغات ماساژ درمانی مواجه شدم.

در بررسی بیشتر متوجه شدم که صاحب تبلیغ، مردی است که خودش را پدر ماساژدرمانی ایران معرفی کرده‌است.

در جست‌وجوی بیشتر عکس و فیلم‌های زیادی از آن مرد دیدم که همایش‌هایی در شهر‌های مختلف کشور برگزار کرده‌بود و افراد زیادی هم در این همایش‌ها شرکت کرده بودند.

چند کلیپ هم در صفحه شخصی آن مرد منتشر شده‌بود که مربوط به حضور آن مرد در شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان خارجی بود که او به عنوان استاد انرژی درمانی در برنامه شرکت کرده‌بود.

شاکی ادامه داد: من به خاطر علاقه‌ای که به این رشته داشتم تصمیم گرفتم که در یکی از همایش‌ها شرکت کنم، بنابراین بعد از بررسی شرایط حضور در همایش، هزینه‌اش را به شماره حساب اعلام شده واریز کردم.

بعد از پایان همایش بود که آن مرد به همه شرکت کنندگان در همایش مدرک معتبر مربیگری ماساژ درمانی اعطا کرد.

آن مرد علاوه به مدرک ماساژ درمانی به من پیشنهاد دیگری هم داد.

او از من خواست که در همایش‌های مشابهی که در خارج از کشور برگزار می‌کند با او همکاری و سرمایه‌گذاری کنم و در سود آن با او شریک شوم که قبول کردم.

بعد از آن او دو شماره حساب در اختیارم گذاشت و من برای شروع کار ۹۰‌میلیون تومان به دو حساب که به نام دو نفر به نام‌های شیرین و میلاد بود واریز کردم.

بعد از واریز کردن پول بود که آن مرد دیگر به تماس‌هایم جواب نداد که از او شکایت دارم.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت مشخص شد که متهم از مجرمان سابقه‌دار است که از دو سال قبل تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

بررسی سوابق وی حکایت از این داشت که متهم سال‌۹۶ با وعده درمان یک بیمار اوتیسمی به روش ماساژدرمانی از خانواده‌اش کلاهبرداری کرده‌بود.

مأموران پلیس با شکایت خانواده بیمار، متهم را بازداشت کرده‌بودند، اما او موفق به فرار شده بود.

در بررسی سوابق وی همچنین مشخص شد که متهم در یکی دیگر از شعب دادگاه رسیدگی کننده، با شکایت شش شاکی دیگر مواجه شده‌بود که جریان رسیدگی با فرار متهم ناتمام مانده بود.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مأموران پلیس با بررسی شماره حساب‌هایی که شاکی به آن پول واریز کرده‌بود، آن‌ها را شناسایی کردند.

صاحبان حساب که شیرین و میلاد نام داشتند گفتند که فریب مرد ماساژور را خورده‌اند و به وی اعتماد کرده و کارت‌های بانکی‌شان را در اختیار او گذاشته بودند که از متهم شکایت دارند.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها مشخص شد که متهم از کشور گریخته‌است.

در حالی که تحقیقات در جریان بود چند روز قبل به کارآگاهان پلیس خبر رسید که وی قصد ورود به کشور را دارد که با هماهنگی پلیس فرودگاه‌های کشور بازداشت شد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی پایتخت با بیان اینکه ارزش مالی پرونده ۲ میلیارد تومان است، گفت: متهم در بازجویی‌ها به جرائم خود اعتراف کرد و به دستور بازپرس شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه هشت تهران راهی زندان شد.

منبع: روزنامه جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دوست
    0

    آقای بیگی وکیل پرونده موسوم به پدر ماساژ ایران که پیشتر از شرایط روحی و روانی حاد سیاوش علیخانی پس از اتهامات وارده به او در رسانه ها خبر داده بود، دقایقی قبل از مرگ موکل خود به دلیل سکته قلبی خبر داد. او همچنین گفته متاسفانه شوک حاصل از انتشار این خبر کذب، موجب فشارهای شدید عصبی و متعاقب آن بستری شدن موکلم در بیمارستان شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها