پیش بینی زیباکلام از پیروزی احمدی‌نژادی‌ها در انتخابات مجلس؛ قالیباف مورد تایید پایداری ها نیست

یک استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نه احمدی نژادی ها و نه جبهه پایداری‌ها قالیباف را قبول ندارند، گفت: شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند.

پیش بینی زیباکلام از پیروزی احمدی‌نژادی‌ها در انتخابات مجلس؛ قالیباف مورد تایید پایداری ها نیست

صادق زیباکلام یک استاد دانشگاه تهران درباره نحوه شکل‌گیری رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این انتخابات رقابتی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی گیرد، زیرا اصلاح‌طلبان حضوری در انتخابات ندارند و شاید تعداد کمی کرسی در مجلس بدست آورند. اگر عارف در انتخابات شرکت می‌کرد، بعید بود حتی صدهزار رای هم بدست می‌آورد. رقابت دو قطبی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شکل نمی‌گیرد و جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد برنده واقعی این انتخابات هستند.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان تاثیر گذار نیستند و بحث ترکیب مجلس بعدی درباره رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه بحث اصلی این است که تندروها 150 کرسی بدست می‌ آورند یا 200 کرسی؟ اصولگرایان سنتی هم در اقلیت خواهند بود. جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها هیات رئیسه و احیانا ریاست مجلس را بدست می آورند. شاید آقاتهرانی یا ذوالنور رئیس مجلس و زاکانی، الیاس نادران، نقوی حسینی، یامین پور یا رسایی اعضای هیات رئیسه شوند.

این استاد دانشگاه درباره وضعیت جریان قالیباف در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: قالیبافی‌ها شاید در مشهد و چند شهر دیگر در استان خراسان وضعیت خوبی داشته باشند اما پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها اکثریت مجلس را خواهند داشت. طرفداران احمدی‌نژاد با پایداری‌ها رابطه بهتری دارند تا با قالیبافی‌ها. اتحاد اصلی بین پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها شکل گرفته است. قالیباف خیلی مورد اعتماد و تایید پایداری‌ها نیست. او سعی می‌کند خود را نواصولگرا و متفاوت معرفی کند، اما نه پایداری ها او را قبول دارند و نه احمدی‌نژادی‌ها. من برای قالیباف برای ریاست مجلس شانسی قائل نیستم.

زیباکلام در پایان درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس گفت: در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ مشارکت زیاد نخواهد بود و به 20در صد هم نخواهید رسید، زیرا بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در شهرهای بزرگ‌ هستند و خیلی حضوری نخواهند داشت.در تهران رای نفر اول شاید بین 300 تا 400 هزار رای باشد که جبهه پایداری ها این رای را بدست می‌آورند.این را مقایسه کنید با یک و نیم میلیون رای آقای عارف در انتخابات قبلی در سال 94. البته در شهرهای کوچک میزان مشارکت تابع رقابت‌های محلی، قومی، قبیلگی و طایفگی است و مشارکت در این شهرها به 60 تا 70 درصد می رسد و در مجموع برای کل کشور مشارکت حول و حوش 50 درصد خواهد بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • صدیقه
    0

    جناب زیباکلام، مردم ما کوچکترین توجهی به این جناح بندی های سیاسی که تنها دکان خودتان را آباد می کند ندارند! ما فقط می‌خواهیم کاندیدایی که وعده می‌دهد و سپس انتخاب می‌شود تنها به همان گفته های خود عمل کند و لاغیر! آیا این انتظار زیادیست؟! حالا از هر قشر و قماش و مسلک و مذهبی که می‌خواهد باشد.. مدیر محترم، ایمیل من semokit@gmail.com است اما الان که وارد میکنم می‌گوید غیر معتبر است. این به چه معنیست؟!

  • رها
    0

    خدا به داد ملت برسد با این کاندیدهای مجلس ....یکی از یکی تندروتر....یکی از یکی بیسوادتر ....با حضور شورای نگهبان انتخابات معنا پیدا نمیکند ....به امید روزی که در این مملکت انتخابات آزاد انجام شود

  • آراد
    0

    افراد هم عقيده تشكيل حزبي را مي دهند اگر فعاليت احزاب ازاد باشد و انتخابها گزينشي نباشد بر اساس عملكر د هر حزب راي بدست مي آورد اين كه يك فرد اعلام كند وابسته به هيچ جناحي نيستم و فقط آمدم خدمت كنم شعاري بيش نيست چرا كه در مجلس راي اكثريت حاكم است اگر قرار هم باشد مملكت تك حزبي باشد مجلسي نياز نيست يا اگر كساني كه فعاليت حزبي دارند بايد مطيع باشند وحسن نيت خود را اثبات كنند هم باز يك مجلس فرمايشي بيشتر نخواهد بود آزادانه بيانديشيم وآزادانه تصميم بگيريم

  • صفا
    0

    علایق سیاسی مردم ما در این مملکت فقط محدود به اصول گرا و اصلاح طلب که نیست که برای خودشان میبرند و می دوزند!

  • کاربر ناشناس
    0

    باخداباشیدوازکلام قران سرپیچی نکنید خداباشماست

  • زیبا کلام
    0

    شهرستان ها هم از تهران کمتر شرکت می کنند ..حداکثر ۳۰%مردم درشهرستانها در انتخابات انهم اگر پول رای شان را بگیرند

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      اتفاقا برعکس. بیشتر شرکت می کنند دوره ی قبل هم نماینده شهرستان ها غالبا اصولرا بودند.

  • توحید
    0

    مثل اینکه با احمدی نژادی ها هم پیمان اخوت بستید اینبار فقط انقلابیها

  • مریم
    0

    نه این جناح. نه اون جناح. فقط سید علی چراغ راه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها