ماجرای تنش در ارکستر سمفونیک

شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران با رهبر مهمان خود منوچهر صهبایی در تالار وحدت به روی صحنه رفت تا آثاری از بتهوون، راخمانینف را اجرا کند اما آنچه شب گذشته از این ارکستر شنیده شد هر چیزی بود جز موسیقی.

ماجرای تنش در ارکستر سمفونیک

به گزارش خبر فوری ، ارکستر سمفونیک تهران دیشب سراسر اعتراض بود و تشویش.

منوچهر صهبایی رهبر میهمان ارکستر سمفونیک در اجرای شب گذشته قبل از آغاز برنامه رو به حاضران، اظهارات تندی را نسبت به شهرداد روحانی بر زبان راند.

در قسمت دوم این اجرا حاضران در سالن شاهد هر اتفاقی بودند به جز موسیقی.

بعد از دقایقی انتظار بیش از حد معمول محمدرضا کریمی کنسرت مایستر اجرای دیشب در سخنانی خطاب به حاضران در سالن نسبت به سخنان منوچهر صهبایی درباره شهرداد روحانی، واکنش نشان داد و گفت: حرف‌هایی که آقای صهبایی در باره شهرداد روحانی گفتند به هیچ عنوان مورد قبول ما نوازندگان ارکستر سمفونیک نیست و ما در حمایت از شهرداد روحانی و انتقاد به آقای صهبایی حاضر به حضور در صحنه نیستیم.

بعد از این سخنان صدای اعتراضات از گوشه و کنار سالن بلند شده و تالار وحدت شاهد صحنه‌هایی از اعتراضات کلامی تند بود که به جرات می‌توان گفت در تاریخ این نهاد فرهنگی بی‌سابقه بوده است.

بعد از رایزنی‌های مسوولان با نوازندگان، اعضای ارکستر سمفونیک حاضر شدند با شرط حضور نداشتن منوچهر صهبایی بر روی صحنه قطعاتی را اجرا کنند که همین‌گونه نیز شد.

ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته برای نخستین بار بدون رهبر به روی صحنه رفت و قطعاتی از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان خود اجرا کرد. اجرایی که در چنین شرایطی هیچ جایی برای نقد و بررسی ندارد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها