سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

ایران مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به اروپا را متوقف کند / مسئولیت مبارزه با مواد مخدر به اروپا واگذار شود

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: تا چه زمانی باید برای غرب متجاوز و بی‌مسئولیت دلسوزی کرده و قربانی دهیم در حالی که آنها برای مبارزه با مواد مخدر هیچ تلاشی نمی‌کنند.

ایران مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به اروپا را متوقف کند / مسئولیت مبارزه با مواد مخدر به اروپا واگذار شود

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی در رابطه با ضرورت شکایت از آمریکا برای زمینه‌‍سازی افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان، گفت: هفته گذشته طرحی را در کمیسیون قضایی مجلس تحت عنوان الزام دولت و قوه قضاییه به پیگیری ضررهای مادی و معنوی که از جانب دولت متجاوز آمریکا به مردم تحمیل می‌گردد، به تصویب رسید که یکی از آنها هم در ارتباط با کشت مواد مخدر در افغانستان است.

تلاش آمریکا برای افزایش کشت مواد مخدر تاثیرگذاری بر کشورهای منطقه به ویژه ایران است

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا با حضور در افغانستان باایجاد امنیت شغلی، کشت خشخاش و تولید تریاک و مشتقات مواد مخدر را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. تلاش آمریکا برای افزایش کشت مواد مخدر تاثیرگذاری بر کشورهای منطقه به ویژه ایران است.

ایران باید از آمریکا برای پشتیبانی از تولید مواد مخدر به جوامع بین‌امللی شکایت کند

وی، با بیان اینکه وزارت امور خارجه و قوه قضاییه باید از آمریکا برای پشتیبانی و زمینه‌سازی برای افزایش کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در افغانستان شکایت کنند، تصریح کرد: اگر آمریکا مخالف تولید مواد مخدر بود به راحتی می‌توانست با تخریب مزارع کشاورزی تولید خشخاش و ایجاد ناامنی برای قاچاقچیان روند رو به رشد تولید مواد مخدر را کنترل کند.

نوروزی، با اشاره به هزینه‌های مالی و جانی بسیار زیادی که ایران در راه مبارزه با مواد مخدر متحمل می‌شود، خاطرنشان کرد: اروپا و جوامع غربی باید سهم ایران را در مبارزه با مواد مخدر پرداخت کنند. ایران همواره در طول 40 سال در راس مبارزه با مواد مخدر بوده و مانع ورود آن به کشورهای غربی و اروپایی شده و در این راه شهدا و جانبازان زیادی داشته است، در حالی که اروپا و کشورهای غربی نسبت به این موضوع کاملا بی‌توجه هستند.

اروپا سهم ایران را برای مبارزه با مواد مخدر پرداخت نمی‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اروپا سهم ایران را برای مبارزه با مواد مخدر پرداخت نمی‌کنند، افزود: آخرین راه این است که مسئولیت مبارزه با مواد مخدر و مقابله با قاچاقچیان را به خودشان واگذار کنیم و تنها مانع ورود مواد مخدر به کشور خودمان شویم . اروپا باید درک کند که ایران برای جلوگیری از ورود و ترانزیت مواد مخدر چه سختی‌هایی را متحمل شده است.

ایران مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به اروپا را متوقف کند/ مسئولیت مبارزه با مواد مخدر باید به اروپا سپرده شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولیت مبارزه با مواد مخدر باید به اروپا و جامع غربی سپرده شود، تاکید کرد: اروپایی ها باید درک کنند که حضور آزادانه قاچاقچیان مواد مخدر در تایلند و ترکیه چه تاثر منفی بر جوانان کشور‌ها دارد. ما تا چه زمانی باید برای اروپا و غرب متجاوز و بی‌مسئولیت دلسوزی کرده و قربانی دهیم در حالی که آنها برای مبارزه با مواد مخدر نه تنها تلاش نکرده بلکه با ما تقابل و مبارزه می‌کنند به نظرم باید مسئولیت مبارزه با مواد مخدر را به خودشان واگذار کنیم.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    حتما این اقدام باید انجام شود، چرا مردهای ما بخاطر آنهاشهید شوند تازه باعث اشتغال هم می‌شود، حتما اجرا گردد

  • محمد
    0

    حرف درستی است ما باید به شرطی به آنها کمک کنیم که هزینه اش را بپردازند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها