خراسان رضوی در خرید حمایتی محصولات کشاورزی پیشرو است

مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: این استان در زمینه خرید توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی استان پیشرو در کشور است.

خراسان رضوی در خرید حمایتی محصولات کشاورزی پیشرو است

ایرج ناصری‌مقدم گفت:یکی از وظایف مهم تشکل‌های بخش کشاورزی خرید توافقی محصولات کشاورزی از کشاورزان و روستاییان است که در این زمینه استان خراسان رضوی کارنامه خوبی را از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد:از ابتدای امسال تا کنون بالغ بر ۴۷۳ هزار تن محصولات کشاورزی در قالب خریدهای حمایتی و توافقی توسط شبکه اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی استان خراسان خریداری شده است .

وی با اشاره به اینکه این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد رشد نشان می دهد، افزود:این خریدها شامل بیش از ۲۰ قلم محصولات تولیدی بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی ، پروتئینی و نهاده‌های دامی است.

ناصری‌مقدم اظهارداشت:در زمینه خریدهای تضمینی به عنوان بخشی از وظایف حمایتی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در مدت مشابه سال قبل ۲۹۶ هزار تن خرید در استان ثبت شد که این میزان در سالجاری رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

وی افزود: گندم ،کلزا ،گلرنگ ،جو ،ذرت ،برنج ،سویا ،نهاده‌های دامی ،میوه‌های هسته‌دار ،صیفی‌جات و زعفران بخشی از محصولات خریداری شده که از طریق تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان ثبت شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: بازاریابی و فروش محصول کشاورزان، فراهم آوردن موجبات توسعه عملیات بازرگانی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و انجام معاملات بازرگانی در موارد لزوم از جمله وظایف و رسالت‌های قانونی سازمان تعاون روستایی در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی به شمار می‌روند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها