آخرین وضعیت کولبران گم‌شده در ارتفاعات سرشیو سقز + فیلم

23 کولبر روز گذشته، راهی ارتفاعات سرشیو سقز شده بودند که بارش شدید برف باعث می‌شود راه‌شان را گم کنند. از این جمع، یک نفر فوت کرد و 2 نفر گم شده بودند که حالا خبر رسیده آن 2 نفر کولبر مفقودی هم پیدا شده‌اند.

آخرین وضعیت کولبران گم‌شده در ارتفاعات سرشیو سقز + فیلم

فردین مصطفایی فعال رسانه‌ای کرد، به توضیح دقیق‌تر ماجرا پرداخت و گفت: متاسفانه مسئولان هر کدام اطلاعات متفاوتی در این باره می‌دهند و از هلا‌ل‌احمر گرفته تا فرمانداری اظهارات‌شان با یکدیگر فرق دارد. همین موضوع هم سبب سردرگمی می‌شود.

البته شرایط طوری است که مدام اوضاع تغییر می‌کند و هر بار خبر جدیدی می‌رسد که این هم به نگرانی‌ها دامن می‌زند.

اما ما با خود خانواده‌ها حرف زدیم و مشخص شد همان ابتدا، 18 نفر از تیم 23نفره را سالم پیدا کرده‌اند.

او ادامه داد: سه نفر دیگر بالای یک قله بودند و به خاطر برف و سرمای شدید، دسترسی به آنها با خودرو و حتی بالگرد هم امکان‌پذیر نبود. نهایتاً، حوالی ساعت 8و30 دقیقه شب گذشته، نیروهای ویژه هلال‌احمر توانستند 2 نفر دیگر را هم کاملاً سالم پیدا کنند، اما متاسفانه یک نفر، یعنی عثمان فتوحی 55ساله، جانش را به خاطر سرمازدگی از دست داده است.

مصطفایی از احتمال یافتن 2 کولبر دیگر در آن سوی مرزها خبر داد و گفت: در حال حاضر هنوز 2 نفر پیدا نشده‌اند و به همین خاطر عملیات جست‌وجوی تیم‌های امدادی و مردمی ادامه دارد.

شواهد حاکی از آن است که 2 کولبر دیگر احتمالاً در آن سمت مرز، یعنی در اقلیم کردستان، باشند.

ارتباطات با مسئولان کردستان عراق هم آغاز شده، اما تا این لحظه خبر جدیدی نرسیده است. البته همه ابراز امیدواری کرده‌اند و ما هم امیدواریم 2 کولبر دیگر نیز در سلامت کامل پیدا شوند.

عثمان مزین، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی، نیز در پاسخ به اینکه چرا اخبار مرتبط با وضعیت این کولبران چندین بار عوض شد گفت: علت این است که کولبران عموماً بدون سروصدا می‌روند.

این‌طور نیست که به همه بگویند و راهی کولبری شوند.

نهایتاً چند نفر از اعضای بسیار نزدیک دوست و خانواده از محل آنها خبر دارند.

از سوی دیگر، مردم محلی هم ترجیح می‌دهند موضوع را مسکوت نگه دارند تا برای کولبران خطر دیگری رخ ندهد.

به همین خاطر هم هست که عملیات‌ امدادی به سرعت اجرا نمی‌شود و اخبار مربوط به کولبران همیشه با تاخیر می‌رسد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که عملیات امداد و نجات برای یافتن 2 کولبر دیگر همچنان ادامه دارد و تنها 47 روز از مرگ فرهاد و آزاد خسروی، کولبران نوجوان مریوانی می‌گذرد.

در خبری دیگر، کامیل کریمیان، فرماندار سقز، با تایید خبری که پیشتر منتشر شده و از احتمال حضور این کولبران در کردستان عراق نوشته بود، گفت: بر اساس اطلاعات محلی و خانواده افراد، این 2 کولبر در راه برگشت به منطقه مسیر را گم کرده بودند و به روستای «هه ل بر» عراق رفته‌اند و در سلامت به سر می‌برند. به محض قطعیت خبر، دوباره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بنا بر گفته‌های روابط عمومی فرمانداری سقز، با هماهنگی فرمانداری و مرزبانی، پنج نفر از مرز «سیرانبند» بانه هم برای کمک، امدادرسانی و بازگرداندن کولبران به روستای هه ل بر اعزام شده‌اند و تیم‌های امدادی نیز برای کمک و امدادرسانی احتمالی در روستای «مام سیف‌الدین» مستقر هستند.

شنیده‌های محلی حکایت از آن دارد که این 2 کولبر در روستای هه ل بر پیدا شده‌اند و پس از آن برای رفع کسالت و مداوا از شب گذشته، یعنی شنبه 12 بهمن‌ماه، به بیمارستان پنجوین اقلیم کردستان منتقل شده‌اند و خوشبختانه وضعیت جسمی آنان رضایت‌بخش است.

هویت این 2 کولبر مشخص شده و نام آنها امیر محمدزاده و امیر ترجانی است.

منبع: اعتماد آنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا به بابک زنجانی وامثال حرامخور ودزد داده ای صدنازونعمت کوله بران هم زجربکشنندتاال قیامت خداراخوش نماید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها